Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja do swoich ciągnikuw Leje robe zwykła i kupuje na Orlenie ze znajomym na pól bo biore na firme i sobie odpisuje VAT od podatku i na czysto wychodzimi za litr On 3,40, 3,50 na lewo nie kupuje paliwa bo niechce zeby ktos mnie podkablował tak i tak w mojej wiose sie utworzyła paliwówka

Opublikowano

Ja już jeżdże na ON są liczne kontrole w mojej okolicy ale zimą na redbulu mój t25 i 6ton miału szedł jak burza bo był jakiś specjalny zimowy :)

Opublikowano

Do tej pory (4-5lat) u nas jeździ się na ukraińskiej obecnie po 3,7zł/l wszystkim tzn. C-330, C-360, MTZ, Rekordem, Bizonem no i w sumie Audi A4 od jakiś 2lat. Co do spalania to nie widać różnicy w spalaniu (w porównaniu do Orlenu). Tylko nigdy nie lejemy paliwa na stacji bezpośrednio do baku, zawsze paliwo musi odstać się jakieś 2dni w beczce tak żeby woda i cały syf siadł na dnie (bez różnicy czy polska czy nie, jest tyle samo syfu) i możecie wierzyć lub nie MTZ ma 18lat i ma oryginalny filtr paliwa i nie ma kompletnie żadnych problemów. I żadna z maszyn nie miała remontu silnika.

A zmieniając temat to tak się zastanawiam czy warto jeździć na oleju rzepakowym (nieprzerobionym na biodiesel) i wydaje mi się że to ma sens ale tylko w przypadku małej przeróbki ciągnika tzn. system dwuzbiornikowy z podgrzewaczem oleju. A dlatego że przeczytałem ten artykuł:

 

RAPORT Z BARAŃ NAD ZASTOSOWANIEM CZYSTEGO OLEJU RZEPAKOWEGO JAKO PALIWA W MASZYNACH ROLNICZYCH

Warto przeczytać, bo jest to oficjalny RAPORT Z BARAŃ NAD ZASTOSOWANIEM CZYSTEGO OLEJU RZEPAKOWEGO JAKO PALIWA W MASZYNACH ROLNICZYCH, wykonany przez Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin w Ożańsku

Co o tym sądzicie?

Gość bimladentoja
Opublikowano

ON jest dobry,dobry opał lepszy,tak mi wychodzi jak naprawiam pompy klientom ,a najgorszy jest olej z supermarketów ,naprawiam takie silniki tyle nagaru że końcówki wtrysków nie idzie wyjąć tłoki z nagarem czasem spękane,i te zapieczone pierścienie-zgroza,może dla mnie to lepiej że na czymś takim jezdzicie ale czy dla was?Każdy kto ma próbnik ciśnienia niech zrobi doświadczenie założy prawidłowo działający wtrysk,wypróbuje go na ON lub opale,a następnie na mieszance nawet z niewielką ilością oleju nieważne czy rzepakowego czy miksolu,i spróbuje uzyskać prawidłową strugę rozpylanego paliwa ,brak podciekania i odgłos chrypienia charakterystyczny dla prawidłowo pracującego rozpylacza ,jeśli to was nie przekona to na pewno wizyta u mnie ,lub w innej firmie i rachunek za remont silnika,a najlepsze byłoby własnoręczne czyszczenie nagarów wysokotemperaturowych.mogą się co nie którzy obrazić ,ale za jakiś czas przyznają mi racje olej jadalny to paliwo dla idiotów.Pozdro z Media Mark :)

Opublikowano

Czytałem wiadomości zawarte w linku podanym przez @grzegorz37 i Olej roślinny ma wyższą temperaturę zapłonu większą o około 150O ... Czy to dobrze wpływa na żywotność silnika? Wydaje mi sie ze nie huhh:

 

 

Apropo @bimladentojaja to jak temp. zapłonu ma Olej opałowy?

Opublikowano

Raport do którego zamiesciłem wyraźnie mówi że NIE MOŻNA stosować oleju rzepakowego odrazu do baku bo w konsekwencji powstawania nagarów zatrzemy silnik!! Jedynym rozwiazaniem jest zastosowanie systemu dwuzbiornikowego tak aby palić na ON i jakies 10-15min przed wyłaczeniem slilnika przełaczyc na ON w celu wypłukaniu oleju rzepakowego. A dlatego że w oleju rzepakowym są substancje przypominające pokost i na zimnym silniku lub juz stygnacym przywierają do silnika. To tak w skrucie czego dotyczy raport. A chodzi mi o to jak podchodzicie do takiego rozwiązania dwuzbiornikowego? W sumie w zetorkach coś takiego zaproponowali, a wydaje mi się że nieryzykowaliby gdyby to nie było bezpieczne dla silnika.

Gość bimladentoja
Opublikowano

Temp. zapłonu opału lekkiego ekoterm według deklaracji producentów wynosi rafineria Czechowice 56 stopni C.Rafineria Gdańsk i PKN podają62 .

Opublikowano

U nas próbowaliśmy kilku paliw a to Czerwona ale to nie jest opłacalne nie dość że ciągnik więcej palił to jeszcze wtryski poszły i pompa wtryskowa w C-360 i wtryski w T-25, później jeździliśmy na ruskiej koleś przywoził nam na miejsce po 3zł ale teraz się mu urwało i nie ma tego źródła, ostatnio braliśmy ropę od kolesi co mają tiry ale teraz się to nie opłaca lepiej kupić w hurtowni większość ilość i można cenę negocjować i jeszcze vat sobie odliczamy więc wychodzi taniej niż ruska od tirów teraz po 4zł się cenią, obecnie latem próbujemy też biopaliwo z orlenu, lejemy pół na pół z ropą, trochę śmierdzi ale wychodzi tanio bo litr kosztuje 4,25 po odliczeniu vat wychodzi po 3,4.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

My lejemy czystą napędówę z Rafinerii Gdańskiej stacja niedaleko nas, jak na razie nie było z tym paliwem problemów. Jeden był ale jak przywieżli cysterna to wody tyle, że ledwo ciągnik dyszał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v