SPFH

Members
  • Ilość treści

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O SPFH

  • Ranga
    Nowicjusz

Informacje

  • Płeć
    Kobieta

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. 5100R - to polecam układ hydrauliczny zamknięty (tak wiem cena w góre), gniazda hydrauliki zewnętrznej serii 200 (szt. 1) serii 300 (szt. 1), to jest takie minimum. Wziołbym jedne serii 450 - tak zwane nisko przeciekowe. Siłowniki na układzie TUZ jak najwieksze, zapewni ci to dobry udźwig. Pompa hydrauliczna będzie tłoczkowa przy układzie hydraulicznym zamkniętym więc układ hydrauliczny będziesz miał bardzo dobry. W mojej skromnej ocenie - na 12 ha - to bez problemu wystarczy ci ciągnik serii 5E, trochę lepiej wyposażony i bez problemy sobie wszystko obrobisz. Udźwig 5E ma słabszy, ale zobacz sobie masy twoich maszyn i porównaj z siłą udźwigu w całym zakresie pracy ramion TUZ. Silniki są dobre, bez awaryjne.5100R - to na moje 40 ha spokojnie wystarcza, na 12 ha - kupował bym coś mniejszego.
  2. polecam: https://techpubs.deere.com/
  3. i to jest to za co lubię ASO, zawsze ogarnę temat. U domorosłych mechaników nikt by nie wrócił i nie poprawił, bo by nie umiał, nagle czasu by mu brakło, bał by się kosztów lub przerzucił na nas - klientów. I wtedy jako użytkownicy płacimy podwójnie. Poza tym kalus77 gratuluje wsparcia jakiego udzilił ci wanicki na te twoje naprawy. w innej marce po 3,5 roku mi nic nie chcieli dać (niebieskiej), a widę iż tobie pomogli super, z kim tam rozmawiać aby takie wsparcie dostać?
  4. polecam wnickiego z oddziału w piaskach, mają najbardziej doświadczonych ludzi w tym terenie, i konkurencyjne ceny. z bier...... podesle ci bez doswiadczenia i zapłacisz - zaboli bo pan A łupie równo, drozej niz ASO i więcej komplikacji.
  5. jak masz 2 przewody to powrót dajesz pod port R. na płycie ze zdjęcia -czyli górny port skierowany do tyłu ciągnika. zasilanie mozesz podpiąć pod gniazdo SCV - to które ma rególację przepływu. U ciebie będzie to gnizdo najbardziej po lewej (patrząc w kierunku jazdy) tam masz chyba regulację żółw/zajac. I wszystko będzie grało.
  6. dobra rada dla michal_xs: 1. ile przewodów hydraulicznych dochodzi do tego silnika hydrauliczengo jaki chcesz podpiąć na powrót? 2 czy 3 przewody? Widzę iż masz OC - czyli otwarty układ hydrauliczny - więc zakładam iż nie używasz wykrywania obciążenia czyli LS (ang. Load Sense) 2. Jeśli są to 2 przewody - to wtedy masz przewód ciśnieniowy czyli P oraz przewód powrotny czyli R. 3. Gdzie podpiąć powrót od tego silnika hydraulicznego: a) jeśli masz 2 przewody jeden P (ang. Power - Ciśnieniowy) i drugi R (powrót oleju z silnika hydraulicznego) wtedy powrót z silnika hydraulicznego podpinasz pod port R (ang. Return-powrót) na bloczku z twojego zdjęcia. DLACZEGO: ponieważ olej powracający z silnika hydraulicznego dobrze aby był przefiltrowany - a w twoim ciągniku tak będzie, ponieważ jak podepniesz na port R to na powrocie trafi na tak zwany filtr powrotny i oczyszczony powracający olej będzie dalej używany w układzie hydraulicznym. b) Jeśli masz 3 przewdy z silnika hydraulicznego - wtedy przewód powrotny z silnika hydraulicznego wpinasz do tego samego portu czyli pod R (ang. Return - powrót). Natomiast twój trzeci przewód jaki moze być do tego silnika hydraulicznego to może być tzw. przecieki silnika hydraulicznego - wtedy kierujesz go do tzw. powrotu z zerowym ciśnieniem. Czyli do obudowy zbiornika R001 - czyli skrzyni. Tam mogą iść przecieki ponieważ ciśnienie na powrocie będzie zerowe, jest ich mało i w obudowie nie ma filtra powrotnego wiec mała ilość oleju będzie przefiltrowana na fitrze ssawnym i dlaje do pompy. Jeśli tak to podepniessz - wtedy nic ciś się nie będzie grzało. Olej hydrauliczny normalnie pracuje w temperaturze 60-90/95 stopni więc 95 stopni na tym ciągniku ciężko ci będzie osiągnąć nawet z rozrzutnikiem. Z twojego IP widzę iż najbliżej masz do Danzap. pewni mają powroty na silnik od ręki.
  7. SPFH

