Skocz do zawartości

pług overum xcelsior


pawel007

pytanko, jak to obslugiwać prawidłowo, podobno nie musi być wąż podpięty caly czas do konia tylko jak dopuszczam ? i jak działa ten zawór ? jad odkręcam to co się dzieje ? dzieki za rady

Rekomendowane komentarze

Gdy chcesz wyregulować ciśnienie, podpinasz wąż do ciągnika, potem odkręcasz zawór i w ciągniku nabijasz lub spuszczasz olej(90-150bar), zakręcasz zawór i można odpiąć wąż.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jeszcze dodam, że zakręcasz zawór, dajesz hydraulike na neutral, spuszczasz ciśnienie w wężu i wtedy odpinasz. 

Ciśnienie jakie ustawiasz zależy od warunków glebowych, ilości kamieni i zobacz też na którym otworze masz przykręcone siłowniki zabezpieczające.

Edytowane przez Krzysztof81
Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, Krzysztof81 napisał:

Jeszcze dodam, że zakręcasz zawór, dajesz hydraulike na neutral, spuszczasz ciśnienie w wężu i wtedy odpinasz. 

W jakim celu miałby jakiś stary olej nieznanego pochodzenia wpuszczać do skrzyni ciągnika? Zbyt tanie są oleje by robić sobie powód do ich wymiany? Jeśli już miałby potrzebę spuścić olej to do bańki a nie mieszać olej w ciągniku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

To chyba jak kupujesz pług to spuszczasz to co masz w pługu do wiadra. Po drugie przecież jak ustawiasz ciśnienie to już mieszasz olej. 

Odnośnik do komentarza

Czytałeś co kolega napisał? Niewiele wie o obsłudze pługa, a ty mu każesz ustawić wolny spływ i olej spuścić. I jak dobijasz ciśnienie to olej mieszasz, ale nie w ciągniku a w hydraulice pługa.

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, dzikidaniel napisał:

Czytałeś co kolega napisał? Niewiele wie o obsłudze pługa, a ty mu każesz ustawić wolny spływ i olej spuścić. I jak dobijasz ciśnienie to olej mieszasz, ale nie w ciągniku a w hydraulice pługa.

Mam taki pług prawie 10 lat. Co byś nie kombinował to i tak wcześniej czy później olej pomieszasz.  Jak ustawiasz ciśnienie chwila nieuwagi za dużo wbijesz i trzeba cofnąć. Nawet jak chcesz go dobrze posmarować w niektórych miejscach to według instrukcji trzeba spuścić ciśnienie do końca. Po ch... filozofować? Jak kupujesz to odkręcasz końcówke, przewody, zlewasz wszystko co jest i tyle. 

Odnośnik do komentarza

I nie można było zacząć od początku a nie od końca? Spuścić olej i dopiero nabijać ponownie. Prosta rada a na drugi dzień dopiero na to wpadłeś. Spuszczanie starego nie wiadomo jakiego oleju to powinno być pierwsze zdanie a nie wolny spływ i wpuścić do skrzyni.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
dzikidaniel napisał:

I nie można było zacząć od początku a nie od końca? Spuścić olej i dopiero nabijać ponownie. Prosta rada a na drugi dzień dopiero na to wpadłeś. Spuszczanie starego nie wiadomo jakiego oleju to powinno być pierwsze zdanie a nie wolny spływ i wpuścić do skrzyni.

:-) dzieki za pomoc, czyli teraz najlepiej odkrecić końcówki na wszystkich 3 węzach tzn od obrotu i od regulacji, i niech spłynie czy jeszcze gdzieś coś odkręcić ?


a ma ktos od tego może jakąs instrukcje, ustawianie, smarowanie

Odnośnik do komentarza

Aby spuścić ciśnienie z zabezpieczeń musisz podnieść pług, odkręcić końcówke, korpusy powinny opaść, jak nie to trzeba pomóc ręcznie. Jak będą opuszczone to sprawdź te swożnie i gniazda na których są mocowane, oraz daj tam troche smaru. Z siłownika obrotu to najprościej zdjąć końcówki, zdjąć siłownik ze swożnia i wcisnąć ręcznie -przynajmniej  ja tak robiłem. Ustawianie, reszta z instrukcji.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v