Skocz do zawartości


 

luźny przewód - od czego może być?Dziekuje


Rekomendowane komentarze

Kolego, trochę prześmiewczo odpowiedziałem Ci na początku, bo problem leży w tym, że nie wiadomo o co pyta pytanie. Drugie zdjęcie tylko potwierdza wątpliwości, bo z kolei nie wiadomo, czy te złącza to jest ta sama część instalacji czy jakiś inny jej kawałek. Na pierwszym zdjęciu masz przewody, które moim zdaniem nie są "fabryczne". Nikt nie zostawia przewodów bez zabezpieczenia (osłony) więc może to być jakaś przeróbka albo usunięty jakiś element wyposażenia elektrycznego i nikt Ci nie odpowie co to było. Oczka na kablach zakłada się zazwyczaj wtedy, gdy przewód ma być połączony z masą. Co prawda może być połączony do jakiegoś czujnika na śrubę i nakrętkę, ale to mniej prawdopodobne. Widzę, że masz miernik. Połącz go do przewodu i masy i zobacz czy złapiesz tam "0" (idealne). To będzie oznaczało masę. Jak będzie błądziło jakieś minimalne napięcie to znaczy, że ten przewód wisi niepodłączony gdzieś dale. Wtedy tylko instrukcja i szukanie (dzwonienie) po kablach, aż znajdziesz miejsce w instalacji gdzie ten przewód ma opis (funkcja lub urządzenie), co obsługuje. W przypadku tego drugiego zdjęcia to budzi ono wiele wątpliwości. W jedno ze złącz jest wpięty jakiś element co wygląda mi na próbę oszukania istnienia jakiegoś czujnika. Wywal to i zobacz czy jakaś kontrolka na konsoli nie zadziała prawidłowo albo jakiś układ przestanie działać. Albo Ci to wskaże gdzie szukać dalej, albo znowu instrukcja i jedziemy z zabawą.

Nie znam tego ciągnika więc nie mogę powiedzieć nic na pewno. Rozumiem, że masz sygnalizację jazdy w postaci jakichś kontrolek - do przodu, do tyłu, neutral. Jeśli dwie pierwsze działają poprawnie, to najprawdopodobniej jest trzy czujniki (albo jakiś zespolony) i jeden jest od pozycji N, który nie działał więc obstawiam, że ktoś go zwarł, żeby nie świecił cały czas, bo to myliło. Ta kostka co ją rozpiąłeś powinna mieć swoją parę (któreś z wiszących tam złącz). Weź miernik, ustaw na pomiar rezystancji i podłącz ją do niej (na wszelki wypadek najpierw sprawdź czy nie ma na niej napięcia). Spróbuj przełączać dźwignię rewersu i obserwuj wskazania miernika. Jeśli nie zwiera lub nie rozwiera to masz uszkodzony czujnik. Trzeba go wtedy poszukać idąc po kablach.

Co do tego niebieskiego kabla to masz na nim masę. Ponieważ cholera wie co to był za wynalazek zaizoluj go na wszelki wypadek. On w ogóle wygląda tak, jakby ktoś go wyciągnął z wiązki i przeciął (tam widać jakby drugą jego połówkę).

Edytowane przez Pszkot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v