Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli co ? Zejść do 1,5-1,3 ? W swoim Zetorku 3320 na diagonalnych oponach miałem 1,2. a tu są radialki, a radialki mogą mieć niższe ciśnienie z tego co się orientuje. Przekopałem instrukcję ale nie widzę ciśnienia jakie musi być . PS. Ja do 200 mth w nim przy tym telepaniu to nie wytrzymam, wszystkie kręgi mi wylecą z kręgosłupa.... <_<

Opublikowano

A jakie teraz masz ciśnienie w oponach? Powyżej 1,5 atm? To spuść natychmiast, u mnie ciągnik po zakupie też padaczkował, okazało sie że około 2 atm. miał nabite w kołach, jeździło sie jak żelaźniakiem i tak śmiesznie wibrował na asfalcie <_<

Opublikowano

My nie mieliśmy takiego problemu , żeby nam skakł <_<

Również z przodu mamy 450kg ale i na tylnych kołach po 4talerze na jednym .

Właśnie po założeniu obciążników na przód i tył przetkał nam tak podskakiwać , jest bardziej dociążony i lepiej idzie , narzazie ma tylko 65 MTH . Możliwe ze za dużo nabili ci Atm , sprawdź i spuść jeśli jest za dużo i napisz czy podziałało .

Opublikowano

więc tak bylo nabite po 2atmosfery, spuściłem na 1,65 i jest zdecydowanie lepiej , opony już prawie nie mają rezonansu. U was też wentyle są od środka??? Co za idiota pozakładał te kola i w jakim celu..... Pepicki to maja fantazję......

Opublikowano

W celu że felgi mają regulację rozstawu poprzez zmianę położenia tarczy i obręczy względem siebie, jak i też poprzez obracanie tych elementów (przy pewnych rozstawach wentyle będą od środka). Daje to bodajże 8 różnych rozstawów kół.

 

Jak masz opony radialne to daj jeszcze mniej wiatru, choćby 1,4 atm...

Opublikowano

U mnie w ciągniku tej klasy z przodu w radialkach jest 1.2atm, to opony są az przysiadnięte jak ciągnik nie ma nic na tylnym TUZ'ie (450kg jest obciążenia), a z tylu jest 1.3atm na postoju widać delikatne ugięcie, ale jak zapnie sie agregacik 1.1t czy talerzówkę 1.3t to ładnie przysiadają (też radialki, bardzo wysoki profil mają) ale amortyzacja na pusto czy z maszynami super, polecam upuścić powietrza, możne nie az tyle co u mnie ale upuścić <_<

Opublikowano

Dobijało mnie to skakanie a miałem po 1,5 atm fabrycznie, upuściłem na 1,3atm to po polnej drodze przy 10-12km/ha jak na stole wibracyjnym było, upuściłem jeszcze na 1,2 przód i tył i przestał skakać i było fajne do czasu jak skaleczyłem tylną opone (480 na nierównościach bardzo bok opony potrafi się wybrzuszyć) więc po około 120mtg nabiłem tył na 1,6mpa i o dziwo wcale nie skakał, ba nawet całkiem komfortowo się jeździ teraz, ale przodek musi mieć mniej <_<

 

ps. z tym wentlem od środka przewalone wiem bo mam tak w c 330

 

ps2. czy proxima ma bezdentkowe koła?

Opublikowano

Ferdek, ja w cięższym ciągniku z oponami 18.4 mam po 0,8 atm. i jakoś sie nie kaleczą, dlatego wnioskuje że to przypadek że skaleczyłeś opone, a nie wina małego ciśnienia <_<

 

Btw. przy takim ciśnieniu to sie jeździ jak Mercedesem :)

Opublikowano

jakim ciągniku? w mf 255 też mam po 0,8mpa żeby dało się pracować tzn cofnąć do pryzmy na płycie gnojowej z kolcami na podnośniku, inaczej zachowuje się 20 letnia diagonalna opona a inaczej miękka radialka, raczej winna była skaleczeniu nieuwaga lub brak wprawy z większą maszyną, ale z większym ciśnieniem teraz wogóle nie odczuwam problemu ze skakaniem

Opublikowano

Takie ciśnienie mam w 912 jak jeżdże bez przeciwwagi. Ciągnik często robi w lesie i opony dają rade, ot zwykłe stomilowskie radialki <_< Możliwe że tak jak nowe buty, tak i nowa opona potrzebuje sie rozchodzić by było wygodnie :)

Opublikowano

Panowie, nie pytam teoretyków tylko praktyków... Mam 30 ha i chce kupic jakiś nowy ciągnik... Myslę własnie o Proximie 80 km , zastąpi ona 914?? Czy da rade w agregacie uprawowo- siewnym? Chce teraz kupic agregat ale jakiś tańszy, Agro-masz lub cos podobnego ale z wałem packera do tego mam nowy siewnik poznaniak 3m. Da rade z tym czy nie? Ziemie średnie, 2 kawałki z górką, ale nie jest tragicznie....

Opublikowano

Teraz jest proxima 85, ale niewiem czy produkują jeszcze 8441 ale to jest to samo tyle że naklejki zostały zmienione. Na twojm miejscu zastanowił bym się jeszcze nad proximą plus 8541 bo jest chyba trochę dłuższa i ciężejsza i nawet jak byś w przyszłości zamówił do niej tura to była by lepsza no i ma lepsze wyposażenie, albo bardzo poważnie zastanowił bym się na ursusem 6024 bo taka sama moc a ma lepsze od 8441 wyposażenie i silnik jest oszczędniejszy ale rozważ wszystkie możliwości. Proxa 8441 jak kupowaliśmy kosztowała 104000zł na promocji a kmpla ojciec kupił 6024 za 114000zł. te 10000zł zwróci ci się chociażby na paliwie. Tutaj jest nad czym się zastanawiać. Ja z ojcem żałujemy że nie wzieliśmy 6024 no ale mówi się trudno i żyje się dalej. Porządnie się zastanów nad tym wyborem, bo nie codziennie wydaje się 100000zł. A z tym agregatem nie wiem czy 82KM starczy ci i zastanowiłbym się nad zetorem proximą plus 9541 czy jakoś tak.

Opublikowano

Ja bym nie podzielił taj opinii, miałem dwa Ursusy i jakoś jednego się pozbyłem, została mi jeszcze jedna padlina, a Zetora sobie chwale bo miałem jednego i był ok. Teraz mam drugiego co z niego będzie czas pokaże. Ursus, a Zetor to są dwie skrajności w wykonaniu i nigdy bym już nie kupił Ursusa. Można mieć sentyment do marki bo nasze Polskie, ale ni chol.... tego nie kupił bym. A co do Zetora, to Proxima sobie spokojnie poradzi z agregatem uprawowo-siewnym, tylko musisz wziąść do niej komplet obciążników na przód, a z podnoszeniem tez nie ma problemu, bo ma prawie 4t udźwigu na TUZie. Tylko proponował bym ja rozszerzyć po mojemu fabryka sprzedaje ją na zbyt wąskim rozstawie i wtedy będzie miała większy skręt i będzie stabilniejsza w pracach polowych.

Opublikowano

Z racji tego że byla tu mowa o ciśnieniu w oponach, chciałbym się zapytać jakie powinno być ciśnienie w ciągniku pracującym z TUR-em?

Proxima 95, bo taki mam. W instrukcji jest napisane(zależnie od szybkości) tak:

-opony przednie średnia to 120kPa

-opony tylne średnia to 80kPa

sa do tego dwa odnośniki:

1. wartości te są dla średnich rozstawów kół

2. w razi eksploatacji na twardym podkładzie zaleca się podwyższyć ciśnienie o 30kPa.

ale chyba nie brali pod uwagę TURa.

a ja eksploatuje w różnych warunkach.

Moje pytanie: Czy powinienem zostawić te średnie wartości ciśnienia dla pracy w rożnych warunkach z TURem i max rozstawie kół???

Max rozstaw kół jest dobry przy TURze , ale czy nie pogarsza to nośności przedniej osi?

Z góry dziękuje za pomoc:)

Opublikowano

jak ją sprzedają to nie mówią prawdy ile za przeglądy, tylko dopiero na podwórku dostajesz fakturke od serwisantów min. 800zł, ale nie więcej jak 1200 zależy ile olejów zużyją. a części są w agromach

Opublikowano

a jak się samemu zrobi przegląd , to się traci gwarancję ? Bo tyle kasy za przegląd a tak rzadko się ich nie robi to można zbankrutować ;)

Opublikowano

z tego co wiem to mogą w takim przypadku zabrać gwarancję. Ja mam FORTRRĘ i montowałem radio we własnym zakresie, kiedy serwisanci przyjechali na przegląd powiedzieli, że za takie coś mogą mnie pozbawić gwarancji na instalację elektryczną (czego nie zrobili, ale jeśli będą nadgorliwi to mogą to zrobić) B)

Opublikowano

Wg. mnie to trochę bez sensu bo tak to by do każdej ceny ciągnika trzeba doliczyć 5 kafli na przeglądy . A w innym temacie czytałem że przegląd kosztował 150 zł bez żadnych rabatów B)

Opublikowano

A niby ile tych przeglądów niby miałbyś robić!!! Pozatym każdy serwis też ma swoje zasady jedni robią to a inni tamto po tych samych godz, tzn pierwszy nie ma zmiłuj i musisz zapłacić z tym też nie ma sie co śpieszyć i tak do 100godz można dociągnąć, a 2gi poprostu nie zgłaszasz i jeździsz olej sam se możesz zmienić a jak coś się stanie lub coś się dzieje zgłaszasz 2gi przegląd i że coś się dzieje, ale zawsze należy zgłaszać coś co się dzieje nawet drobnostki czy się biorą za to czy nie ale zgłaszać wcześniej i ile wtedy jest mtg, bo i tak zawsze ściemniają że zrobią na następnym przeglądzie a jak się za miesiąc kończy gwarancja to po co robić przegląd i kase płacić B)

Opublikowano

Nawiązując do wcześniejszego wątku przegląd w Proximie pierwszy to 750zł, a co do problemu podskakiwania to go nie bardzo unikniesz bo Proxima jest krótka do tego ma dośc wysokie ogumienie na przednim napędzie i niestety będzie podskakiwac. Można to lekko zredukowac obniżając ciśnienie powietrze w kołach tak powiedzmy to 1,6 -1,7, ale znowu jak piszesz, ze pracujesz z nią w ładowaczu to jednak z przodu musisz miec dobite więcej, aby ci kapcie za bardzo nie siadały. U mnie jest tak przód 1,7, tył 1,5. Wcześniej miałem z przodu 1,6 lepiej się jeździło, ale chyba za bardzo siedziały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v