prz3m

Members
  • Ilość treści

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O prz3m

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Nie wiem z jakiego to TM-a, ale na jakimś angielskim forum znalazłem kiedyś to: podejrzewam, że w każdym TM skala będzie taka sama.
  2. Kiedyś znalazłem w necie zeskanowaną instrukcję obsługi do starszych TMów (115, 125, 135, 150, 165). Jest tam opisany proces kalibracji range command. W nowszych powinno to tak samo wyglądać, ale nie jestem na 100% pewny :) Ja swojej jeszcze nie kalibrowałem, dlatego się nie wypowiem. Wrzucam tutaj, może jeszcze komuś innemu się przyda.
  3. Rozumiem, że masz deskę rozdzielczą (tablica przyrządów) w wersji elektronicznej. Trójkąt ostrzegawczy, wraz z dźwiękiem zapala się gdy: 1. Brak smarowania, za niskie ciśnienie oleju silnikowego: trójkąt ostrzegawczy + krytyczny sygnał alarmowy, bodajże ciągły (nie miałem nigdy, więc nie wiem). 2. Za wysoka temperatura cieczy: to samo co wyżej. 3. Zostało mało paliwa w baku: : trójkąt ostrzegawczy + niekrytyczny sygnał alarmowy trwający kilka sekund.
  4. Sprawdź kolego czujniki pod kabiną, po prawej stronie. Dostaniesz się do nich od strony tylnego prawego koła - pomiędzy kołem a drabinką. Na pomie hydraulicznej przy dyżym filtrze masz pierwszy czyjnik, wkręcony pod kątem i obok niego, bliżej Ciebie drugi, mniejszy - wkręcony od góry. Miałem to samo, pomimo wymiany filtrów i oleju. Odłączyłem ten mniejszy czujnik i kontrolka zgasła, kupiłem nowy podłaczyłem i już się więce nie zapaliła. Ja mam TM140 w range command, ale u Ciebie pewnie to podobnie wygląda (o ile też masz range command).
  5. W sumie racja, ale mam jeszcze jeden dylemat. W swoim gospodarstwie posiadam 3m agregat uprawowo-siewny (wał strunowy, 3 rzędy zębów i wał packera). Agregat ten współpracował dotychczas z MTZ-82, którego już pora oddelegować do lżejszych prac typu nawozy, opryski. Miejsce MTZ-ta zajął NH TM140 z przednim tuzem i tak się zastanawiam, czy nie wykorzystać tego starego agregatu i wspomóc go cambellem bądź crosskillem na przednim tuzie. Bardziej mi chodzi tutaj o uprawę niż o zagęszczenie - chociaż wiem, że jedno i drugie jest tak samo ważne. Jak już wcześniej wspomniałem, moje pola to mazaika. Gliniane górki wymagają kilkukrotnych przejazdów. Czy taki cambell się do tego nadaje, czy nie zagęści mi gleby za bardzo, czy nadaje się do rozbijania brył (np w połączeniu z jakąś włóką przed nim)? Może lepszy w tym przypadku jest crosskill?
  6. Do tej pory przedni tuz służył mi wyłącznie do dźwigania balastu, nie pchałem żadnego wału/agregatu i nie wiem jak się w takiej sytuacji zachowuje ciągnik. Mam kawałek działki, gdzie muszę się wdrapać pod górę i równocześnie jechać równolegle wzdłuż dość dużego skosu. Wiadomo, że co bym nie wymyślił i czego nie podczepił, to i tak w mniejszym bądź większym stopniu będzie mnie ściągało. Czy taki wał na przodzie nie spotęguje tego efektu? Na równym polu nie widzę problemów, ale na pochyłym/pagórkowatym podejrzewam, że mogą być problemy z trakcją, zbyt dużymi naprężeniami(wiadomo, że przedni tuz nie jest tak wytrzymały jak tylny), większymi koleinami.
  7. Sam się zastanawiam nad cambellem na przedni tuz, ale męczy mnie jedno pytanie. Jak to się sprawdzi na pochyłych/pagórkowatych polach (mozaika od ciężkiej gliny po piach)?
  8. Cześć, mam problem z TM140. Po upływie około 5s od uruchomienia ciągnika zapala się (mruga) ikona filtra oleju hydraulicznego i przekładniowego. Korzystając z podpowiedzi zainteresowałem się czujnikiem temperatury: Olej hydrauliczny/przekładniowy raczej nie ma 40*C zaraz po uruchomieniu silnika , więc kierując się powyższą podpowiedzią wykręciłem czujnik, sprawdziłem i .... wygląda, że jest ok. Gdy jest zimny, to nie przewodzi, gdy go podgrzałem do ponad 40 *C to przewodzi. Co mogę jeszcze sprawdzić, chyba tylko wymienić filtry i olej? Chociaż dziwi mnie, że w ogóle ta kontrolka się zapala na zimnym oleju. Dodam jeszcze, że ciągnik kupiłem 3 miesiące temu, od rolnika i jeszcze od tego czasu go nie przetestowałem w polu. Podczas oględzin wszystko było ok, a kontrolka zapaliła się chwilę przed powrotem do domu (ok 70km) i w sumie od tego czasu mruga cały czas. Olej hydrauliczno przekładniowy wymieniany był w 2006r i wg poprzedniego właściciela jeszcze 1 rok mógłbym na nim pojeździć. Przeciągnij pliki do przesłania lub wybierz pliki... Maksymalnie wszystkich plików 48,82MB Wstaw inne multimedia Przesłane grafiki
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj