Skocz do zawartości

Autosan d47



Przyczepa dostała nowe koła i dwu obwodową instalacje pneumatyczną. Teraz można jeździć bez stresu 😁



Rekomendowane komentarze

jakub3507 napisał:

Na razie przepracował u mnie 800h i jestem z niego zadowolony. Wiadomo ma on kilka wad, ale trzeba brać poprawkę na to, że jest to traktor budżetowy. Silnik na niskich obrotach ma trochę "muła", jednak spalanie w ciężkich pracach jest zadowalające. Zobaczmy jak będzie się zachowywał po zwiększeniu mocy 😁

ile za niego dałeś?

16 godzin temu, Rolnik7343 napisał:

Ja podam taki przykład ... d47 siadła prawie po osie i z 10 zwijkami wyciągnąłem ją z łąki a HLka z 9 zwijkami siadła tylko oponami w łące i już d*pa nie szło jej ruszyć ... trzeba było rozładowywać

na siłę próbujesz udowodnić swoją rację

nie każdy jeździ przyczepami po mokrych łąkach, a do transportu czy pole, szczególnie przy ostatnich suszach takie ciężarowe sprawują się nie gorzej a mają tą przewagę że są mocniejsze i jest tego w opór jeśli chodzi o używkę, więc i cena znacznie niższa od nowej rolniczej, którą zwykle składa się z dętką, a to kolejne koszty i problemy

Nic nie próbuje udowadniać ... Ale niech ktoś mi nie ciśnie kitu że w polu idą lżej, lżej może idą ale jak na polu jest twardo 

I najlepiej żeby były z bieżnikiem z jakimś wężykiem bo ja mam na zwykłym bieżniku takim jak przy tirach i miałem już przypadek że na asfalcie na którym było trochę mokrej ziemi koła się zatrzymały bo zaczepy się ślizgać 

Przyczepa była załadowana ;)

14 minut temu, izydor6280 napisał:

na siłę próbujesz udowodnić swoją rację

nie każdy jeździ przyczepami po mokrych łąkach, a do transportu czy pole, szczególnie przy ostatnich suszach takie ciężarowe sprawują się nie gorzej a mają tą przewagę że są mocniejsze i jest tego w opór jeśli chodzi o używkę, więc i cena znacznie niższa od nowej rolniczej, którą zwykle składa się z dętką, a to kolejne koszty i problemy

To powiedz mi jakim cudem załadowane zbożem dwie D 47 na balonach ciągnik miał lżej wyciągnąć z pola niż jedną na tandemie pustą na oponach TIR-owskich?

Sąsiad w zeszłym roku pożyczył HLke do żyta, wsypał 2 zbiorniki i 80tką już jej nie mógł ruszyć z pola, nawet ares bez załączonego przodu jej nie ryszyl, bo prostu te opony są szerokie i plaskie i to jest wadą na miękkim terenie że są płaskii bo przez balonowkami to ziemia rozsypuje się na boki a te działają jak spych i przed nimi się ziemia zawija 

Może jak by miały bardziej "rolniczy" bieżnik szły by lżej ale na tym tirowskim jest tragedia czasami 

jakub3507 napisał:

Będę zwiększał na około 110km. Jeśli chodzi o pług to zależy czy zagonowy czy obrotowy, no i oczywiście od szerokości skiby. U mnie pracuje z Unią tur 3+1 z rozstawem 40cm i przy orce przed zimowej na 30 cm na 3 klasie ziemi brakuje mu mocy i uciągu.

Jaka cena jest za zwiększenie mocy ? Pewnie po gwarancji można dopiero ?

Dnia 17.01.2020 o 15:56, izydor6280 napisał:


najgorsze są te zamknięte profile w przednim wózku, tam to dopiero ruda chrypie 

W latach 80-tych robili profile otwarte.

 

13 godzin temu, Rolnik7343 napisał:

 te opony są szerokie i plaskie i to jest wadą na miękkim terenie że są płaskii bo przez balonowkami to ziemia rozsypuje się na boki a te działają jak spych i przed nimi się ziemia zawija 

Może jak by miały bardziej "rolniczy" bieżnik szły by lżej ale na tym tirowskim jest tragedia czasami 

Poniekąd racja, ale tylko  przy sypkiej ziemi  , bo opony radialne wywierają jednakowy nacisk na podłoże na całej swojej szerokości i ziemia  ,dlatego lepiej montować opony napędowe właśnie ze względu  na bieżnik oraz większą szerokość czoła bieżnika w stosunku do opon prowadzących  . Opony diagonalne najbardziej oddziaływują środkiem , zachowują się jak klin ale tym samym robią głębsze koleiny, co w mojej ocenie przemawia za oponami od ciężarówek, dodatkowo - brak dętki( mała awaryjność ) tani koszt zakupu używki.

Dla przykładu opona 11,5/80-15,3 -  średnica 845 mm, szerokość przekroju 290 mm

         opona 285/70-R19,5   średnica 893 mm , szerokość przekroju 290 mm ( w oponach napędowych szerokość  czoła bieżnika jest zbliżona do szerokości przekroju) .


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v