Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie czy dobrze zrobiłem poniższy schemat świateł awaryjnych ? zaznaczam od razu że będą chodzić dopiero po włączeniu jednej strony kierunkowskazów a następnie przełączeniu przełącznika awaryjnych

 

awaryjne.jpg

 

1. Kierunkowskazy prawe

2. Kierunkowskazy lewe

3. Kontrolka kierunkowskazów

4. Kontrolka awaryjnych

5. Przerywacz

6. Przełącznik kierunkowskazów

7. Przełącznik awaryjnych

8. Łącze

Opublikowano

wydaje sie ze jest dobrze zaprojektowane. Czemu chesz przełączniki podpinac na minusie a nie na plusie? z tego co mi wiadomo to robi sie takieżeczy na plusie. Ale schemat wydaje sie ok

Opublikowano

Robię przełączniki na minusie ponieważ na plusie po włączeniu awaryjnych nastąpiło by zwarcie a tak to tylko lewa lub prawa strona w zależności która włączona zostanie zmasowana i zacznie migać :)

Opublikowano

wg schematu co jest tu zamieszczony-jak dla mnie to nie bedzie działalo bo:

- kontrolka 4-przy wlaczniuku 7 (ma parametry ok 4W/12V -tak mysle) nie zasili wszystkich zarówek jak i tez przelacznik kierunkowskazów srodkowy odczep przelacznika idzie poprzez zarówke

 

UKŁAD NIE BEDZIE DZIAŁAŁ!!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jak wyżej UKŁAD NIE BEDZIE DZIAŁAŁ. Ze schematu zrozumiałem, że "+" przez przerywacz doprowadzasz do żarówek kierunkowskazów a wyłącznikiem załączasz masę. Działało by gdybyś usunął żarówkę nr 3 i podłączył środkowy styk przełącznika nr 6 do masy oraz usunął żarówkę nr 4 i podłaczył bezpośrednio do włącznika 7. W układzie jaki podałeś łączysz szeregowo żarówki kontrolne z żarówkami kierunkowskazów. Przoszę mnie poprawić jesli się mylę.

Opublikowano

podaje przykład awaryjnych z wykorzystaniem instalacji która jest np C328,330,360 i podobne

 

1 z wykorzystaniem przerywacza od cinqecento-POLECAM!!!!!!!! bo przerywacz bimetal nie wytrzyma za wiele oraz przelacznika podwójnego

 

awaryjne.JPG

 

 

2

podobny wykorzystujacy tylko przełacznik zalacz wylacz -wtedy usuwamy kontrolke kierunkowskazów albo nie jak kto woli niema to znaczenia

 

zostawmy ja jednak poprostu nie zasygnalizuje nam awaryjnych bo zewrze ja wlacznik

 

http://www.imagic.pl/public/198174/bez tytu?u11.JPG

 

ps

zachecam do podmiany bimetalu na przerwywacz elektroniczny dziala wysmienicie-znikomy koszt uruchomienia awaryjnych-u mnie działa juz ponad 2 lata

przerywacz%20cc.JPG

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. @elektrotech twój schemat jest dobry z tym, że kierunkowskazy powinny być podłączone do zacisku "L" przerywacza (ang. "load"- obciążenie) a do zacisku "P" podłaczamy kontrolkę (przynajmniej tak jest w schemacie samochodu CC) i wtedy wystarczy przełącznik z jednym stykiem do włączania świateł awaryjnych.

Opublikowano

Czyli jak dobrze rozumiem najlepiej jeśli ten schemat wyglądał by tak:

 

Awaryjne100.jpg

 

1. Kierunkowskazy lewe

2. Kierunkowskazy prawe

3. Przełącznik lewe/prawe

4. łącznik awaryjnych

5. Przerywacz CC

6. Kontrolka

 

Oceńcie jak to zrozumiałem dobrze czy źle :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie teraz będzie działać prawidłowo. Jednak schemat kolegi @elektrotech ma tę zaletę, że stosując dwubiegunowy włącznik awaryjnych mamy osobną kontrolkę do kierunkowskazów i osobną do awaryjnych.

