Zetor Proxima
 

Zetor Proxima

  • 7196 wyświetleń

Zima :)



Informacje o zdjęciu Zetor Proxima




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • womir
  • 126 453

Proxima 8441 2008r. 2500mth. Przy 1800 mth zablokowała się pompa wtryskowa, naprawa niedroga 250zl. Wymontowanie i montaż mój. Niedawno obluzowała się rurka z pompy hydr. do podnośnika , skróciłem i założyłem nowy pierścień zaciskowy i jest ok, naprawa kilkanaście zł.kilka lat temu poluzowały się śruby zwolnicy i wyciekał olej, wystarczyło dokręcić. Prawy siłownik wymiana uszczelnień 40 kilka zł wymiana pompki sprzęgła 165zł. Wymieniony zamek maski ,siłowniki drzwi i szyberdachu.. Olej w silniku wymiana raz w roku tj. ok.200mth. Oleje w skrzyni moście zwolnicach w/g zaleceń ..Ogólnie na plus .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • PawelS
  • 281 1630
1 godzinę temu, czesio200 napisał:

Songo wiem o tym. Jak juz jest nas tylu od zetorow i sprzegla to jak mozna je regulowac? Ciagnik staje i rusza prawidlowo. Czasem jest problem z wrzuceniem biegu podczas pracy z turem jakby nie wysprzeglal na 100%.

Miałem to samo, przyczyną była wadliwa pompka sprzęgła po wymianie nie było owego problemu 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 336 3216

Też właśnie chciałem zasugerować że to pompka i wysprzeglik tu leży wina bo tam na dole nie ma czego szukać.

Robiło mi się tak w 5211 i to było przyczyną właśnie jak czesio piszesz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3302 12224
22 minuty temu, Esab200 napisał:

Pedal sprzęgła masz twardy od samego poczatku czy tak bywa różnie ?  Nie masz instrukcji od proxy tam wszystko pisze z resztą ? 

Pedal jest ok nie zapowietrza sie nic.odbija itp. Pompka nie majatek zawsze mozna kupic i wymienić. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wisniareek
  • 18 715

a co do biegów ze ciezko wchodza to trzeba zbiornik paliwa odkręcić i nad nim jak galka od biegow. Jest tam kalamitka trzeba to przesmarowac 😉

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 6530 18875
Esab200 napisał:

9 minut temu, songo napisał:

no w sumie tak ;) mówię tak z przyzwyczajenia bo znajomy ma obrabiarki a że najwięcej roboty na tokarce to tak jakoś zawsze mówię tokarz, a szlifierkę magnetyczna i parę frezarek też ma.

 

choć głowice zawsze na szlifierce robi, frezarka jednak moim zdaniem nie zrobi tak dobrej roboty

 

Mylisz się. Głowice powinno się robić na frezarce ponieważ frezarka zostawia dużo większą chropowatosc powierzchni dzięki której uszczelka ma się czego trzymać a dzięki temu zmniejsza sie prawdopodobieństwo wyplucia uszczelki. 

Planowanie głowic na szlifierce magnesowej to taki zastępczy sposób i dużo tańszy. 

bardzo ciekawe

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 6530 18875

powielasz bajki pseudo zakładów co robią głowice i pseudo fachowców którzy nie potrafią dobrze tego zrobić albo sprzętu nie mają i kombinują

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 6530 18875

ma być niemal lustro a nie narobią rowów po frezie na rozklekotanej maszynie i tekst że tak ma być , że uszczelka ma się trzymać a potem parę godzin i znów powtórka z rozrywki , zobacz jakie są płaszczyzny po porządnych zakładach i maszynach , błysk idzie a nie nacharatane rowów i chropowate

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • emtec123
  • 211 671

Hmm @esab wytłumaczył, a z Twojej strony jedynie "bo tak" :) Nie twierdzę że miał rację bo nie znam się, ale liczyłem na wyjaśnienie :P  

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 336 3216
24 minuty temu, Uziu92 napisał:

ma być niemal lustro a nie narobią rowów po frezie na rozklekotanej maszynie i tekst że tak ma być , że uszczelka ma się trzymać a potem parę godzin i znów powtórka z rozrywki , zobacz jakie są płaszczyzny po porządnych zakładach i maszynach , błysk idzie a nie nacharatane rowów i chropowate

Głowica po frezarce wyplula ci uszczelke ? 

Ja się nie chce kłócić absolutnie tylko parę tych głowic w swoim życiu widziałem to jest jedna sprawa a druga sprawa to miałem na swoim dziale takiego majstra co miał ze 65 lat i on mówił że ma być po frezarce i tyle. Wiadomo nie każdy zakład ma cnc tylko wiem jedno że to cnc nie wytrzymuje pół tego co radziecka tokarka. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Autofan
  • 26 294
1 godzinę temu, wisniareek napisał:

a co do biegów ze ciezko wchodza to trzeba zbiornik paliwa odkręcić i nad nim jak galka od biegow. Jest tam kalamitka trzeba to przesmarowac 😉

Ja od spodu ciągnika bez wyciągania baku spokojnie smaruję.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3302 12224
44 minuty temu, Autofan napisał:

Ja od spodu ciągnika bez wyciągania baku spokojnie smaruję.

