Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

Kurła nikt nie potrafi wyprodukować zestawu jak należy. Wszystko fajnie ale:

Ten pierwszy z góry pierścień zgarniający olej

Stara konstrukcja bez sprężynki - kiepska zdolność wypełniania formy, przez co gorzej uszczelnia.

Brak warstwy chromowej - pierwszy skapituluje, silnik będzie miał sprężanie, ale olej będzie lubił.

 

Czyli zetorowski zestaw ma swoje pierścienie czy bierze od kogoś? Widzę że chromowane mają.Myślałem nad zestawem kiedyś u siebie od zetora z pierscieniami primy z chromem lub jak cena będzie duża to coś że zloteckiego lub primy.

Swoją drogą jaki by zestaw nie wziać to jak mechanik będzie partacz to nic nie będzie dobrze chodziło. Niestety u mnie w okolicy dobrego to szukać ze świeczka.😔

Edytowane przez PaweLisowicz
8 godzin temu, zurs napisał:

nie jest prawdą, że mar-mot to ta sama jakość co prima

Podaj link do badań.

9 godzin temu, Bizon1201 napisał:

Zlotecki nie bierze tulei od mahle 🙂


Kto obrabia to inny temat, większość surówek pochodzi od mahle
 

W zestawach Zetora/Kolbenschmidt często np. 1 pierścień kompresyjny ma zamiast chromu, molibden.

Co jest lepsze ciężko powiedzieć jak to Bolek mówi wszystko ma plusy dodatnie i plusy ujemne. Oryginalna dokumentacja Ursusa ciężkiej serii dla zestawów nowego typu mówi właśnie o pierścieniu pokrytym molibdenem.

Edytowane przez samtech84

Jeden komplet zetorowski do c360 to koszt 210-250zl, czyli tyle samo co np. Zestsw primy z chromowanym pierścieniem. Chyba że to są podroby jakieś 🤔

@samtech84 Jeśli w samochodach co przyjeżdżają po 700tys km są wkładane chromowane to chyba będzie lepsze rozwiązanie? Czy niekoniecznie? 

Edytowane przez PaweLisowicz

Według mnie chromowane są lepsze dla mokrych i suchych wymiennych tulei. W czasie remontu wymienia się komplet i jazda. Dla silników gdzie tuleje nie są wymienne, przewagę ma molibden gdyż pierścień zużywa mniej tuleje kosztem samego siebie, tu przy wymianie często wystarczą wymiana tłoka z pierścieniami, a tuleja po honowaniu często będzie miała wymiar, który pozwoli jej na dalszą eksploatację.

Dużo fajnych informacji o pierścieniach:

https://www.ms-motorservice.com/fileadmin/media/MAM/PDF_Assets/Pierścienie-tłokowe-do-silników-spalinowych_53081.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v