Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Co myslicie o przerobieniu dzwigni sprzegła ,pedałow chamulców ,i gazu by zrobić podłoge jak w 3512 tam jest bajka niby wszyscy narzekają ze to ursus ale w mf ktos nie pomyslał przy projektowaniu i wsiada sie jak jakis dziad. I to beznadziejne naciskanie od gory na dzwignie to pomyłka ,ja wychowalem sie na 3p ale teraz mam mf 255 i odrazu czuc zmiane oczywiscie na gorsze. Juz wszystko przemyslalem sprzeglo przerobie na silownik hydrauliczny tak samo z hamulcami jedynie gaz zrobie na dzwignie mechaniczne. troche to zajmnie ale nie jest trudne.Jak myslicie czy oplaca sie i westowac w wygode?

Opublikowano

Gaz też bym przerobił na np. elektroniczny.. Do tego oczywiście elektroniczne sterowanie pompą wtryskową, a jeszcze lepiej przerobić na Common Rail. Ależ by ten Ferdek wtedy targał ;)

Opublikowano

Skoro wszystko masz obcykane to po o ten temat? Zrób jak piszesz i ciesz się. 

MF255 to konstrukcja z lat 70-tych a Ursus 3512 nie wiele się różni. Jak chcesz go porównać to ze względu na datę produkcji porównaj MF355 i Urusa 3512:)

Opublikowano

Źle mnie zrozumieliscie. Ja nie mam podłogi i mam kabine z drzwiami otwierającymi sie do kierunku jazdy .
w mf 255 oryginalnie mialy podloge?jakie roczniki?

Opublikowano

Trudno mi powiedzieć, ogólnie końcówka lat 80-tych tylko, że była w opcji. Myślałem, że chodzi może o taką kabinę bo tu są inaczej pedały i nie każdemu może pasować bo wyżej nogę trzeba podnieść. Przeróbka na hydrauliczne w przypadku hamulców ok ale w sprzęgle będzie gorzej 2 stopień wyczuć. 

Opublikowano

Ursus 3512 i MF 255 mają takie same pedały, jedynie wersja z kabiną Agro ma podłogę i inne pedały które nadal są mechaniczne.

Skoro kolega na siłę chce mieć hydrauliczne sprzęgło, które w dodatku jest dwustopniowe to proszę bardzo niech przerabia. Akurat w tym MF sprzęgło dość lekko się wyciska to że noga z góry to nie wiem co to przeszkadza poza wchodzeniem do kabiny.

Na forum każdy coś modyfikuje, to gaz elektryczny, teraz sprzęgło hydrauliczne a na końcu silnik turboodrzutowy. 

Podłoga w kabinie nie wymusza zmiany rodzaju sterowania sprzęgłem, spokojnie można pozostawić mechaniczne i najlepiej na cięgłach lub linka ( ale jak to z linką ).

Druga sprawa to podłoga nie musi być płaska, lepiej wyprofiluj podłogę pod skrzynię i obecne podesty tak jak w MF serii 300 z kabiną LoProfile.

Opublikowano

Jak chcesz sobie polepszyć komfort pracy to załóż wspomaganie kierownicy, efekt taki że na pewno nie będziesz żałował ani jednej złotówki z 3 tyś wydanych na taki zestaw, a jak sobie pokierujesz takim mf-em to zapomnisz o tak nieistotnych bzdetach jak to czy są tam jakieś dziury w podłodze czy jest płaska a tym bardziej o takich bzdurach jak wciskanie sprzęgła w podłogę czy tak jak w 3p

Opublikowano

kabiny nie zmieniam bo to nic nie da dalej podłogi miał nie będe. Ale będe poszezał od konca blotnika do do konca blotnika by w 2 osoby komfortowo jezdzic a szyby dokupie przod i tył reszta zostanie. koszt przerobki niewielki a zysk miejsca bezcenny. dodatkowo jak bedzie podloga bedzie szczelnie i zaloze nagrzewnice i to będzie wisienka na torcie.
O co chodzi z 2 stopniem sprzegła po co mam je czuc

Opublikowano (edytowane)

co za bzdury.... w mf 255 ciężko chodzi kierownica? nasmaruj sobie zwrotnice kolego bo chyba od nowości nie tykane. Ja mam taki ciągniczek i takie rozwiazanie pedału to jest mega plus. Nigdy bym nie przerabiał tego co jest a robię rocznie do 500 mth głównie w glebogryzarce i rotacyjnej więc wiem co to 1 i 2 stopień sprzęgła.... Brat ma 3512 to tak hoyowo się wciskają te pedały że szkoda gadać, nie wspomnę o wiecznym problemie tj, o zapierdylonej błotem dzwigni od gazu czy mechanizmu różnicowego w podłodze . W stanach sprzedawali matrycę od mf  kupił ja zakład w ursusie i naklepali zajechaną matrycą krzywych podzespołów.....że chcieli ukryć nierówności przykryli to blachą i od tak powstała podłoga w ciągniku :)

Edytowane przez Marco82
Opublikowano

1 stopień obsługuje układ jezdny

2 stopień to sprzęgło womu,

 

Jak wciśniesz do połowy sprzęgło powinieneś poczuć lekki opór to znak ze jesteś przy 2 stopniu, jeżeli ne ma oporu to powodzenia w ustawaniu lub wymianie tarcz.

 

a jeszcze info. Po co masz je czuć, no właśnie pasuje rozpędzić rotacyjną na postoju przed koszeniem i jak byś to chciał zrobić bez takich rozwiązań?

Opublikowano

Proponuję lepszą modyfikację:

1. Silnik, Biturbo - aby nie czuć turbo dziury, Intercooler, System CR na wtryska piezo, 

2. Skrzynia 32+32 z 4 półbiegami pod obciążeniem i rewersem

3. Niezależna hydraulika z łączniem wydatków plus EHR

4. Inne: tu możesz wpisać swoje fantazje:)

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v