Jutro tam wlezę i zobaczę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Włościanin
  • proxy8441
  • 229 5179

ja też nie narzekam tylko wymieniam bolączki tego modelu, co do siłowników drzwi czy szyby to wolę się nie wypowiadać, szmelc, jedne drzwi w ogóle nie otwierane jak i tylna szyba a rozciekły się i koniec żywota :) ale to są błachostki, niedociągniecia. Co do skrętu to tak owszem to tylko i wyłacznie wina standarsowego rozstawu kół, po poszerzeniu jest o wiele lepiej i stabilniej, teraz będę montował hydroakumulator na podnośniku w celu amortyzacji

musze też dojść do tego punktu smarnego choć nie narzekam na zmianę tylko za dużo połączeń jest pod kabiną i dlatego to tak głośno słychać jeżeli chodzi o samą dzwignię zmiany biegów

 

ogólnie rozłożenie masy kiepskie jest jeszcze, kabina obszerna ale widoczność na przod pozostawia wiele do życzenia, dach kabiny troszkę uciosany bo ta nagrzewnica gorna i nawiewy dużo miejsca zajmują gdyby nie to byłoby o wiele lepiej jak w NH T.4 np i T.5? tak samo widok na bok mogli zrobić szyby boczne i drzwi równo z błotnikami czerwonymi itd a oni ta samą kabine dawają do Forterr tylko nie ma tam tego ciała czarnego nad czerwonymi błotnikami tylko koła już w Forterze bo są większe itd takie drobnostki ale bardzo wazne z punktu użytkowania, cała kabina dosyc wysoko umiejscowiona ale tj efekt prześwitu i korpusu 

Edytowano przez proxy8441

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 6530 18875
emtec123 napisał:

Hmm @esab wytłumaczył, a z Twojej strony jedynie "bo tak" :) Nie twierdzę że miał rację bo nie znam się, ale liczyłem na wyjaśnienie :P  

trochę więcej napisałem niż bo tak

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3302 12224

Ten dach to raczej idzie rocznikiem. Forterra 2015r juz nie ma tego pudla z przodu. W proximie ciagle zaciera mi sie wentylator kabiny. Wd popryskam czy nawet plakiem i chodzi.. U mnie kola juz sa drugą str jak u tej Dominika ale skretu juz tez nie ma jak zwiększyć. Pourywalo by blotniki o rame od tura na bruzdach wtedy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Wichura123
  • 21 363

Witam , a miał ktoś problem z tylnym tuz-em ?

W Proxsie 90 z 2012 nie opuszcza mi bez obciążenia , czasem wystarczy stanąć i opuści a czasem muszę rury 2m użyć i dopiero puszcza

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • rolnik wlkp.
  • sumek666
  • 5012 17861

@Esab200, ale też nikt nie mówi, że CNC ma wytrzymać tyle co radziecka tokarka. Pamiętaj, że na CNC można powtarzalnych elementów w dużych partiach kilkadziesiąt/kilkaset razy więcej i taniej na jedną zmianę. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Esab200
  • 336 3216
49 minut temu, Wichura123 napisał:

Witam , a miał ktoś problem z tylnym tuz-em ?

W Proxsie 90 z 2012 nie opuszcza mi bez obciążenia , czasem wystarczy stanąć i opuści a czasem muszę rury 2m użyć i dopiero puszcza

Odpowietrznik skrzyni zatkany czyli korek wlewu oleju do skrzyni. W korku jest zaworek membrana rozbiez wyczysc i delikatnie przykrec i będzie ok. 

 

 

39 minut temu, sumek666 napisał:

@Esab200, ale też nikt nie mówi, że CNC ma wytrzymać tyle co radziecka tokarka. Pamiętaj, że na CNC można powtarzalnych elementów w dużych partiach kilkadziesiąt/kilkaset razy więcej i taniej na jedną zmianę. 

 W temacie obróbki stali nie musisz mnie uczyć naprawdę. 

Edytowano przez Esab200

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • rolnik wlkp.
  • sumek666
  • 5012 17861

Ciebie to wiem, tylko chciałem innym przekazać moje spostrzeżenia 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • czesio200
  • 3302 12224

Sumek  w takich cnc to jeździ i moc podkręca, żeby szybciej cięły😁

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Włościanin
  • proxy8441
  • 229 5179
45 minut temu, Esab200 napisał:

Odpowietrznik skrzyni zatkany czyli korek wlewu oleju do skrzyni. W korku jest zaworek membrana rozbiez wyczysc i delikatnie przykrec i będzie ok. 

 

 

 W temacie obróbki stali nie musisz mnie uczyć naprawdę. 

miałem to samo w 5320 i nadal mam, teraz muszę calym sobs stanąć na ramieniach zeby opadły, przeczyszcze i zobacze

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj