Skocz do zawartości

Pompa C-360



Jakie objawy daje uszkodzony zawór?



Rekomendowane komentarze

witejus napisał:

11 godzin temu, ursusek-360 napisał(a):

Teraz jest 1 bar na niskich obrotach gdy zimny , a gdy się rozgrzeje to na wolnych obrotach mruga kontrolka

A wał, panewki w jakim stanie?może resurs tego silnika dobiega końca i stąd takie objawy.

Być może . Remont długo nie był robiony napewno odkąd kupiony.


Lex4455 napisał:

Ten suprol wlej sobie do "kieratu" jeżeli wiesz o czym piszę..Pozdrawiam

To co wlać ? Skoro od zawsze był na superolu

6 godzin temu, Lex4455 napisał(a):

Ten suprol wlej sobie do "kieratu" jeżeli wiesz o czym piszę..Pozdrawiam

Nie piszę, że konkretnie kolega, ale ostatnio na forum jest jakaś nagonka na oleje. 

Mam wrażenie, że sporo osób przecenia znaczenie ich właściwości, albo upatrują w oleju  lekarstwo na bolączki silnika. Silnika to nie naprawi.

Dobry olej zalewany od remontu troche wydłuży żywotność silnika, ale nie kilka razy jak można odnieść wrażenie czytając komentarze.

 

Alchemik napisał:

6 godzin temu, Lex4455 napisał(a):

Ten suprol wlej sobie do "kieratu" jeżeli wiesz o czym piszę..Pozdrawiam

Nie piszę, że konkretnie kolega, ale ostatnio na forum jest jakaś nagonka na oleje. 

Mam wrażenie, że sporo osób przecenia znaczenie ich właściwości, albo upatrują w oleju  lekarstwo na bolączki silnika. Silnika to nie naprawi.

Dobry olej zalewany od remontu troche wydłuży żywotność silnika, ale nie kilka razy jak można odnieść wrażenie czytając komentarze.

 

zrób doświadczenie na kilku olejach I porównaj samo ciśnienie na gorącym oleju pomiędzy superolem turdusem mobilem shellem czy fuchs Będzie spora różnica w wyniku druga sprawa to czystość silnika pomimo takiego samego interwału po superolu zawsze wszystko upaprane ze trzeba skrobać mazut

  • Like 1
Borekk17 napisał:

Alchemik napisał:

6 godzin temu, Lex4455 napisał(a):

Ten suprol wlej sobie do "kieratu" jeżeli wiesz o czym piszę..Pozdrawiam

Nie piszę, że konkretnie kolega, ale ostatnio na forum jest jakaś nagonka na oleje. 

Mam wrażenie, że sporo osób przecenia znaczenie ich właściwości, albo upatrują w oleju  lekarstwo na bolączki silnika. Silnika to nie naprawi.

Dobry olej zalewany od remontu troche wydłuży żywotność silnika, ale nie kilka razy jak można odnieść wrażenie czytając komentarze.

 

zrób doświadczenie na kilku olejach I porównaj samo ciśnienie na gorącym oleju pomiędzy superolem turdusem mobilem shellem czy fuchs Będzie spora różnica w wyniku druga sprawa to czystość silnika pomimo takiego samego interwału po superolu zawsze wszystko upaprane ze trzeba skrobać mazut

Ktoś pisał że po zalaniu mobila 15w40 delikatnie ciśnienie wzrosło

47 minut temu, Borekk17 napisał(a):

zrób doświadczenie na kilku olejach I porównaj samo ciśnienie na gorącym oleju pomiędzy superolem turdusem mobilem shellem czy fuchs Będzie spora różnica w wyniku druga sprawa to czystość silnika pomimo takiego samego interwału po superolu zawsze wszystko upaprane ze trzeba skrobać mazut

Na świeżych olejach? Różnica będzie wynikała tylko z lepkości jaką który olej ma. 

Po przebiegu. Może będzie różnica, ale nie koniecznie musi być to spowodowane samym olejem, a może być od wielu innych czynników. Lepszy olej dla silnika może dać też niższe ciśnienie. 

Ciśnienie nie jest żadnym wyznacznikiem jakości oleju.   

Edytowane przez Alchemik
Borekk17 napisał:

kiedyś robiłem takie doświadczenie zalany świeży olej I w pole do orania na superolu po zaoraniu 1ha ledwo 1bar przy 500obr zjechałem olej wypuściłem zalałem shella i spowrotem w pole po takiej robocie czyli orka 1ha przy 500obr jest 2-2.5bara więc jest spora roznica na mobilu delvacu też niespada poniżej 2bar

i tu jest nie wiarygodny pomiar. Ile miałeś przepracowane mth na superolu? zawsze na świeżo wlanym oleju ciśnienie będzie wyższe jak na jakimś stopniu przepracowanym. Odnośnie delvaca to mogę śmiało mówić że jest to dużo lepszy olej jak turdus😉

Jakim dokładnie superolu i shellu?

 Bez podania jakichkolwiek parametrów może to oznaczać ze poprostu oba oleje zachowały się zgodnie ze swoją specyfikacja i tyle...

A wyższe ciśnienie nie zawsze oznacza lepsze.

Olej ma przykładowo również chłodzić. Przy wyższe lepkości ciśnienie będzie większe, ale olej będzie wolniej krążył i gorzej odbierał ciepło. W jakimś silniku chłodzonym głównie olejem, czy z turbodoładowaniem, natryskiem na denka tłoków taki olej o duzej lepkości, dajace na wskaźniku wyższe ciśnienie może okazać się gorszy dla silnika....

Edytowane przez Alchemik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v