20 km od domu
GRZES1545 11170 Opublikowano 3 Maja 2021 3.5 w instrukcji jest napisane. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/799159-autosan-d45/page/3/#findComment-2850584
slawek74 15679 Opublikowano 3 Maja 2021 Grześ bo to 400? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/799159-autosan-d45/page/3/#findComment-2850585
GRZES1545 11170 Opublikowano 3 Maja 2021 295/80/15.3 fabryczne pronara. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/799159-autosan-d45/page/3/#findComment-2850586
Bartek933 5714 Opublikowano 3 Maja 2021 Ja miałem balony 10tki w przyczepie 4t i takie super w polu że się ciągnęły zamiast toczyć w mokrym. Ogólnie na wytrzymałość nie można było narzekać ale jak mi wystrzeliła jedna i policzyłem co bardziej się opłaca kupować to zdecydowanie bezdętkowe. Nie żałuję zmiany Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/799159-autosan-d45/page/3/#findComment-2850642
Pszkot 479 Opublikowano 3 Maja 2021 Nie pierwszy raz taka burza, która opona ma mniejsze opory toczenia. I śmieszą mnie historie, że lżej ciągnąć 2 tony na czterech kołach jednego typu niż 10 ton na ośmiu kołach innego typu. Jasne jest, z powodu praw fizyki, że na podłożu, które się nie ugina (asfalt, beton) opona ma tym mniejsze opory toczenia im mniej się ugina (jest bardziej napompowana) albo jest wykonana ze stali (jak koła lokomotyw i wagonów) bo to wpływa na powierzchnię styku opony z podłożem. Pomijam tu opory łożysk, tarcie opony o asfalt itp bo są tu nieistotne. Na drodze gruntowej lub polu obowiązuje taka sama zasada, ale dochodzi jeszcze efekt ugniatania podłoża. Im bardziej opona ugniata glebę tym większe są opory toczenia bo opona niejako musi cały czas "wjeżdżać na górkę z dołka", który sama wygniata. W takiej sytuacji im szersza opona tym mniejsze ugniatanie i niższe opory. Im wyższe ciśnienie w oponie, tym mniejsza powierzchnia styku opony z glebą i większy nacisk (a więc większy "dołek"). No i jest jeszcze średnica opony, która im jest większa tym powierzchnia styku opony z podłożem jest większa, a więc niższe opory. Ale z szerokością opony, ciśnieniem i średnicą też nie można przesadzać, bo nie da się założyć opony o szerokości 1 metra, średnicy 2 metrów i ciśnieniu 0,1 bara.🙂 Krótko mówiąc ta dyskusja nie ma sensu, bo nikt z nas nie jest w stanie zrobić testu na zestawach różnych opon dokładnie tym samym zestawem przyczep, typem ciągnika i w tym samym miejscu (np.: polu) i zmierzyć dokładnie potrzebną siłę uciągu. Ale upartym życzę dobrej zabawy.😁 1 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/799159-autosan-d45/page/3/#findComment-2850867
astrahxenon 141 Opublikowano 3 Maja 2021 dokładnie ale da się wytestować która pierwsza wystrzeli, dlatego napisałem że ja jestem z 22,5 zadowolony bo na moich glebach super się zachowuje a jak ktoś ma jakieś torfy to może być inaczej Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/799159-autosan-d45/page/3/#findComment-2850874
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się