Skocz do zawartości

Złamany napęd przekładni



Panowie nie działał mi obrotomierz w c 385. Po waszych podpowiedziach dospawalem kawalek do wypustki ktora zazebia przekladnie. I po odpaleniu ciągnika wszystko dziala a po minucie przestalo dzialac. Odkrecam przekladnie a tam ulamalo moj spaw. I pytanie czy nic nie stanie sie dla silnika jak w oleju taka plytka bedzie plywac? Da sie w ogóle kupic taka przekładnie do 80siatki ktora pasuje a nie że przerabiac trzeba?




Rekomendowane komentarze

Ten odłamek "Niby" powinien spaść na spód misy i tam sobie być,  I jak masz magnes w korku spustowym oleju to zobacz czy może się tam złapał, ja osobiście bym zdjął misę żeby go wyjąć bo różnie może być, uszczelka z 20zł a czasem gdzieś wejdzie i zrobi bałagan

Możesz jeszcze spróbować jakis magnes na pręciku wygiąć i korkiem spustowym wejść do misy i tam pojeździć magnesem może by się złapał ten ułamany kawałek

Dziwna sprawa że ci to uleciało

Jedz do sklepu i powiedz że koniec zakrótki i niech ci sprowadzą jaki orginał albo coś z dłuższym końcem, ja tak niekiedy mówię w sklepie jak coś nie pasuje i wtedy cuda się dzieją i wszystko można sprowadzić 

@krzysiek277Ciagnik po tym zdarzeniu odrazu zgasilem i narazie stoi. I nwm czy olej spuszczac i liczyc ze wyleci razem czy co? Bo olej i tak mialem zmieniac teraz ale na zimno superol to watpie ze wszystko wyleci. Z odkreceniem misy to ciężko to mi bedzie ogarnac samemu i znajac życie i moje szczęście to jeszcze nie uszczelni sie potem dobrze i kolejny problem. Zreszta sam jej później raczej nie zaloze a robic nie mam z kim. I teraz nwm czy wzywac kogos żeby mise ściągać czy pojezdzic rozgrzac olej spuscic zalac nowym i liczyc na to ze metal wylecial ze starym olejem? Bo na korku teraz na pewno nie ma bo od razu zgasilem ciagnik jak zegar przestal dzialac bo to wszystko stalo sie na testach czy wszystko gra.

I tak misę będzie ściągał, bo teraz tak myślę to w misie są przegrody to nic magnesem nie zrobi 

Musisz kolego zdjąć misę, jak dobrze pomyślisz to założysz ją samemu tylko ciagnik musisz na lewarku postawić (pod skrzynie pośrednią) bo inaczej możesz mieć dwie połówki 

Ja ściągałem misę to z jednej strony ciągnika klocek na to deska i podnosisz z jednej strony deskę do góry i misa po malu wchodzi i podkładasz klocek żeby nie spadła i zaś z drugiej strony dźwigasz 

Możesz sobie jeszcze dorobić z pręta gwintowanego takie długie szpilki i kręcić nakrętkami i podniesiesz misę tymi śrubkami, trochę pierdo*enia ale zrobisz samemu 

  • Like 1
3 minuty temu, krzysiek277 napisał:

Z olejem to wątpliwe że wyleci 

Nie masz magnesu żeby przymocować do jakiegoś drucika i wsadzić i pojeździć po misie ?

Chyba będziesz musiał zdjąć misę 

 

16 minut temu, Pafnucy12 napisał:

taaa, a później będzie sie pytał jak magnes wyjąć...

I po co te uszczypliwosci? 

18 minut temu, krzysiek277 napisał:

 

Musisz kolego zdjąć misę, jak dobrze pomyślisz to założysz ją samemu tylko ciagnik musisz na lewarku postawić (pod skrzynie pośrednią) bo inaczej możesz mieć dwie połówki 

 

Jak to dwie połówki?

Jak nie podstawi podnośnika to może się tak stać, ale nie musi 

Bo jak odkręci misę to przednia oś trzyma się tylko na dwóch górnych śrubach od wspornika osi  i na tych bocznych listwach, a te górne sruby od wspornika i tak musi poluzować bo misy nie wsadzi, musi być podnosnik podłożony pod ciągnik i tyle, to nie 360 że misa jest przykręcona tylko do bloku 

Edytowane przez krzysiek277
  • Like 1

Tak można zmienić, sam kiedyś tak robiłem w mojej i bez problemu to idzie 

Wątpię żeby to wina oleju(pewnie jakiś spadek na nim jest ale nie aż taki duży) 

Mój jak się zagrzał to miał 0.5atm na 1000obr, jak zmieniłem panewki i pompę to miał 4atm na gorącym i chodziło tak z 700motogodzin i się zatar bo wciągło gdzieś kawałek sylikonu i zatkał kanał olejowy w wale i panewka złapała 

 

  • Like 1

I myslicie ze to pomoze i ciśnienie wzrosnie? Bo myślałem moze narazie filtra bąka wywalic i zmienic na wklady tyle nwm czy to ma sens bo to wszystko tak na ślepo bym wymienial a nie chce wyzmieniać dobre na "powiedzmy" dobre części dzisiejszych czasow. A panewki, pompa, przystawka na filtry to za same czesci 1100-1300zl. Juz sam zglupialem...

Wracam teraz do punktu wyjscia czy otwierac miskę zeby szukac tego malutkiego odlamka od przekładni czy dac se spokój moze kiedys sie przyklei do korka? Bo jak nie zdejmowac misy to bym wymienil baka i olej i tyle. I bym widzial czy pomoglo. A jak juz mise wyjme to glupio przynajmniej pompy nie wymienic. Zresztą teraz przypomnialem ze jak u majstra byl ciagnik z 5lat temu niedługo po kupnie ciagnika to mi powiedzial ze nowy wał siedzi tyle ze tańszy zamiennik a jak wal to i panewki nowe pewnie byly bo to raczej wymienia sie od razu ale z panewkami to moje domysły.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v