Skocz do zawartości

Claas Consul


Gość
  • 5187 wyświetleń

Przygotowanie do żniw
Chodorowa 2022




Rekomendowane komentarze

Ten konkretny egzemplarz ma heder 3m , minimalnie wzrasta wydajność .W swoim Consulu  miałem podwyższoną tą ukośną blachę z tyłu kosza sitowego do wysokości sita żaluzjowego , tym samym mogłem zwiększyć obroty wialni a nic nie gubił , trochę więcej materiału trafiało do kłosownika , ale wydajność wzrosła. Przy 3 m hederze można było zejść poniżej 2 godz. przy koszeniu pszenicy, ale na ogół lekko ponad 2 godz. .Ważne też aby maksymalnie położyć końcowy fragment górnego sita , bo istnieje możliwość ustawienia tej części pod niewielkim kątem , jednak powoduje to wolniejsze przemieszczanie się masy na sitach , warstwa staje sią grubsza i potrafi więcej wylatywać z tyłu.

12 godzin temu, robi57362 napisał:

u mnie nie gubi na stach tylko na hederze staje i jak kupe wciągnie to mlocarnie zapcha

Przyczyną może być złe ustawienie naganiacza - przesunięty zbytnio do przodu lub zbyt duża odległość wału ( ślimaka ) od niecki hedera jak też jakieś inne czynniki sprawiające że tempo koszenia jest zbyt wolne.  Dlatego ważne jest ustawienie  listwy nożowej , aby pracowała w punkt pomiędzy bagnetami , aby nie było nadmiernego luzu na łączniku główki oraz właściwy luz w bagnetach i dociskach.  Z kolei ilość podawanego materiału ( zbóż) z hedera do młocarni nie może być zbyt mała , większa ilość podawana jest płynniej ,  ,bo słoma  wciąga jedna drugą, podobnie jest z ilością materiału w młocarni i na sitach .Zbyt mała ilość za szybko " przeleci " przez kombajn generując straty w postaci niedomłotu lub ziarna nie zostaną wychwycone przez sita.

 

Tak

18 godzin temu, UrsusPoland napisał:

Wspominam go bardzo dobrze, uczyłem się na nim 😁 a tak ogólnie jak zrobiłem kapitalny remont silnika, wymieniłem sprzegielka, większość pasów i przede wszystkim przerobiony został wspornik podsiewacza to nawet to ładnie śmigało. Zaryzykuje stwierdzenie, że wydajnością goniłem takiego gościa u mnie co ma bizona z056

Podsiewacz właśnie stwarza mi najwięcej problemów, mam go przesuniętego w lewo i co roku średnio raz wymieniam wspornik(uchwyt) bo któryś strzeli. Teraz przed żniwami zacząłem remont tego, i problem musi być na tym głównym wałku co trzyma to wszystko w środku. Widać tam luz z prawej strony, ale co dalej z tym to nie wiem, czekam na mądrzejszych mechaników do tego 😀 

47 minut temu, ZieleńMati napisał:

Tak

Podsiewacz właśnie stwarza mi najwięcej problemów, mam go przesuniętego w lewo i co roku średnio raz wymieniam wspornik(uchwyt) bo któryś strzeli. Teraz przed żniwami zacząłem remont tego, i problem musi być na tym głównym wałku co trzyma to wszystko w środku. Widać tam luz z prawej strony, 

Istnieje możliwość niewielkiej regulacji na obudowach łożysk przy dźwigniach wału napędowego - pomiędzy koszem sitowym a podsiewaczem .Ważny jest też stan tamtejszych łożysk.

ZieleńMati napisał:

Tak

18 godzin temu, UrsusPoland napisał:

Wspominam go bardzo dobrze, uczyłem się na nim 😁 a tak ogólnie jak zrobiłem kapitalny remont silnika, wymieniłem sprzegielka, większość pasów i przede wszystkim przerobiony został wspornik podsiewacza to nawet to ładnie śmigało. Zaryzykuje stwierdzenie, że wydajnością goniłem takiego gościa u mnie co ma bizona z056

Podsiewacz właśnie stwarza mi najwięcej problemów, mam go przesuniętego w lewo i co roku średnio raz wymieniam wspornik(uchwyt) bo któryś strzeli. Teraz przed żniwami zacząłem remont tego, i problem musi być na tym głównym wałku co trzyma to wszystko w środku. Widać tam luz z prawej strony, ale co dalej z tym to nie wiem, czekam na mądrzejszych mechaników do tego 😀 

wykralkaliscie w czasie koszenia jeczmienia zobaczyłem ze spadl jeden seger z tego prawego wspornika i dolne łożysko poszlo 3 cm do srodka kombajnu siedziało jeszcze w obudowie. jeczmien skończyłem tak co raz kontrolujac w domu rozebrałem założyłem nowe łożysko środkowe, a dziś w faceli urwalo lewego wspornika na szybko zespawalem żeby dokończyć ale jest nie do odratowania bo zwichrowany. normalna przypadłość czy szukać gdzieś przyczyny? dodam ze prawy jest oryginalny a lewy ten urwany byl juz kiedyś zmieniany ale nie za mojego posiadania


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v