Farmoslaw

Members
  • Ilość treści

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Farmoslaw

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

203 wyświetleń profilu
  1. Farmoslaw

    Zacierające się zawory Ursus 1224

    Jeśli chodzi o uszczelkę to standardowo po planowaniu głowicy założona jest 1,5 mm. Tak jak pisałem tym razem głowicę robiła renomowana firma i założyli porządne prowadnice i zawory (na indyjskie metale mają uczulenie). Ciągnik pracował dziś cały dzień. "Cufanie" w filtr powietrza nie ustąpiło a na dodatek można posłuchać symfonii wielu niepożądanych dźwięków z silnika. Generalnie jakiś taki rozklekotany jest.... Znam dokładnie pracę tego silnika kiedy był sprawny. Nie ma rady. W przyszłym tygodniu dobieram ponownie do wałka rozrządu. Stawiam na problem z fazami rozrządu mianowicie zbyt duże wyprzedzenie otwarcia zaworu dolotowego. Muszę tylko gdzieś znaleźć dokładny opis kątów i faz dla tego silnika.
  2. Farmoslaw

    Zacierające się zawory Ursus 1224

    Olej dochodzi i ładnie sączy się z klawiatury. Jeśli chodzi o głowicę to to tak jak pisałem wykluczam ją ponieważ została zrobiona w innym zakładzie i nie mam możliwości zacierania się zaworów i prowadnic. Tłok nie wystaje w GMP nad krawędź tulei. Robiony był wał,panewki tłoki i tuleje ale faktycznie tulejek na korbowodach nie zmieniałem bo wydawały się nie mieć luzów. Sprawdzałem przed chwilą moment wtrysku na kapilarę i kołek. Wyszło że jest nieco opóźniony względem otworu w kole zamachowym ale to nie powinno mieć większego wpływu na zawory. Ciągnik odpala idealnie. Nie grzeje się i nie kopci co by mogło wskazywać na problem z zapłonem. Wie ktoś może jaki powinien być kąt wyprzedzenia otwarcia zaworu dolotowego? Niby w GMP przed fazą ssania kiedy zawór dolotowy jest już delikatnie otwarty jest luz między zaworem a tłokiem ale dochodzą jeszcze siły bezwładności i rozgrzanie silnika więc warto było by ustalić ten kąt.
  3. Farmoslaw

    Zacierające się zawory Ursus 1224

    mani51 w GMP tłoka jest luz między zaworem a tłokiem
  4. Mam problem z silnikiem w 1224. Po generalnym remoncie - wał, tłoki, tuleje, wałek rozrządu, głowica zawory - nie mogę poradzić sobie z zacierającymi się zaworami ssącymi. Już 4 razy rozbierałem górę silnika. Schemat awarii jest zawsze taki sam. Po przepracowaniu kilku godzin zaciera się zawór ssący na drugim albo czwartym cylindrze przez co wygina się laska popychacza i zgina zawór po uderzeniu tłoka. Na reszcie tłoków delikatnie odznaczają się zawory dolotowe co świadczy o tym że też mogą się zacierać. Winą obarczałem prawdopodobnie kiepskiej jakości zawory i prowadnice których użył zakład regenerujący głowice. Po zawiezieniu głowicy do renomowanej firmy potwierdzili że głowica jest fatalnie naprawiona. Źle osadzono zawory w gniazdach i źle doszlifowano prowadnice. Wczoraj złożyłem silnik ponownie. wyregulowałem luzy zaworowe (0,3 mm) sprawdziłem smarowanie itp. Po odpaleniu silnik pracował idealnie. Zero stukania pukania czy innych dziwnych odgłosów. Uruchamia się "na dotyk", nie kopci i nie grzeje się (utrzymuje temperaturę około 70-75 C). Po kilku przepracowanych godzinach znowu pojawiło się "cufanie" w filtr powietrza co świadczyło by o niedomykaniu się zaworu..... . Boję się że kolejny raz któryś zawór się zatrze. W silniku wymieniono tuleje i tłoki, wał po szlifie, nowy wałek rozrządu. Uprzedzając pytanie - wszystko złożone na znaki jak w fabryce. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną zacierania się zaworów? Byłbym wdzięczny jeśli ma ktoś wiedzę na temat faz rozrządu w tym silniku. Chodzi mi o dokładne parametry kątów wyprzedzenia otwarcia zaworów itp. Może tu jest gdzieś błąd. Czytałem że zdarzają się problemy po wymianie wałka i nie wszystkie będą działać po ustawieniu kół zębatych na znaki fabryczne. Może sam wałek jest kiepski i pod wpływem temperatury coś się z nim dzieje? Dziwne jest to że problem pojawia się dopiero po kliku godzinach pracy ciągnika.
  5. Farmoslaw

    Ćma

    To jest LIGUSTR JASTRZĄB i nie "trupia czaszka" tylko Trupia Główka.
  6. Farmoslaw

    Ursus 1224 kontrolki

    Lewa czerwona kontrolka - ładowanie Prawa czerwona - wzmacniacz momentu obrotowego lub czujnik smarowania silnika (zależnie od modelu) zielone dolne - kierunkowskazy
  7. Farmoslaw

    Dość nietypowa maska

    Silnik Perkinsa w C3110 rozwijał moc 101 KM
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.