Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam interesuje mnie jak się załącz wom w zetorze 8011 wiem ,że są podobne tematy ale jakoś nie mogę odszukać tych wiadomości. Pytanie nie jest zadane bo mi się nudzi tylko chcę się tego dowiedzieć. Dzięki za pomoc  :)

Edytowane przez Tyfo89
Opublikowano

No z tego co mi wiadomo to była jakaś z tych wajch przy kierownicy jedna jest od gazu druga od WOM-u. Nie mam ale z tego co wiedziałem to właśnie tak to się robiło wszystkie Ursusa czy Zetora ciężkiej serii miały właśnie włączniki od WOM-u przy kierownicy. Pozdrawiam i myślę że pomogłem.

 

 

 

 

PS. Od WOM-u to chyba ta lewa wajcha a prawa od gazu.

Opublikowano

No tak można załączać przy kierownicy ale też jest dzwignia pod siedzeniem i o to mi chodzi bo słyszałem ,że tą dzwigniął pod siedzeniem tylko na wyłączonym silniku można włączać.

Opublikowano

No tak można załączać przy kierownicy ale też jest dzwignia pod siedzeniem i o to mi chodzi bo słyszałem ,że tą dzwigniął pod siedzeniem tylko na wyłączonym silniku można włączać.

I dobrze słyszałeś ;)

 

Opublikowano

ale jeżeli nie włączy tej pod siedzeniem to ta przy kierownicy nie zadziała. musi być najpierw włączony pod siedzeniem a potem przy kierownicy się włącza i wyłącza. A ta dźwignia na dole to można nią regulować obroty czy coś? bo można ją dać na dol lub do góry

Opublikowano

dźwignia pod siedzeniem ma pozycje: załącz, wyłącz, zależny - opcja bo nie wszystkie mają. zmiana prędkości wom jest z prawej strony ciągnika tam musisz odkręcić dekielek wyciągnąć kawałek wałka włożyć coś do dziurki i poskręcać wszystko z powrotem. Przy kierownicy jest tylko załącz wyłącz.

Opublikowano

wom niema nic wspólnego z podnośnikiem. na tej pionowej ściance koło ręcznego masz pokrętło do blokowania podnośnika jak jedziesz np daleko z ciężką maszyną to zakręcasz i nie cierpi tak rozdzielacz.

Opublikowano (edytowane)

koledzy tak czytam te wasze komenty i postanowiłem sprecyzować

a) dźwignia z prawej strony siedziska załącza napęd WOM ze skrzyni  ma trzy położenia : do przodu WOM niezależny, środek wyłączone , do tyłu WOM zależny od skrzyni, włączać lepiej przy zgaszonym silniku

B) lewa dźwignia przy kierownicy: do przodu wyłączony WOM, do siebie włączony WOM, realizowane hydraulicznie

c) zmiana obrotów WOM 540 na 1000 i na odwrót, poprzez wymianę wałka z prawej strony skrzyni pośredniej  gruby frez 1000 obr,  drobny frez 540 obr. (może być bez wałka będzie 540 obr.) zamieniamy wałki więc powinny być dwa na wyposażeniu

d) włączenie pompy hydraulicznej odbywa się za pomocą dźwigni z lewej strony skrzyni pośredniej (jak się stanie przodem do stopni to na wprost pod kabiną) do przodu włączony do tyłu wyłączony, jak się WOM-u nie używa lepiej wyłączyć pompa się nie zużywa i jak jest zimno ciągnik ma lżej przy rozruchu.

 

w razie pytań walcie śmiało jak wiem to pomogę

Edytowane przez maximus8269
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie ile wasze zetory 8011 lub ursus c-385 ile palą na hektar orki w necie jest coś napisane ale nie zbyt dokładnie to wy powiedzcie ile wam te ciągniki palą. :)

Opublikowano

Mój brat ma U 912, dawno nim nie orałem bo ma zastępcę w postaci zetora 16245, ale na glebie klasy 3-4 średniej zwięzłości to tak 10-14 litrów na 2 szosowej z 4 skibowym unii przy głębokości 18-22 cm, ale to też zależy od nogi operatora wg moich obserwacji optymalne obroty to tak 1600 do 1800.Nie ma sensu cisnąć w podłogę chyba że chcesz sąsiada pownerwiać :D

Opublikowano

No wiadomo im bardziej wciskasz gaz tym większa dawka paliwa idzie i więcej pali a mocy i tak to mu nie da, takie optymalne obroty to 1700 to bez problem idzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v