    John deere

    Aby prawidłowo dobrać ciśnienie w oponie należy: 1. Znać producenta opony. 2. Znać rodzaj opony/model/czasmi indeks nośności i inne cechy charakterystyczne dla danego producenta opon. 3. Poczym wchodzisz na stronę producenta opon lub ściągasz sobie apkę na tel. TAM MASZ TABELE CIŚNIEŃ. Każdy producent je zamieszcza w necie. 4. Musisz znać obciążenie na pojedycze koło. Trzeba zwarzyć obciążenie dla całej osi i podzielić przez 2. 5. Musisz znać prędkość z jaką najczęściej ta opona będzie użytkowana. 6. Odnosząc się do tabel producenta możesz sobie odczytać zalecaną wartość ciśnienia w zależności od obciążnia na koło oraz prędkości. Proste tylko trzeba troszkę poszperać. Mam nadzieję iż pomogłem.
  8. dłuższy pas 10,42m krótrzy pas 10,23m instrukcja obsługi - tam jest wszystko.
  9. wyglada na problem z zasilaniem do zarowek, spalone zarówki lub powoli zaczyna się sypac wyswietlacz. jak masz skad podmienić to podłącz drugi od innego ciągnika i bedziesz widział. jak bys wymieniał - to po wymianie na nowy nie bedzie mozliwosci wprowadznia aktualnych godzin do tego wyswietlacza. tak informacyjnie. jesli chodzi od kontrolke os swiec - to informuje cie iz masz kody bledów - nalezy je odczytac i bedziesz wiedział. moze to byc woda w paliwie - wtedy tez ta kontrolka bedzie migać - jest obecny kod. spusc wode z fita i zobacz czy cos to zmieni.
  10. 1. Ciagnik zakupiony u dealera wanicki agro w swidniku przepracowane ma 80mth. Jeszcze przed odbiorem go z placu u dealera stwierdziłem niepokojace głosne stuki i trzaski w hydraulice-objawy nasilaja sie przy wciskaniu hamulca lub przesuwaniem dzwigni hydrauliki. Usterka mimo naprawy nie została usunieta do dnia dzisiejszego (serwis nie za bardzo wie czego sie czepic) Sprawdź: poziom oleju w układzie hydraulicznym, przy opuszczonym TUZ. Jeśli masz otwarty układ hydrauliczny - to jest zainstlowana pompa zębata i zawór priorytetwy. Pompa zębata ma zawsze piki ciśnienia i jeśli są zainstalowane rurki w układzie tego typu hałas moze się pojawiać. Możesz spróbować zainstalować gumowy przewód - to trochę wytłumi układ - zmniejszy piki ciśnienia - można też próbować zainstalować atenuator, ale takie kompnenty robi się w układdzie kierowniczym aby płynnie działał. Tylko na to musi być zgoda producenta, ze względów bezpieczeństwa. 2. opadanie tura po dłuzszym postoju. Jaki to producent? MetlaFach czy jakieś inne tanie ustrojstwo? Markowe łądowacze czołowe posiadają specyfikacje. Nie sądzę aby był problem z opadaniem ładowacza czołowego JD. One zazwyczaj trzymają to co podaje JD. Poza tym normalnym jest iż każda hydraulika przepuszcza odrobinę oleju. W zależności od zaworów sterujących podaje się to w ml/godzinę lub w cm/godzinę. Jeszcze nie wymyślono idealnie szczelnej hydrauliki więc nie sądzę abyś ty taką posiadał. Każdy zawór czy suwak coś przepuszcza. Możesz podnieś ładowacz do góry zaorek kulowym odciąć opuszczanie i wypiąć multi złącze - pozwoli ci to na wyeliminowanie przecieków na suwakach i pokaże ci czy masz przecieki na siłownikach. 3. awarie rewersora (kalibrowany i wgrywany soft przez serwis 2 razy, nic to nie dało). Co tu poeta ma na myśli? nie rusza z miejsca? wyświetla się błąd diagnostyczny. jak znam JD to po skalibrowaniu automatycznym nie trzeba już więcej tego poprawiać i działa dobrze. Jak płynnie rusza i zmienia kierunek - to powinno być ok. W starym 5720 nie było regulacji - teraz już widzę iż w nowych JD jak i w Case pojawiają się możliwości regulacji szybkości reversera - czy to regulowałeś? Masz moze mozliwosć regulacji? 4. odczuwalny spadek mocy i właczanie sie kontrolki inteligentnego zarzadzania moca(+10KM) przy kazdym wcisnieciu pedału gazu bez obciazenia(wczesniej kontrolka zapalała sie w transporcie przy obciazeniu). Na to nie masz za bardzo wpływu ponieważ tym steruje oprogramowanie skrzyni biegów oraz jakaś jednostka sterująca od silnika - jakiś sterownik. Myślę iż dużo mądrzejsi inżynierowie to już tak pomyśleli aby ciągnik dobrze pracował. W nowym ciągniku u siebie też to tak zauważam iż doładowanie załącza się gdy zmieniam np bieg. Na chwilę się zaświeci i zgaśnie - nic się z tym złego nie dzieje. 5. skrzynia biegów przełacza biegi po 5sekundach od ruszenia dzwignia(w tym czasie ciagnik jest na luzie) co doprowadza tzw.pchniecia zestawu na wzniesieniu luz stoczenia do tyło(mi przydazyło sie to juz dwa razy i mało brakowało do wywrócenia zestawu). CZy masz wgrane najnowsze oprogramowania? zazwyczaj oprogramowanie rozwiązuje temat. tak przynajmniej z doświadczenia. 6. -po nagrzaniu sie hydrauliki bywa ze ehr przestaje na chwile reagowac. A jakie narzędzie masz do tego ciągnika podpięte? to co podepniesz do tych ciągników to agregat 2-2,5 metra, jakiś lekki siewnik czy płóg 3 skibowy obracalny. jak przesadzisz z obciążeniem to hydraulika może nagle szybko opuszczać, lub może ci się zacinać zawór bo maszyny sa za ciężkie. Tak kiedyś do 6420 z siłownikami 75mm podpiołem 4 skibowy pług z zabezpieczeniemi sprężynowymi i niestety popracował tylko 200 godzin i hydraulika nie dawała rady wyciągnąć pługa z ziemi. Założyłem większe siłowniki i daje radę, ale przód zrywa że strach na ulice bez obciążnika wyjechć. zamieniłem się ze znajomym na płógi i już teraz 4 skibowy na zabezpieczeniach kołkowych jest duże lżejszy i bez problemu chodzi. spalanie spadło i się pięknie orze i nawraca. 7. -wyzuca przewody z gniazd hydrauliki podczas próby wywrotu załadowanej przyczepy - sprawdź sobie gniazda - albo ci się kulki zablokowały w szybkozłączu albo masz jakieś dupne końcówki w przyczepie. Najlepiej kup jedną u dealera i zainstaluj na podnoszeniu i zobaczysz. zazwyczaj jak masz jakąś używaną przyczepę - to masz stare wtyki w przyczepie. Ja tak miałem w talerzówce, co chce składać to wyskakują. przedłużyłem przewody i dałem nowe końcówki - od tamtej pory zapomniałem o problemie. 8. -spalanie na pusto transport 18-21L/h w pracy np. agregatem scierniskowym to 20-26L/h Chyba musisz byc młodym człowiekiem z małym doświadczeniem. Sprawdź ciśnienia w oponach, zbalastuj ciągnik. W zależności od wykonywanej roboty czy transportu załuż sobie obciążniki. Załącz przedni napęd, ustaw ciśnienie w oponach - tylko nie patrz na instrujkcję tylko wejdź na stronę producenta opon i tam wszystko znajdziesz. Jaki agregat masz podpięty? jakie ma on zapotrzebowanie mocy, jaka szerokość, ile trzeba na jedną łapę? jaka jest głebokość pracy? jakie ziemie ciężkie, lekkie? wilgotność ziemi? temat na który można długo pisać. Zobacz sobie badania - robią różne instytucje testy i dokładnie podają pracę jaką robią w jakich warunkach, temperature paliwa, powietrza, sprawdź sobie filtry czy nie są brudne. 9. -ciagłe błedy przekładni głownej, rewersu, podnosnika, brak komunikacji ze sterownikami, nawet z wyswietlaczem. To on wogóle jeździ? jak masz błędy - to może jakaś wiązka ci się przetarła? albo padł sterownik - ale to by nie jeździł. mam kolege co mechanikuje troche jak podasz mi kody to poproszę go i powie mi co to moze być? moze pierdoła i tyle. sprawdziłeś bezpieczniki? a Canbus cały jest - to takie 2 kabelki co łączą wszystkie sterowniki. 10. Pochwalic ciagnik moge tylko za zwrotnosc i oswietlenie zewnetrzne, reszta jak narazie kicha do kwadratu. Zapomniałbym jeszcze o tym że dealer zle przekazał do zamówienia ciagnik i konfiguracja sie nie zgadza, cała hydraulika jest inna niz zamowiłem. Zamowiona była zamknieta z pompa tłoczkowa z lepszymi gniazdami hydrauliki, a dostałem układ otwarty z pompa zembata o gorszym wydadtku z najtanszymi badziewnymi gniazdami w których nie da sie zablokowac wydadku. Czyli dostałeś tak zwane 100 - tak na to mówią u mnie. Jak zamawiałeś ciągnik to dostałeś specyfikację - skontaktuj się z innym dealerem i zobacz co wyjechało z fabryki. przecież masz kody przypisane do numeru seryjnego - tak jak w samochdówce. Nie jest to tajemnica. Jak kupujesz coś - to masz konkretnie podane z czego ten ciągnik się składa. Jak wanicki ci nie poda to każdy inny dealer ci to poda. Niektórzy wezmą z 80-100 zł i będziesz wszystko miał. Pompy się nie da zmienić na tłoczkową - przynajmniej nie słyszałem aby to robili. podaj więcej danych to moze ci coś jeszcze doradzę. SPFH
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj