Skocz do zawartości

pawlus224

Wrzucam w kategorii przyczepy ponieważ , chcę poruszyć kwestię przerobienia przyczepy z ciężarowej na rolniczą - moja właśnie została "przerobiona" a w drodze powrotnej zabrałem z elektrociepłowni trochę żużlu :)
Warunki do jazdy były kiepskie , bez belki polowej bym nie dotarł do domu .




Rekomendowane komentarze

Żeby to tylko była różnica w terminie badania...

Ciężarowa co rok badanie 160zł około rolnicza co 2 lata i 70zł około.

Ubezpieczenie swoją drogą.

No tak te ferdki to sie nadaja do ciągania przyczepy, ale po suchym asfalcie..

Odnośnik do komentarza

Sąsiad przed końcem roku przerejestrował swojego kassbohrer to płacił tylko 250 zł diagnoście i resztę normalnie  komunikacji.

Odnośnik do komentarza

Nie koniecznie ...

Bo cała filozofia w tym by znaleźć stację diagnostyczną ( ja jeździłem 25 kilometrów) mającą uprawnienia do wprowadzenia zmian w przyczepie przystosowywujących ją do kwalfikowania jako rolnicza - teoretycznie , bo praktycznie wszystko ( zaczep tylny , media na drugą przyczepę , ucho dyszla o średnicy wewnątrz 35mm [dla mnie absurd]oraz tablica twi ) musisz zrobić sam , z tak przygotowaną przyczepą jedziesz na stację , robią zdjęcia , wystawiają 4 kartki a4 papieru wraz z przeglądem , płacisz 350 zł i udajesz się do WK .

 

Niektórzy na forum twierdzą , ze tak się nie da zrobić :)

 

Kurde pojechałem 3512 bo myślałem ,że na przeglądzie przyda się sprawna instalacja pneumatyczna :$ można było jechac 675 :D

Do przyczepy nie było zastrzezeń , a ciągnika nie za bardzo chciał zrobić przegląd bo nie ma wycieraczki szyby , swiateł awaryjnych i lewego stopu :P Poprawię to i pojadę do pobliskiej stacji z drugą przyczepą .

Odnośnik do komentarza

Świdnik (a dokladniej Jacków) .

Nie , kół w tym wypadku sie nie czepiali . Ale z tym uchem zaczepu to jakies jaja bo wymagaja zeby wspawać tulejkę 35mm w ucho zaczepu , a np. Ursus C-360 ma sworzen grubosci 38mm , 

c7e7506d467d87e897a625109896

Oczywiscie Ja nie wspawalem bo mam zwyczajny zaczep jak w kazdej starej przyczepie Autosan i ani myslę go przerabiac .

20190108_141605.jpg

Odnośnik do komentarza

aż jutro zmierze w swojej 1.5 rocznej przyczepie czy jest te 35 bo na oko jest ok 50 mm a może byc tak ze wspawasz tuleje i zaczep nie oryginalny i aut

Odnośnik do komentarza

Ale nawet jesli sworzen mialby 35mm i ucho tez 35mm to przeciez musi byc zachowany jakis luz zeby nie polamac zaczepu np przy przejezdzaniu przez glupi prog zwalniajacy :) Ja nie wiem czy to wymysl ustawodawcy czy tej stacji i nie wnikalem bo uznalem to za bezsens .

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, pawlus224 napisał:

Ale nawet jesli sworzen mialby 35mm i ucho tez 35mm to przeciez musi byc zachowany jakis luz zeby nie polamac zaczepu np przy przejezdzaniu przez glupi prog zwalniajacy :) Ja nie wiem czy to wymysl ustawodawcy czy tej stacji i nie wnikalem bo uznalem to za bezsens .

tolerancja ok ale z tym progiem przesadziłeś bo w przyczepach typu D50 , 47 itd masz dyszel ruchomy góra dół i przy poprzecznych nie równościach on pracuje od co

Odnośnik do komentarza

Brat cioteczny też miał ostatnio przerabiać na rolniczą, ale ze względu na podatek, który ma niby wzrosnąć. Osobiście się nie zagłębiałem w temat , więc się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza

Światła awaryjne ma pierdek?

Ogólnie to trochę narwany diagnosta. U mnie też robił zdjęcia itp. a później okazały się nie potrzebne. Uważaj żeby w wydziale komunikacji nie zarządzali faktury za dostosowanie jej do wymogów przyczepy ciez-rol.

Odnośnik do komentarza
jak rejestrowałem swoją przyczepę metal fach i we wniosku do WK wpisałem rolnicza to kazali mi dopisac ciezarowa. 26 mam przegląd to się dowiem jak to wygląda 😉
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v