Skocz do zawartości

Zetor 5711



Jak widać 30cm 3 skiby. W kolach woda dużo daje. Idzie 2 biegiem ale on ma wolniejsze biegi od mojej 60 i Zetora 6245. Z gorki dosc lekko pod górkę tylko na blokadzie a jak zlapie glinki przod podnosi aż się zakopie. Zjechalem bo mnie wkurzala ta blokada wyskakiwala ciagle, ucialem takiego preta zeby ją zablokowac ale musze zrobic patent z dzwignia ręcznego


Rekomendowane komentarze

Cytat

 Zjechalem bo mnie wkurzala ta blokada wyskakiwala ciagle, ucialem takiego preta zeby ją zablokowac ale musze zrobic patent z dzwignia ręcznego

pewnie masz te kamienie wydarte -zęby na tym sprzęgle kłowym , miałem to samo w 7211 nie szło ustać na blokadzie bo i tak wyskakiwało , dopiero nowa jedna część bo całkiem wydarta a drugą podszlifowałem to teraz jak wcisnę to lekko trzymam i siedzi -blokada 

Nie wiem ile doszło kg trzeba by obliczyc albo moze w jakims katalogu jest. Jak sie szybko stanie ciagnikiem na twardym rownym podlozu to go tak fajnie buja do przodu do tylu. Uciag na blokadzie jest jak zlapalo gliny to przod w gore dopiero po chwili sie zakopywal wtedy szybko podnosnik cyk na chwile i znow jechal. Zrobilem cale pole 200x120


non stop na blokadzie załączonej, ciagle tez przy nawracaniu, troche zeszlo bo nie chcial skrecac ale sposobem udalo sie w 8 godzin to pole zrobic. Ten wymiar pola to od gory kolo 100metrow a od dolu kolo 115 dlugosc 200 takze klin wiec tez dluzej.

8 godzin temu, Tomaszek8504 napisał:

non stop na blokadzie załączonej, ciagle tez przy nawracaniu, troche zeszlo bo nie chcial skrecac ale sposobem udalo sie w 8 godzin to pole zrobic

głupotę robisz kiedyś w 330 blokada jakoś się zacięła czy w polu ktoś jeździł cały czas na włączonej efekt zerwało śruby na obudowie mechanizmu różnicowego 

A widziałem też jd 6 cyl z okrągłą kabiną ktoś z obrotówką na blokadzie też na nawrotach jeździł aż pękł mechanizm różnicowy 

dobrze kombinujesz tylko już Cię uprzedzili 😁, w fiacie mam blokadę zwykłą na te sprzęgło kłowe ale załączanie na stałe albo właśnie od podnośnika i to proste (bez krańcówek) tylko jeden włącznik jak od stopu . Opuszczone belki blokada załączona podniesione wyłącza . A siłownik hydrauliczny pewnie na sprężynie bo musi się zazębić jak w 360 czy 330 . A awaryjność załączania to nie ma co się zepsuć a samej blokady to jak mechanicznie załączana te same zasady jak wciśniesz guzik wczasie buksowania to pier... że echo pójdzie.

A sprzęgło wielopłytkowe może w nowszych czy większych stosują ale wątpie drogie to taniej kłowe , w mtz technologia jest to tam była blokada na tarcze coś jak od hamulców załączana hydraulicznie a sterownie ręczne zaworkiem reguluje i masz na stałe albo tylko na wprost połączone z układem kierowniczym jak skręcisz kołami ciśnienie "ginie " a jak naprostujesz to jest i blokada działa 

nie takie trudne powiedzmy , najpierw musisz pomyśleć o zasilaniu albo kupujesz "siłownik elektryczny " , albo siłownik pneumatyczny , albo jeszcze i hydrauliczny , do pierwszego to prąd i przełącznik za grosze ale sam droższy (ten siłownik) , do reszty zawór droższy zależnie jaki chcesz czy na prąd czy ręcznie zawór .

Do tego musisz sprężynę dołożyć , chyba że jakiś zawór przeciążeniowy dobierzesz ustawisz na małe ciśnienie żeby nic nie połamać zanim "zatrybi " blokada . Albo sprężynę że siłownik wyjdzie ile trzeba a sprężyna się podda puki nie "zatrybi" 

 

Albo jeszcze coś na wzór wciągarki silnik elektryczny z przekładnią i nawija linkę zaciągając blokadę , tylko na sprężynie -puki nie zatrybi to się rozciągnie 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v