Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

Nie chodzi o sterownik a o boostpin w pompie paliwa  i dziala na zasadzie nadcisnienia ktore sie pojawia w dolocie jak turbo zaczyna pompowac i wtedy maly pierdolnik w pompie jest dociskany tym cisnieniem i zwieksza dawke paliwa na wyzszych obrotach. Dla przykladu Valtra 100 z 2004 roku tez nie ma boostpina z pompa boscha a model 6550 105 km co mialem wczesniej miala pompe standyna z boostpinem i byla duza roznica na plus w mocy na wyzszych obrotach.

43 minuty temu, jonek98 napisał:

a jak ma ustawić ? trzeba regluwac dawkę na pompie i patrzeć czy nadmiernie nie kopci.Stare silniki z turbo też nie miały żadnych sterowników,i jakoś chodziły

A gdzie ja napisałem cokolwiek o jakimś sterowniku. Jeżeli znasz tak dobrze stare silniki to wiesz że wydatek pompy rzędowej ustawia się osobno dla każdego cylindra, więc jak sobie wyobrażasz taką operację na zamontowanej pompie przy silniku. Poza tym ta pompa wtryskowa jest raczej przystosowana do w miarę liniowej objętości powietrza w całym zakresie obrotów a turbosprężarka ma dość stromą krzywą ładowania więc dlatego stosowało się w pompach różnego rodzaju "pierdolniki" o których pisał kolega @Mikruss. Zaburzając stosunek stechiometryczny spalanej mieszanki uzyskamy efekt odwrotny od zamierzonego, pomijam już uszkodzenia mechaniczne z tym związane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v