Skocz do zawartości

AWARYJNOŚĆ VALTRY


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

w n82 tych ustawien nie ma bo mam tez t133 i tam mozna sprzeglo i rewers ustawic a w 'n' tak sie nie da nawet w instrukcji nie napisali

 

Mi kalibrowali bo szarpał delikatnie na rewersie i sprzegło wysoko brało. Niestety już się nie da skalibrować wchodząc do komputera pokładowego musi serwis wejść przez komputer EDTa

 

Mam N101 od marca 2013r nowa i zauważyłem że od jakiegoś czasu piszczy kierownica, czy u was tez tak jest?

A awarie miałem takie:

pęknięty przewód od wolnego spływu

zaciety zawór od tylnego tuz jak sie puźniej okazało zawór został zniszczony przez rozdzielacz od ładowacza quicke,

w rozdzielaczy od ładowacza rozpadł sie zaworek i popłyną przewodem do zaworu od TUZ

 

 

Sprawdź najpierw czy guma na drążku przy podłodze się nie przesunęła i nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków. Po prostu poruszaj kierownicą i zerkając co się dzieje na wyłączonym ciągniku.

Edytowane przez TheBazyllo
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie. Czy ktoś z Was posiada dane na temat rozrządu w serii A. Dokładniej chodzi o ustawienie. Konkretne pytanie to czy znak na kole zamachowym to oznacza że tłok jest w górnym martwym punkcie czy moment wtrysku.

Edytowane przez MAHU
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów w mym pierwszym poście :)

 

Mam pytanie do użytkowników skrzyni Versu w ciągnikach Valtra odnośnie jej żywotności . Czy są może na forum osob które nakręciły już ładne pare tysiecy mth ?

 

W najblizszym miesiącu kupuje któryś z tych modeli możecie coś podpowiedziec dodac od siebie bo naprawde wybór ciężki (ciagnik głownie w orke, kultywator i siew na 100ha)

 

- Valtra N 123 ze skrzynią HiTech 5 ( około 250 tys. netto )

 

- Valtra N143 Versu ( 300.000 tys.)

 

- Valtra N143 HiTech 3 (280.000 tys.)

 

W temacie dodam od siebie ze znajomy ma Valtre bodajże T 171 z HiTech jakos z 2007 r. i jeszcze nic mu sie tam nie posypało przy 4000 mth.

Opublikowano

Versu a H5 nie różnią się zbytnio jeśli chodzi o charakterystykę pracy. różnica tkwi chyba tylko w hydraulice. Versu ma oddzieloną hydraulikę od skrzyni, oczywiście ta jest wydajniejsza i sama przekładnia ma więcej funkcji, ale działanie jest takie same. i jedna i druga to Semi-Powershift, obie mają 4 grupy i 5 półbiegów.

Opublikowano

teoretycznie tak, jednak mając nowy ciągnik będziesz podczepiał do niego maszyny które współpracują z hydrauliką starych ursusów czy zetorów? przeważnie tak jest że każdy ciągnik w gospodarstwie ma swoje maszyny i żaden inny z nimi nie pracuje.

Opublikowano

No wiadomo że raczej nie podłączam innych maszyn no ale oddzielny olej to zawsze zaleta. a może tak być ze versu i h5 to te same skrzynie tylko inne sterowanie, w końcu obie maja 4 zakresy i 5 pod obciążenem.

Opublikowano

Budową sie zbytnio nie różnią prócz tego, że w jednej zmieniasz biegi ręcznie

Opublikowano

@PATr kolejny raz piszesz coś o czym nie masz pojęcia. biegi w H5 jak i w Versu zmieniane są za pomocą przycisków tyle że w Versu umieszczone są one na podłokietniku a w H5 na nieruchomej "rączce". obydwie mają takie same funkcje automatyczne, tak jak wspomniałem różnią się oddzielnym olejem i wydajnością hydrauliki. w Versu hydraulika sterowana jest za pomocą elektrozaworów, w H5 mechanicznie.

