Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Bizon Super Z056?

Kombajn Bizon Super Z056 podczas koszenia zbóż na polu. Maszyna jest wyposażona w heder z motowidłami, co umożliwia efektywne żniwa różnego rodzaju zbóż. Kombajn ten jest napędzany silnikiem o mocy około 100 KM, co zapewnia odpowiednią wydajność w trudnych warunkach polowych. Bizon Super Z056 posiada zbiornik na ziarno o pojemności 3 000 litrów, co pozwala na dłuższe operacje bez przerwy na rozładunek. Widoczna na zdjęciu praca na polu w towarzystwie ciągnika z przyczepą wskazuje na trwający proces rozładunku ziarna, typowy dla intensywnych okresów żniwnych. Maszyna charakteryzuje się solidną konstrukcją, co czyni ją niezawodnym wyborem dla gospodarstw o średniej wielkości.

  • Like 1

Rekomendowane komentarze

10 godzin temu, damianzbr napisał:

Rolniczy ciągnik siodłowy xD
Ciekawe czy nie prościej było kupić kamaza z siodłem? Albo jakiegoś starego merca 6 x 6.....

i taniej by wyszło w zakupie ale nie w użytkowaniu - na kamaza kierowca z kat C lub C+E a tutaj masz charkowca czy kirowca gdzie kat B styka no i jako ciągnik pojedzie Ci z maszynami gdzie kamaz już nie. No i podatek od ciężarówki a tutaj nawet od naczepy się wyśmigasz jak nie masz ciężarówki i ciągasz to ciągnikiem (wystarczyło kiedyś oświadczenie w gminie złożyć).
Ogólnie fajny pomysł dołożyć siodło ;) Ciekawe jak to się spisuje na drodze ;)

1 godzinę temu, Nikita_Bennet napisał:

i taniej by wyszło w zakupie ale nie w użytkowaniu - na kamaza kierowca z kat C lub C+E a tutaj masz charkowca czy kirowca gdzie kat B styka no i jako ciągnik pojedzie Ci z maszynami gdzie kamaz już nie. No i podatek od ciężarówki a tutaj nawet od naczepy się wyśmigasz jak nie masz ciężarówki i ciągasz to ciągnikiem (wystarczyło kiedyś oświadczenie w gminie złożyć).
Ogólnie fajny pomysł dołożyć siodło ;) Ciekawe jak to się spisuje na drodze ;)

Kategoria B ci tu nie wystarczy na taki zestaw trzeba mieć T

Edytowane przez KamilMF255

No ciekawe jakie tu prawko potrzeba. T to ciągnik z przyczepą chyba ??

A tu mamy ciągnik z naczepą.

@Nikita_Bennet z tym oświadczeniem o przeznaczeniu rolniczym to nie taka prosta sprawa. Jak się przywalą to zapłacisz. Tylko wiadomo gminy małe są każdy się zna i każdy idzie ci na rękę. Ale jak ktoś ma na pieńku z wójtem to może być niewesoło... A oświadczenia to co roku sobie życzą.

 

Kamaza rejestrujesz jako specjalistyczny czyli do odśnieżania, holowania, śmieciarka i nie ma podatku.

1 godzinę temu, KamilMF255 napisał:

Kategoria B ci tu nie wystarczy na taki zestaw trzeba mieć T

fakt, T lub B+E które dużo taniej i łatwiej zdobyć.

36 minut temu, damianzbr napisał:

No ciekawe jakie tu prawko potrzeba. T to ciągnik z przyczepą chyba ??

A tu mamy ciągnik z naczepą.

@Nikita_Bennet z tym oświadczeniem o przeznaczeniu rolniczym to nie taka prosta sprawa. Jak się przywalą to zapłacisz. Tylko wiadomo gminy małe są każdy się zna i każdy idzie ci na rękę. Ale jak ktoś ma na pieńku z wójtem to może być niewesoło... A oświadczenia to co roku sobie życzą.

 

Kamaza rejestrujesz jako specjalistyczny czyli do odśnieżania, holowania, śmieciarka i nie ma podatku.

Tak T, zawaliłem się bo wstałem niedawno i ciut zaspany pisałem.
 

Kamaza mogą nie chcieć zarejestrować bo potrzebne badanie ZK na specjalistyczny a diagności robią często pod górę bo niby jaki on specjalistyczny.
Nawet jak kupisz zarejestrowanego jako specjalistyczny to różnie bywa bo po zmianie klasyfikacji potrafią wysłać na badanie celem określenia rodzaju/podrodzaju pojazdu i d*pa.
A przerejestrować musisz bo 1000zł kary teraz weszło dla umów po 31-12-2019.
Co do naczep i przyczep - kiedyś pisałem oświadczenie że nie mam samochodu do ciągania a przyczepy nie da się zczepić już z samochodem bo inny układ hamulcowy/elektryczny a przyczepę wykorzystuję tylko w swoim gospodarstwie rolnym itp i dawali spokój od ręki, nawet z WKU odpuścili (zajęcie na czas mobilizacji).

29 minut temu, sadek9 napisał:

Podatek od aut ciężarowych placisz, jeśli uzytkujesz komercyjnie, jeśli używasz w zakresie własnego gospodarstwa to nawet tacho nie używasz.

dla znajomego za pom śrem t035 - laweta od koparki się przywalili i za 2 lata zapłacił połowę tego co warta przyczepa (laweta). Sprzedał mi, ja ją na rolniczą poprzez ZK i święty spokój a cały czas stała u niego. Obecnie sprzedana ale nie wiem jak nowy właściciel z podatkiem.
DMC jest powyżej iluś ton i płacić trzeba, rolnik nie płaci.

2 godziny temu, sadek9 napisał:

Podatek od aut ciężarowych placisz, jeśli uzytkujesz komercyjnie, jeśli używasz w zakresie własnego gospodarstwa to nawet tacho nie używasz.

Nie zawsze jesteś zwolniony z używania tacha.

1 godzinę temu, Nikita_Bennet napisał:

fakt, T lub B+E które dużo taniej i łatwiej zdobyć.

Tak T, zawaliłem się bo wstałem niedawno i ciut zaspany pisałem.
 

Kamaza mogą nie chcieć zarejestrować bo potrzebne badanie ZK na specjalistyczny a diagności robią często pod górę bo niby jaki on specjalistyczny.
Nawet jak kupisz zarejestrowanego jako specjalistyczny to różnie bywa bo po zmianie klasyfikacji potrafią wysłać na badanie celem określenia rodzaju/podrodzaju pojazdu i d*pa.
A przerejestrować musisz bo 1000zł kary teraz weszło dla umów po 31-12-2019.
Co do naczep i przyczep - kiedyś pisałem oświadczenie że nie mam samochodu do ciągania a przyczepy nie da się zczepić już z samochodem bo inny układ hamulcowy/elektryczny.

Czyli jakie prawko tu wystarczy samo T? I wtedy ciągnik rolniczy z siodłem może ciągnąć naczepę??

 

U nas na stacjach diagnostycznych nie było problemu z zarejestrowaniem jako specjalistyczny. Oczywiście na zaprzyjaźnionej stacji. Parę kogutów przyczepić, jakaś nalepka z napisem: pomoc drogowa, naczepę lawetę dopiąć trochę sprzętu liny podkłady włożyć i przechodziło, wiem bo znajomi tak robili i latają  takimi teraz autami w europę.

 

Więc z kamazem myślę że tym bardziej nie byłoby problemu bo ten już w sam w sobie jest mocno specyficzny. A na pewno nie nadaje się do transportu zwykłego

Chyba że ja o czymś nie wiem i się pozmieniało w ostatnich 2 latach.

 

W urzędzie gminy raz tylko zaniosłeś oświadczenie i co roku nie wymagają od ciebie takiego papierka? Bo u mnie co roku chcieli, aczkolwiek w 2019 chyba faktycznie bez tego się obyło, może zapomnieli.. Albo ja zapomniałem że coś nosiłem..

Bo mam i HL i Brandyskę które jeździły normalnie za samochodem ciężarowym a teraz ja je użytkuję tylko w gospodarstwie. A oświadczenia każą mi pisać.

Niby fajne rozwiązanie, bo z wózkami dolly jak na razie nie wiadomo do końca czy muszą być rejestrowane czy nie, a tu obchodzisz wózek, do tego zestaw się skraca i jest łatwiejszy w manewrowaniu. Tylko to siodło jest sporo za osią, generuje to bardzo nie korzystny rozkład masy. W dodatku to jest łódka, firanka była by do samej kabiny. Trzeba by albo zmodernizować kabinę lub wydłużyć ramę i oś cofnąć minimum pod siodło by to miało sens. 

