darkangelus90

Members
  • Ilość treści

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

O darkangelus90

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Jak się ma pasje to można działać, ja osobiście życzę powodzenia i jeśli rzeczywiście masz możliwość poddzierżawienia jeszcze trochę areału to tylko próbować i brać. Moim zdaniem nie ma co się porywać na kupno kombajnu, bo to bez sensu, na pewno ktoś ma i wykosi chyba, że faktycznie nikogo z usługą nie będzie. Jakieś 100 KM ciągnik używany trzeba by kupić typu NH T6010 czy coś w tym stylu oczywiście nie zajechany. Pługi do tego 3 albo 4 obrotowa Kvernelanda czy Kuhn (jest tego od groma na olx). siewnik zbożowy jakaś amazonka starsza D7/8/9 bardzo dobre siewniki i nie ma się co psuć. Agregat na początek uprawowy zależy pod jaki ciągnik ale 3.6 metra powinno być dobrze, chyba że od razu kupić uprawowo-siewny zestaw no ale to już traktor musi to dźwignąć. Rozsiewacz do nawozu to także Amazone ZA-M zwykły prostu do każdego ciągnika można podczepić w zależności ile chcesz sypać na pakę. No i z takimi maszynami można śmiało siać nawet i dużo więcej aniżeli 20 ha.
  2. Nie chcę się tutaj prawdać co i jak i w ogóle ale uważam że 900kg by był idealnie i uniwersalnie. Ośka jest amortyzowana, nie wiem czy w serii T może nie być. Znajomy sieje kukurydze T214 z 6 rzędowym Kvernelandem Optimą i ma 1.5 tony obciążnika. Teren płaski jak lotnisko, lekkie wzniesienia od czasu do czasu... W każdym bądź razie jeśli ktoś jest chętny na zamianę/podmianę to zapraszam do kontaktu.
  3. No akurat za żeliwny to sam bym się nie zamieniał, beton za beton oczywiście :D. Zapomniałem dodać, że Lubelskie. 650 kg to śmiechowo do transportu tylko, do jakiejkolwiek maszyny powyżej 2t podbija przód (i jeszcze od dźwigni zależy).
  4. Witam, Jeśli ktoś chciałby/miałby obciążnik na TUZ do Valtry ok 1000kg (900kg) i chciałby/mógłby się zamienić czy się jakoś dogadać to niech da znać. Ja mam oryginalny wzięty razem z ciągnikiem 650 kg (szary, betonowy, stan wzorowy) do T144 jest stanowczo za mały. Pozdrawiam
  5. Witam, Jak w temacie czy posiada ktoś ten kombajn lub zna typ maszyny i jest w stanie powiedzieć gdzie pozaglądać kupując taki używany? Teoretycznie wedle specyfikacji maszyna jest w stanie wykosić do 3 ha na godzinę więc przy przebiegu ok. 1000 godzin na młocarni będzie miał skoszone 3000 hektarów więc już trochę masy przez niego przeszło. Czy podzespoły są takie same jak w Tucano 450 no oczywiście oprócz rotora, jakieś łańcuchy do wymiany, podajniki, cepy itd, itp?! Dziękuje i pozdrawiam
  6. Sprawa wygląda następująco: odnośnie kierunkowskazów to od któregoś rocznika są trochę zmienione kontrolki na tablicy i obecnie sygnalizacji dla drugiej przyczepy nie ma (wcześniej było), odnośnie regulacji podnośnika do góry to także nic nie ma (można to teoretycznie zrobić programowo przez komputer serwisowy ale nie wiedzą które parametry tym zarządzają) a potencjometr od regulacji szybkości opadania nie wpływa na podnoszenie.
  7. Witam, W kwietniu 2021 roku zakupiłem nowa Valtre T144 i zaobserwowałem podczas wywożenia zboża na dwie przyczepy, że ma sygnalizacji działania kierunkowskazu dla drugie przyczepy, czy zaobserwował to ktoś? Bo sprawa jest napięta w serwisie, do tej pory był Zetor i przy podłączeniu tego samego składu przyczep gdy się włączyło kierunkowskaz to migała "2" na wyświetlaczy w Case JXU także się pojawia druga strzałeczka z "2" a tutaj jest ciągle "1", tak ma być czy o co tu chodzi? Jeśli tak ma być to jednym słowem "żal"!!! Kolejna sprawa to czy jest możliwość regulacji "mocy" podnoszenia podnośnika gdyż przy podnoszeniu pługa dosłownie go "wyrywa" aż szarpie przodem, spodziewałem się, że przy pompie typu LS będzie to działać w sposób "delikatny" a nie rwie jak oszalałe.
  8. To i ja się przyłączę do tego jakże trudnego pytania. Na ok. 300 ha usług narazie bez kukurydzy co można kupić używanego i bezproblemowego, bo Dominator 88 VX zaczyna nie dawać rady a i pogody mamy jakie mamy a i ludzie coraz bardziej nerwowi . Myślę nad Tucano 450 lub 470 ewentualnie Lexion 520 lub coś ze starszej a niezawodnej gwardii typu Mega 360/370 w latach to do 2010 roku bo później juz cena w kosmos. Za Tucanem i Mega przemawia silnik Mercedesa ponoć niezawodny w Lexach 500 jest CAT, niby więcej pali ale szczegółów nie znam. Dodatkowo słuchy na temat Lexionów 500, że słaba elektryka. W okolicy jest jeden Lex 510 i już się trochę sypie ale z drugiej strony dostaje niezłe wciry w kukurydzy więc hektarów i ton to on ma nakoszone więc pewnie ma prawo. Większość co kupiło nowe kombajny to był właśnie Tucany 440/450 i te maszyny śmigają, początkowo miały problemy z Adblue no ale zostało to rozwiązane przez wyrzucenie ustrojstwa całkowicie. Jeśli ktoś ma tego typu maszynę i może coś ciekawego opowiedzieć na co zwrócić uwagę przy ewentualnych oględzinach to niech da znać a może ktoś ma na sprzedaż lub wie, że jakiś znajomy chce takie coś sprzedać to będę wdzięczny za kontakt. A może jakiś czarno- żółty koń typu CX 6080 a wolałbym Claasa :D.
  9. Obecnie to chyba może być tylko NH T6.160 (135 KM) lub T6.180 (145 KM) bliźniak Steyr 6145 Profi, bliźniak Maxxum 150 lub Valtra T144
  10. Dokładnie to co jest jeszcze placowe w NH można kupić w korzystnych pieniądzach i to trochę poniżej 350 tys. netto ale to ktoś może w każdej chwili kupić (tak mówią ) Od nowa skonfigurowany NH T7.190 bliźniak Pumy 150 na szerokich oponach i praktycznie wszystko by miał (bez nawigacji) ok. 360 tys. netto z nowego cennika.
  11. No tak mówił dealer, że Valtra ma już DPFa aczkolwiek jeśli nie będzie miała to tylko na plus. Tak słyszałem o tej wersji RedLine ale dodając dodatkowe rzeczy które wymieniłem to cena trochę nalatuje, samo sterowanie przedniego tuz to coś ok 10 tys. netto. Jak napisałem wcześniej obie ceny są ostateczne i obaj dealerzy mówią, że zarobią tylko na waciki. Cena Pumy po 14 lutym idzie w kosmos +20 tys. Valtra pewnie podobnie, obie ceny rzekomo naciągane ze starego cennika. W Valtrze też będzie lodówka Swoja drogą można dostać jeszcze jakiegoś placowego NH T6.180 DC w takim średnim wyposażeniu nie na maksa za ok. 300-310 tys. z amortyzowaną osią ale trzeba się szybko decydować. Jest jeszcze T7.195 S za ok. 363 tys. ale to tam tylko podstawowe wyposażenie jak to wersja "S", niewiele można dołożyć do niego aczkolwiek buda ciągnika robi wrażenie i ten już ma DMC 13,5 tony jak Valtra.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj