Skocz do zawartości



Rekomendowane komentarze

Proxima 8441 2008r. 2500mth. Przy 1800 mth zablokowała się pompa wtryskowa, naprawa niedroga 250zl. Wymontowanie i montaż mój. Niedawno obluzowała się rurka z pompy hydr. do podnośnika , skróciłem i założyłem nowy pierścień zaciskowy i jest ok, naprawa kilkanaście zł.kilka lat temu poluzowały się śruby zwolnicy i wyciekał olej, wystarczyło dokręcić. Prawy siłownik wymiana uszczelnień 40 kilka zł wymiana pompki sprzęgła 165zł. Wymieniony zamek maski ,siłowniki drzwi i szyberdachu.. Olej w silniku wymiana raz w roku tj. ok.200mth. Oleje w skrzyni moście zwolnicach w/g zaleceń ..Ogólnie na plus .

1 godzinę temu, czesio200 napisał:

Songo wiem o tym. Jak juz jest nas tylu od zetorow i sprzegla to jak mozna je regulowac? Ciagnik staje i rusza prawidlowo. Czasem jest problem z wrzuceniem biegu podczas pracy z turem jakby nie wysprzeglal na 100%.

Miałem to samo, przyczyną była wadliwa pompka sprzęgła po wymianie nie było owego problemu 

  • Like 1
Esab200 napisał:

9 minut temu, songo napisał:

no w sumie tak ;) mówię tak z przyzwyczajenia bo znajomy ma obrabiarki a że najwięcej roboty na tokarce to tak jakoś zawsze mówię tokarz, a szlifierkę magnetyczna i parę frezarek też ma.

 

choć głowice zawsze na szlifierce robi, frezarka jednak moim zdaniem nie zrobi tak dobrej roboty

 

Mylisz się. Głowice powinno się robić na frezarce ponieważ frezarka zostawia dużo większą chropowatosc powierzchni dzięki której uszczelka ma się czego trzymać a dzięki temu zmniejsza sie prawdopodobieństwo wyplucia uszczelki. 

Planowanie głowic na szlifierce magnesowej to taki zastępczy sposób i dużo tańszy. 

bardzo ciekawe

24 minuty temu, Uziu92 napisał:

ma być niemal lustro a nie narobią rowów po frezie na rozklekotanej maszynie i tekst że tak ma być , że uszczelka ma się trzymać a potem parę godzin i znów powtórka z rozrywki , zobacz jakie są płaszczyzny po porządnych zakładach i maszynach , błysk idzie a nie nacharatane rowów i chropowate

Głowica po frezarce wyplula ci uszczelke ? 

Ja się nie chce kłócić absolutnie tylko parę tych głowic w swoim życiu widziałem to jest jedna sprawa a druga sprawa to miałem na swoim dziale takiego majstra co miał ze 65 lat i on mówił że ma być po frezarce i tyle. Wiadomo nie każdy zakład ma cnc tylko wiem jedno że to cnc nie wytrzymuje pół tego co radziecka tokarka. 

ja też nie narzekam tylko wymieniam bolączki tego modelu, co do siłowników drzwi czy szyby to wolę się nie wypowiadać, szmelc, jedne drzwi w ogóle nie otwierane jak i tylna szyba a rozciekły się i koniec żywota :) ale to są błachostki, niedociągniecia. Co do skrętu to tak owszem to tylko i wyłacznie wina standarsowego rozstawu kół, po poszerzeniu jest o wiele lepiej i stabilniej, teraz będę montował hydroakumulator na podnośniku w celu amortyzacji

musze też dojść do tego punktu smarnego choć nie narzekam na zmianę tylko za dużo połączeń jest pod kabiną i dlatego to tak głośno słychać jeżeli chodzi o samą dzwignię zmiany biegów

 

ogólnie rozłożenie masy kiepskie jest jeszcze, kabina obszerna ale widoczność na przod pozostawia wiele do życzenia, dach kabiny troszkę uciosany bo ta nagrzewnica gorna i nawiewy dużo miejsca zajmują gdyby nie to byłoby o wiele lepiej jak w NH T.4 np i T.5? tak samo widok na bok mogli zrobić szyby boczne i drzwi równo z błotnikami czerwonymi itd a oni ta samą kabine dawają do Forterr tylko nie ma tam tego ciała czarnego nad czerwonymi błotnikami tylko koła już w Forterze bo są większe itd takie drobnostki ale bardzo wazne z punktu użytkowania, cała kabina dosyc wysoko umiejscowiona ale tj efekt prześwitu i korpusu 

Edytowane przez proxy8441
49 minut temu, Wichura123 napisał:

Witam , a miał ktoś problem z tylnym tuz-em ?

W Proxsie 90 z 2012 nie opuszcza mi bez obciążenia , czasem wystarczy stanąć i opuści a czasem muszę rury 2m użyć i dopiero puszcza

Odpowietrznik skrzyni zatkany czyli korek wlewu oleju do skrzyni. W korku jest zaworek membrana rozbiez wyczysc i delikatnie przykrec i będzie ok. 

 

 

39 minut temu, sumek666 napisał:

@Esab200, ale też nikt nie mówi, że CNC ma wytrzymać tyle co radziecka tokarka. Pamiętaj, że na CNC można powtarzalnych elementów w dużych partiach kilkadziesiąt/kilkaset razy więcej i taniej na jedną zmianę. 

 W temacie obróbki stali nie musisz mnie uczyć naprawdę. 

Edytowane przez Esab200
45 minut temu, Esab200 napisał:

Odpowietrznik skrzyni zatkany czyli korek wlewu oleju do skrzyni. W korku jest zaworek membrana rozbiez wyczysc i delikatnie przykrec i będzie ok. 

 

 

 W temacie obróbki stali nie musisz mnie uczyć naprawdę. 

miałem to samo w 5320 i nadal mam, teraz muszę calym sobs stanąć na ramieniach zeby opadły, przeczyszcze i zobacze


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v