Skocz do zawartości

MrDex

Members
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

990 wyświetleń profilu

Osiągnięcia MrDex

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

4

Reputacja

  1. Zabudowa nowa, od podstaw. Rama z przyczepy coś ala BDF właśnie z papierem.
  2. Witam. Noszę się z zamiarem zbudowania wywrotki na 3 strony, wymiary około 2,50x5,40x1m, ładowność około 12ton. Budował ktoś taką? O ile ramę jakąś mocną kupię to zastanawiam się jakich materiałów użyć do budowy górnej ramy, aby to wytrzymało przeciążenia? Blacha pójdzie na burty 1.5mm i profil 50x50x3 a na podłogę 3mm. Jakich materiałów użyć na budowę górnej ramy i pod siłownik? Jakie wzmocnienia? Może ktoś robił taką przyczepę i wspomoże jakąś fotorelacją?
  3. Wogóle nie mam szczęk w jednym bębnie.
  4. Witam. Potrzebuję kompletne szczęki hamulcowe do przyczepy hl6011 na kwadratowej osi do jednego bębna. Nowe patrzę, że po 350zl/szt co dla mnie mija się z celem taka cena a używane to towar deficytowy. Czy idzie dobrać szczęki z jakiejś innej przyczepy, rozrzutnika czy coś? Przerabiał ktoś ten temat?
  5. No dobra, a ktoś z was ma może albo przerabiał HL6011 na trójstronny wywrot? Ze sztywnych przecież robią, zamykają ramę płaskownikiem i trochę wzmocnią i taka przyczepa spełnia swoje zadanie? Nie krzywi się rama przy podnoszeniu? Z jakiego materiału wtedy najlepiej zrobić górną ramę? O jakim udźwigu siłownik?
  6. Sprzedałem w tamtym roku dwie HL6011 po remoncie, teraz będę robił dwie wywrotki z rozrzutnika i jeszcze mam ramę HLki. Znajomy też sprzedaje kilka sztuk HL6011. Ludzie jakoś kupują na tej ramie tylko szukam alternatywy dla HLki, bo chciałbym coś na jeden tłok bo jest większy popyt na przyczepy z trójstronnym wywrotem.
  7. Myślałem głównie na handel robić przyczepy dorywczo. A jakby w D47 zamknąć ramę jakimś grubym płaskownikiem i burty 50+50cm? Ma to sens czy lepiej zrobić wywrotkę na 3 strony na niezamkniętej ramie D50? Jakich modeli brandysek szukać z ramą hutniczą?
  8. Cześć. Chciałbym się dowiedzieć jakie przyczepy były na ramach hutniczych, jakie warto remontować, przerabiać sztywne na wywrotki itp?
  9. Cześć. Właśnie zakończyłem remont swojej pierwszej przyczepy na ramie HL6011. Podwójne burty, koła TIR, wywrot na dwie strony. Zastanawiam się jakie jeszcze przyczepy mają tak masywne, bądź bardziej ramy od HL6011? Widziałem na bazie HL8011 robią wywrotki na trzy strony. Z rozrzutnika czarna białostocka robią przyczepki jednoosiowe - coś jeszcze da się przerobić na taką dwukółkę? Na jakie jeszcze przyczepy warto zwrócić uwagę, by kupić ramę, wyremontować i znaleźć kupca? Na jakie przyczepy aktualnie jest zapotrzebowanie u rolników? Liczyłbym na pomoc, a nie szyderczość użytkowników
  10. Podepne się. Od czego pasuje jeszcze rozstaw śrub? Podobno od Stara 266 prawda to? Czy od tego Stara z przedniej osi i z bliźniaka będą pasowały felgi?
  11. Tabliczka to ta HW 6011 ND chyba nie? Przesyłam zdjęcie w załączniku to ta z numerem 4.
  12. Dlaczego ma się okazać, że przyczepa jest ciężarowa? Nie wykupisz bo nie będziesz miał dowodu rejestracyjnego
  13. Dobra trochę się dowiedziałem w urzędzie komunikacji, to może rozwieję jakieś wątpliwości. Można zarejestrować przyczepę sprowadzoną z Niemiec tam niezarejestrowaną ale potrzebna jest 1. Umowa JA - NIEMIEC, bądź NIEMIEC - HANDLARZ, HANDLARZ - JA -> musi być przetłumaczona, nawet jak jest dwujęzyczna. 2. Adnotacja na tej umowie, na której widnieje Niemiec, że przyczepa nie była tam zarejestrowana. 3. Musi być na umowie tej z Niemcem oraz tej HANDLARZ - JA: VIN oraz rok produkcji. 4. Oświadczenie, kiedy była przyczepa sprowadzona do Polski, konkretny dzień, miesiąc rok. Oświadczenie pisane przeze mnie albo przez handlarza. Zależy czy kupujemy prosto od Niemca, czy od handlarza. Druga opcja jeżeli handlarz nam wystawi fakturę, to wtedy nie musimy mieć tej umowy NIEMIEC - HANDLARZ. Sama faktura od handlarza nam wystarczy. Musi być na tej fakturze natomiast napisane: 1, VIN 2. Rok produkcji 3. Adnotacja, że przyczepa nie była w Niemczech zarejestrowana 4. Data sprowadzenia przyczepy do Polski, konkretny dzień, miesiąc, rok. Dodatkowo handlarz musi nam dać zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej. Takie informacje dostałem prosto ze swojego urzędu. Oczywiście wtedy najpierw dostajemy tablice tymczasowe (czerwone), jedziemy na przegląd i z powrotem wracamy do wydziały komunikacji po już normalne tablice rejestracyjne.
  14. U mnie stacje działają normalnie, do starostwa wysyłasz poczta wszystkie dokumenty i rejestrują. A na rejestrację jest teraz 180dni. Ludzie takie z Niemiec ściągane kupują i rejestrują bo kosztuje połowę tego co taka już zarejestrowana w Polsce czy sprowadzona z briefami. Kombinują bo zarejestrowanych nie opłaca się remontować
  15. Dlatego zapytałem się tutaj czy ktoś rejestrował. Pójdę do swojego urzędu jeszcze i się dowiem czy jest jakiś sposób na jej zarejestrowanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v