Skocz do zawartości

Falke fk 21



Taka tam baza ......

  • Like 6



Rekomendowane komentarze

W dowodzie rejestracyjnym, w rubryce F.2 18000 kg (diagnosta nie może określić wyższej dopuszczalnej masy całkowitej dla przyczepy dwuosiowej). Jakby przypadkiem na drodze publicznej Inspekcja zważyła tą przyczepę i wynik byłby 21000 kg, to parę tysięcy kary do zapłaty za przekroczenie DMC.

W rubryce F.1 może być 21000 kg.

F.1 określa producent.

F.2 określają odpowiednie przepisy.

Do tego należy pamiętać, że w przypadku gdy przyczepa dwuosiowa będzie ważyć więcej niż 20t, to zostaną przekroczone dopuszczalne naciski osi, ponieważ największ dopuszczalny nacisk osi nienapędowej wynosi 10t (100 kN). Przy przekroczeniu dopuszczalnych nacisków osi jest nakładana kara finansowa, czyli kolejne parę tys. złotych.

Podczas jednego ważenia można otrzymać dwie wysokie kary finansowe wynikające z dwóch różnych ustaw, plus obowiązek częściowego rozładunku przyczepy.

 

 

  • Like 1

Radosław spokojnie......

10 minut temu, bergman31 napisał(a):

W dowodzie rejestracyjnym, w rubryce F.2 18000 kg (diagnosta nie może określić wyższej dopuszczalnej masy całkowitej dla przyczepy dwuosiowej). Jakby przypadkiem na drodze publicznej Inspekcja zważyła tą przyczepę i wynik byłby 21000 kg, to parę tysięcy kary do zapłaty za przekroczenie DMC.

W rubryce F.1 może być 21000 kg.

F.1 określa producent.

F.2 określają odpowiednie przepisy.

Do tego należy pamiętać, że w przypadku gdy przyczepa dwuosiowa będzie ważyć więcej niż 20t, to zostaną przekroczone dopuszczalne naciski osi, ponieważ największ dopuszczalny nacisk osi nienapędowej wynosi 10t (100 kN). Przy przekroczeniu dopuszczalnych nacisków osi jest nakładana kara finansowa, czyli kolejne parę tys. złotych.

Podczas jednego ważenia można otrzymać dwie wysokie kary finansowe wynikające z dwóch różnych ustaw, plus obowiązek częściowego rozładunku przyczepy.

 

 

F1 21000

F2 18000

F3 ---

Musi Masz rację 

1 godzinę temu, mf362 napisał(a):

Trzecią oś dorobić :D

DMC przyczepy 3-osiowej 24t.

Godzinę temu, Tyfo89 napisał(a):

Rzeczywiście coś musi w tym być, z ciekawości sprawdziłem nowe dwuosiowe przyczepy kilku krajowych producentów i tam DMC jest max 18 ton. I tendemów chyba to też się tyczy?

Z tandemami jest trochę inaczej, bo decydujący jest rozstaw osi.

a) Oś ( o ) pojedyncza nienapędowa:

Dopuszczalny nacisk 10t.

- to są dwie osie pojedyncze:

1o<-ponad 1,8m->2o 

1o + 2o= 10t +10t =20t (*DMC 18t)

- w tym przypadku dwie osie traktowane są jako jedna oś pojedyncza

1o<-mniej niż 1m->2o

1o + 2o = 10t 

b) Oś ( o ) wielokrotna nienapędowa:

Dopuszczalny nacisk 10t x 0,8 = 8t.

-to jest oś wielokrotna:

1o<-od 1m do 1,8m->2o

1o +2o = 8t +8t = 16t

Ta sama zasada dotyczy tridemów.

Oczywiście w przypadku tandemów i tridemów dochodzi jeszcze obciążenie dyszla na zaczep ciągnika.

Tutaj przykład dla przyczepy 3-osiowej z pierwszą osią na obrotnicy:

a)

1o<-ponad 1,8m->2o<-od1m do 1,8m->3o

1o+2o+3o=10t+8t+8t=26(*DMC 24t).

b)

1o<-ponad 1,8m->2o<-ponad 1,8m->3o

1o+2o+3o=10t+10t+10t=30t(*DMC 24t)

c)

1o<-ponad1,8m->2o<-mniej niż 1m->3o

1o+(2o+3o)=10t+10t=20t (*DMC 24t ale MMC 20t)

Bardzo proste😱

 

 

 

 

 

Edytowane przez bergman31

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v