BTW ten ciągnik można kupić w cenie zarejestrowanego wózka dolly. ;)

3 godziny temu, damianzbr napisał:

W urzędzie gminy raz tylko zaniosłeś oświadczenie i co roku nie wymagają od ciebie takiego papierka? Bo u mnie co roku chcieli, aczkolwiek w 2019 chyba faktycznie bez tego się obyło, może zapomnieli.. Albo ja zapomniałem że coś nosiłem..

Bo mam i HL i Brandyskę które jeździły normalnie za samochodem ciężarowym a teraz ja je użytkuję tylko w gospodarstwie. A oświadczenia każą mi pisać.

Zaniosłem raz a drugi raz zrobiłem awanturę żeby sobie wykserowali i tyle. Potem znalazłem normalnego diagnostę i zrobił mi z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą poprzez ZK czyli tak jak z KAMAZA np pojazd specjalny - asenizacyjny lub coś w ten deseń, zmiany są w cepiku i nie wysyłają tego do urzędów gmin.

2 godziny temu, Shogun napisał:

Niby fajne rozwiązanie, bo z wózkami dolly jak na razie nie wiadomo do końca czy muszą być rejestrowane czy nie, a tu obchodzisz wózek, do tego zestaw się skraca i jest łatwiejszy w manewrowaniu. Tylko to siodło jest sporo za osią, generuje to bardzo nie korzystny rozkład masy. W dodatku to jest łódka, firanka była by do samej kabiny. Trzeba by albo zmodernizować kabinę lub wydłużyć ramę i oś cofnąć minimum pod siodło by to miało sens. 

BTW ten ciągnik można kupić w cenie zarejestrowanego wózka dolly. ;)

no od 10-12 tysięcy idzie dostać z papierami ale pewnie do remontu. Ogólnie pomysł nie jest zły aby wyciągać tym z pola zamiast jeździć TIRem po polu i być wyciąganym.

Gość

Opublikowano (edytowane)

17 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

Potem znalazłem normalnego diagnostę i zrobił mi z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą poprzez ZK czyli tak jak z KAMAZA np pojazd specjalny - asenizacyjny lub coś w ten deseń, zmiany są w cepiku i nie wysyłają tego do urzędów gmin.

To była zwykła skrzyniowa przyczepa?

Powiem szczerze że nie interesowałem się nigdy tym tematem tak dogłębnie bo nie czułem takiej potrzeby, podatek drogowy i tak płacę od kilkunastu sztuk środków transportu, stare stoją wyrejestrowane pod płotem, a te co faktycznie używam rolniczo oświadczenia starczały (choć irytowały że co roku muszę je dostarczać) a moja wiedza opiera się jedynie na tym co gdzieś tam usłyszałem..

Ale zawsze słyszałem o samochodzie ciężarowym który ma być śmieciarką / pomocą drogową. Nigdy o przyczepie / naczepie.

 

Ale wracając do tematu, sądzisz że np. naczepę wywrotką jak ta ze zdjęcia, czy może nawet chłodnię też mógł stosunkowo łatwo przerobić po przez ZK (co to za skrót?) na taką ,,bez podatkową,, ?? :o

Edytowane przez damianzbr

Tutaj masz przyczepę ciężarową na ciężarową rolniczą, naczepę ślepy diagnosta też kiedyś przerobił bo była w ogłoszeniach ;)

Ba, przed wyrejestrowaniem przyczepy warto zrobić z niej ciężarowo-rolniczą bo te podlegają ponownej rejestracji ;)

Tak - zwykła skrzyniowa.

Edytowane przez Nikita_Bennet
2 godziny temu, Nikita_Bennet napisał:

Tutaj masz przyczepę ciężarową na ciężarową rolniczą, naczepę ślepy diagnosta też kiedyś przerobił bo była w ogłoszeniach ;)

Ba, przed wyrejestrowaniem przyczepy warto zrobić z niej ciężarowo-rolniczą bo te podlegają ponownej rejestracji ;)

Tak - zwykła skrzyniowa.

Wedle przepisów nie ma czegoś takiego jak naczepa. ;) Co do przerobienia przyczepy na rolniczą to słyszałem ze musi być przerobiony układ hamulcowy na jednoobwodowy i założone koła balonowe rolnicze. Ale generalnie wszystko zależy od diagnosty, jak podbije to tak jest, przynajmniej do czasu gdy coś się wydarzy, wtedy fundusz gwarancyjny może szukać dziury w całym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v