Opublikowano

ja to wykonałem trochę inaczej stosując włącznik numer 4

dwukanałowy tzn. podłączyłem kable do tego przełącznika kierunkowskazów włącznik awaryjnych tylko że ja prąd od przerywacza dałem na ten włącznik razem(dałem zworke) a odzielnie podłączyłem kable do lapm i mi awaryjne działają jak kliknę tylko sam włącznik

 

nie ma teraz czasu ale później wrzuce schemacik

ps. grubyc330 mogę zmiany dokonać na twoim schemacie???

 

 

dołączam schemacik

5d187f586129b32d.jpg

 

1. Kierunkowskazy lewe

2. Kierunkowskazy prawe

3. Przełącznik lewe/prawe

4. łącznik awaryjnych

5. Przerywacz CC

6. Kontrolka

Gość Profil usunięty
Opublikowano
zaznaczam od razu że będą chodzić dopiero po włączeniu jednej strony kierunkowskazów a następnie przełączeniu przełącznika awaryjnych

Autor tematu wyraźnie zaznaczył, że awaryjne mają działać po przełączeniu włącznika kierunkowskazów. Chodziło tu o prostotę montażu. Ale oczywiście twoje rozwiązanie też jest bardzo dobre tylko wymaga włącznika dwubiegunowego. A gdybyś chciał podłączyć jeszcze kontrolkę awaryjnych potrzebny był by włącznik trzybiegunowy.

Opublikowano

Oba sposoby sa dobre. Osobiscie tez mam zrobione na dwutorowym wlaczniku i elektronicznym przerywaczu od forda.

 

W mojej konstrukcji mam tylko jedno wielkie niedociagniecie :lol: . Nie modyfikowalem zasilania w stosunku do oreyginalu. Tzn zasilanie pojawia mi sie po wlozeniu kluczyka. Porawnie polecam zasilanie +12V pociagnac prosto z akumulatora przez bezpiecznik 15A minimum.

Opublikowano

Witam wszystkich. Jestem na etapie budowy awaryjnych w C330 i mam pytanko takie stosuję przekażnik z CC i wyłacznik z Poloneza. Czy mógł by mi ktoś rozpisać piny z pstryczka elektryczka Poldkowego? Pozdrawiam

Opublikowano
Czyli jak dobrze rozumiem najlepiej jeśli ten schemat wyglądał by tak:

 

Awaryjne100.jpg

 

1. Kierunkowskazy lewe

2. Kierunkowskazy prawe

3. Przełącznik lewe/prawe

4. łącznik awaryjnych

5. Przerywacz CC

6. Kontrolka

 

Oceńcie jak to zrozumiałem dobrze czy źle :D

 

Czemu na tym schemacie jest tak że na zacisku 31 jest masa i na zacisku + też jest masa??? jak to ma być?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To nie jest masa. To jest fragment symbolu akumulatora. Do zacisku + ma być podłączone zasilanie 12V.

 

PS

To jest mój 300 post.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daniel224
      witam ciągnik landini 160 legend nie odpala reaguje na kluczyk świecą się kontrolki i lampka od pół biegów mruga wyświetla się błąd AL 071 proszę o pomoc
    • Przez mateusz89aaaa
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez pawelmlt
      Witam szukam posiadacza ładowarki Manitou 737 lub pochodnych wyposażonej w dodatkowe oświetlenie robocze. Ładowarka ma bezpiecznik i wolne miejsce w panelu przycisków oświetlenia dołożyłem orginalny włącznik prąd przychodzi i odchodzi we wiązkę lecz nie mogę znaleźć kostki która za to odpowiada w instalacji ładowarki na zewnątrz. Jest ktoś w stanie podpatrzeć to u siebie ?

    • Przez MarianSR
      Dzień dobry wszystkim.
      Jestem nowym użytkownikiem, bo szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niestety moderatorzy pod żadnym postem nie udostępnili mojego pytania, dlatego tworze nowy temat. Chodzi mi o zwiększenie mocy (chip-tuning). Widzę, że parę osób robiło. Chce się zapytać czy relacje cenowe danej firmy przekładały się do jakości wykonanej usługi. No i oczywiście, jakie firmy polecacie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każde wpisy. Miłego!
    • Przez elektrycznabajka
      Szukam dokumentacji o nazwie TM3265 pras zwijających John Deere , m. innymi 580.
      Potrzebuję z tamtąd schemat elektryczny prasy.
      Pozdrawiam,Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v