Skocz do zawartości

ramzeus

Members
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1077 wyświetleń profilu

Osiągnięcia ramzeus

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

2

Reputacja

  1. Witam. Potrzebuję kupić zamek drzwi lewy z podejściem na wkładkę zamka plus wkładka, taki jak na zdjęciu. Mam taki w moim C385 ale nie mogę nigdzie znaleźć nowego. Czy ktoś wie gdzie można go kupić? Z góry dziękuję za pomoc.
  2. Pronarek też nad takim myślę, masz może rysunki że wymiarami, mógłbyś podesłać? Jakiej blachy użyłeś?
  3. Witam. Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek
  4. Trochę odświeżę temat. Kupiłem zestaw czujnik i wskaźnik poziomu paliwa. Czujnik na 5 otworów 3 zasuwki oznaczone kolorami: niebieski, czarny, żółty taki jak na zdjęciu w poprzednich postach. Wskaźnik z oznaczeniami na B, T i u dołu 12v. Aby wszystko działało należy podpiąć w następujący sposób. Wskaźnik: B + 12v -masa T łączymy z kolorem niebieskim z czujnika Czujnik: Czarny - masa, podpinamy przewodem. (Zbiornik nie ma kontaktu bezpośredniego resztą traktora z racji montażu na gumach) Niebieski - wyjście do wskaźnika i łączymy z T Żółty - wyjście masy na kontrolkę rezerwy. Aby działała podpinamy do żarówki na stałe + a masa jest z czujnika (sterowane masą). Koniecznie kontrolka musi być z żarówką minimum 5W a nie ledowa. LED świeci cały czas, żarówka natomiast działa poprawnie. Oczywiście we wskaźnikach nie ma kontrolki, trzeba dokupić osobno i zamontować gdzieś na desce. Mam nadzieję, że komuś się przyda, sam trochę się naszukałem i niestety nie znalazłem, sprzedawcy również się nie kwapią aby zamieszczać schemat w sklepach przy opisie towaru czy też dokładać do wysyłki. Jak pomogłem choć jednej osobie to już warto było pisać posta. Podpięte jest tak: Włączając włącznik prądu pokazuje stan paliwa i napięcie na akumulatorach (trochę taki bajer ale przy okazji woltomierza jest też ładowarka do telefonu). Podświetlenie działa normalnie ze świateł postojowych, poniżej wskaźnika paliwa po lewej jest dołożona kontrolka rezerwy.
  5. Jak postało chwile to zamieniło się w normalny olej więc raczej to nie woda. Olej wymieniałem jesienią i zrobiłem na nim ok 10mth.
  6. Panowie założyłem nowy zawór. Trochę się polepszyło, przy 1000 obr jednym palcem zakręci przy 800 obr trochę jest trudno jednymi palcem ale jeszcze ukręci tylko wolniej przy 600 obr już ciężko i trzeba całkiem wolno kręcić, mam wrażenie tak jakby brakowało oleju. Co myślicie czy to jest ok czy brać się za zmianę pompy na półserwo i orbitrol? I jeszcze jedno, jak zakładałem zawór nie dokręciłem śruby na rurce i trochę oleju się wylało i taki mi się wydaje spieniony. Zrobiłem też fotki oleju w zbiorniku. Czy tak ma wyglądać olej? Raczej wydaje mi się że nie. Gdzie szukać przyczyny.
  7. Panowie gubimy wątek. Myślałem o zakupie takiego zestawu jak we wcześniej podanym linku ze względu na kompletność. Jeżeli będę montował orbitrol to raczej na kolumnie aby zlikwidować krzyżaki i widełki gdzie powstaje luz. Co do używanego orbitrola to Danfoss robi dobre jakościowo rzeczy więc bym się nie obawiał.
  8. Myślałem właśnie o 160, jest do kupienia coś takiego: https://allegro.pl/oferta/orbitrol-jcb-3d111-10865194616
  9. Tak gdzieś międz 3 a 4 powinno być ok.
  10. Wie ktoś jaki orbitrol ma być przy półserwie, 100 czy 160. Szukam takiej informacji ale jakoś nie znalazłem, pewnie przeoczyłem.
  11. Zawór zamówiłem udało się znaleźć, ostatni, 160 zeta z przesyłką. Zobaczymy jaki efekt jak nie pomoże to pompę wymienię i chyba na półserwo przerobię.
  12. Ok, zacznę od zaworu, potem pompa.
  13. Czytam forum i tak myślę, że nie minie mnie zakup nowej pompy. Zastanawiam się czy wziąć HYDROTOR czy HYLMET wzmocniona czy zwykła. Tura nie ma i nie będzie. Macie doświadczenie która z tych opcji będzie lepsza?
  14. Dzięki hubertb ale to nie o ten zawór chodzi. Szukam tego co wkręca się w siłownik w serwo. Wyjąłem i rozkręciłem zawór, zaworki wyglądają jak poniżej. Jak myślicie są ok czy szukać nadal nowego zaworu?
  15. Dostałem się dzisiaj do dekla i zaworu w serwie, wygląda całkiem dobrze. Trzpień w środku zaworu można bez problemu wycisnąć, chodzi płynnie nie zacina się. Jest sens wykręcać zawór czy zostawić w spokoju? Może to jednak pompa?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v