Opublikowano

W takim razie przepraszam, skoro jest hitech 5 i hitech 3 to zmusza do myślenia że jedna ma 3 pólbiegi a druga 5, stąd to wywnioskowałem ponieważ nie dowiadywałem się bo nie mam zamiaru kupować h5, dlatego chodziło mi ogólnie że hitech oraz versu budową są podobne

Opublikowano

Valtra N103 200 godzin brak mocy, nie radzi sobie poniżej 1500obr. ogolnie porazka. awaria to od poczatku wysokie obroty, na parkingu i neutralnym o 200 obr wyzsze niz podaje producent, odradzam 3 cylindrowke

Opublikowano

U nas w okolicy tez panuje opinia aby 3 unikać.

w mojej 101 nawaliła stacyjka czasem nie łączyła nie było to zbyt uciażliwe ale... i jeszcze czujnik poziomu paliwa jak mało to sie zacina tez będzie wymieniony. 800 h nakręcone.

Opublikowano

Dziś w mojej n101 hitech odmówił posłuszeństwa rewers. Napęd załącza tylko do tyłu a w przód ani drgnie. Nie wyskakuje żaden błąd nic nie zgrzytnęło, nic nie cieknie a do przodu ni .....Miał ktoś podobna awarię?

Opublikowano

Komputer na prawym słupku pokazuje kierunek jazdy do przodu? U mnie w n101 nakręcone 2800 mth i narazie nic nie szwankuje

Opublikowano

wracając do mojej N103 H3 3 cylindrowej. miałem obawy co do jej mocy wiec zamówiłem hamownie. okazało się że przy maks mocy zamiast 111kM przy 2000obr.min ma zaledwie 101kM a przy mocy nominalnej 76 kW (103,36kM) przy 2200obr.min wykazalo 89kM. rownież wykonane było badanie ogólnego stanu ciągnika m.in wskazania sondy lambda AFR itd. które były niezgodne z parametrami ciągnika. W protokole z hamowni wyszczególnione było że ciągnik jest w kiepskim stanie tech i praca powzej 1600 obr skutkuje uszkodzeniem rożnych podzespołów silnika. Oczywiscie zero reakcji na te sygnały ze strony sprzedawcy-dystrybutora-serwisu, ze niby hamownia nierzetelna. co sie okazało dzisiaj poszedł EGR :) a nie mówił im specjalista, wystarczy posłuchac. Czekam az posypie sie cały i wymienia na nowy bo co wieksza robota to musze najmowac znajomego bo moj traktor tylko pieknie wyglada a przy ciezszej robocie nawala, strata pieniedzy i nadszarpniete nerwy po rozmowach ze specjalistami Valtry, ogolnie uwazam ze niektórzy nie powinni zajmowac danych stanowisk jesli nie maja kompetencji. a co do reszty usterek przy zaledwie 200 motogodzinach od nowości, to tak oprocz tej mocy i dzisiejszego EGR, uszczelka tylnej szyby, siłownik od parkingu(to niby jakas kampania na wymiane byla) cieknacy siłownik tylniego tuza, przecieki pod zaslepka w boku silnika tam gdzie znajduje sie mechaniczna pompa paliwa pod EGRem, do tego te obroty wysokie na postoju i parkingi, ostatnio jeszcze posypal sie licznik i czekam na wymiane bo przeklamuje co do predkosci i co najwazniejsze temp. wody bo stoi na 40 bezwzgledu na to jakie prace wykonuje, zle zamontowany przewod do tura co przyczyniło sie do przeciecia go przez kabine i wyciek oleju, to chyba na tyle ale i tak wiecej jak wszystkie usterki powyzej mojego postu :P nie wiem chyba dostalem jakis lipny egzemplarz, az odchodzi ochota by nastepny ciagnik kupic z Valtry. O upominam wszyskich o pelne dokumentowanie usterek i wszystko miec na papierze bo inaczej to jestesmy z niczym. Pozdrawiam wszystkich, podejzewam ze niedlugo sie odezwe z nowosciami :P

Opublikowano

Kolego czekamy na te twoje dokumenty które masz za potwierdzenia bo nie wygląda twoje konto na realne, 0 aktywności na forum, założyłeś konto i tylko tu napisałeś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v