Skocz do zawartości

Duchesne



Jak Waszym zdaniem takie (rolnicze/budowlane?) opony spisują się na błocie? 3/4 przyczep jest na takich węższych 20-stkach, reszta to typowe szersze R22,5 "tirowskie"




Rekomendowane komentarze

E60, X5, A6C6 to już auta wyższej klasy, trzeba się liczyć z nie małymi kosztami eksploatacji. Ja po e60 3.0d już jestem do tego przyzwyczajony, tak samo spalanie nie można liczyć na oszczędność jak masz 200kunia z przodu i dużą kolubryne. Dla mnie liczy się frajda z jazdy, a są to komfortowe autka, przestronne. W e60 jednak jest czasami zbyt duża frajda 😋 dlatego szukam zmiany, quattro będzie idealne. 

X5 e70 drogie, e53 gdyby nie ten tył to ok, ale co chodzi o jazdę w terenie to przed  X5 ukłony. Rozważam jeszcze Jeepa grand Cherokee 3 generacji. Mam na oku perełkę c6 w jasnych skórach nie picowana, ale 3.2 Tfsi czysta benzyna. 

O rozrządzie w c6 można skleić całą trylogię, od 3 do 10tys. Kolego za 4tys co wymieniacie? Jeśli łańcuch to i moim zdaniem koła zębate. Rozbieżność kosztów jest taka bo Mietek z Januszem rzucą fachowym okiem,że łańcuch pochodzi, wymieniają ślizgi i napinacze i względnie tanio. Jak przyjdzie wszystko wymienić to i koszt rośnie. Bez wyjmowania silnika to hardkor. 

Rolnik 2.4 benz jest wg wielu najlepszym silnikiem do gazu. Uwagę zwracać czy z dwóch nie spawany i czy nie zostawia za sobą 4 śladów 😁

Panowie, ale ten rozrząd zaczyna dzwonić zazwyczaj dopiero jak auto podchodzi pod 400tysiecy. Więc co się bać... No chyba że się kupuje jakieś wyjebki. W porządnym warsztacie trzeba ok 5koła liczyć bo same graty ori 2800zł. 3.0 tdi to podobno po 2008 są dużo lepsze do wymiany łańcucha, ale to i tak dobre silniki. Te nowe BMW to straszne kible . Kolega wziął nową 5 to na serwisie jest stałym bywalcem. Elektryka non stop drugi ma 750 3letnią i też twierdzi że awaryjna.

Gość

Opublikowano (edytowane)

32 minuty temu, pedro2 napisał:

E60, X5, A6C6 to już auta wyższej klasy, trzeba się liczyć z nie małymi kosztami eksploatacji. Ja po e60 3.0d już jestem do tego przyzwyczajony, tak samo spalanie nie można liczyć na oszczędność jak masz 200kunia z przodu i dużą kolubryne. Dla mnie liczy się frajda z jazdy, a są to komfortowe autka, przestronne. W e60 jednak jest czasami zbyt duża frajda 😋 dlatego szukam zmiany, quattro będzie idealne. 

X5 e70 drogie, e53 gdyby nie ten tył to ok, ale co chodzi o jazdę w terenie to przed  X5 ukłony. Rozważam jeszcze Jeepa grand Cherokee 3 generacji. Mam na oku perełkę c6 w jasnych skórach nie picowana, ale 3.2 Tfsi czysta benzyna. 

O rozrządzie w c6 można skleić całą trylogię, od 3 do 10tys. Kolego za 4tys co wymieniacie? Jeśli łańcuch to i moim zdaniem koła zębate. Rozbieżność kosztów jest taka bo Mietek z Januszem rzucą fachowym okiem,że łańcuch pochodzi, wymieniają ślizgi i napinacze i względnie tanio. Jak przyjdzie wszystko wymienić to i koszt rośnie. Bez wyjmowania silnika to hardkor. 

Rolnik 2.4 benz jest wg wielu najlepszym silnikiem do gazu. Uwagę zwracać czy z dwóch nie spawany i czy nie zostawia za sobą 4 śladów 😁

Kolego  c6 z silnikiem też tak drogo wychodzi wymiana rozrządu, orientujesz się ile mniej więcej kosztuje wymiana oleju i filtrów ? Jestem przygotowany na większe wydatki po kupnie takiej c6 tylko kurcze boję się kupić od handlarza a od kogoś prywatnie też ciężko znaleźć bo mało tych autek z silnikiem 2.4 

Co ile km wymieniacie oleje i filtry w samochodzie, dużo czytałem ale ile ludzi tyle opini. Osobiście u mnie wymieniam co 10 tyś km jak w nowym vw tak i w 10 letnim oplu vectra i śmigają galancie

Edytowane przez Rolnik_z_Podkarpacia

pedro2 napisał: A które auto z "zachodu" z tych lat ma mniej niż 400tys? Nie ma się co oszukiwać Oczywiście, że są takie które mają mało przebiegu... Tylko kto zapłaci za taką c6 z 06 czy 07r. 10tyś euro. Jak Ci kupiec w Polsce powie że za 25tyś może kupić lalę. Ogolnie u nas jest jakaś głupota. Magiczne 300tyś to już każdy powie. Ale ma kilometrów nakrecone... To jak w ciągnikach i 98 i 2008 wszystko 7-8tyś godzin😀 A co do x5 i terenu to ja doblem ostatnio zajechałem dalej niż myśliwy za mną który jechał x5. Xd. w teren ten napęd to konkretna klapa. Pedro jak Jeepa to tylko 3.0 bo to silnik Mercedesa znam to auto od podszewki😂 on w terenie idzie jak zły, fakt że ten którym jeździłem był w kolano miał i porządne opony w teren. Jeep ma porządne napędy i skrzynie ale oryginalna zawiecha do terenu taka o... Trzeba wynosić w górę ostro wtedy jest jazda.

Rolnik nie wiem, wiem tylko tyle, że do gazu te 2.4 nadaje się idealnie. Mnie tylko 3.0tdi interesuje. A co do olejów, płynów i filtrów to już sprawa drugorzędna, to trzeba obowiazkowo po kupnie zrobić jakie by to auto nie było. E60 szukałem prawie rok, gniota można szybko kupić i za kilka msc wsadzić w niego drugie tyle bo wszystko ledwo siedzi na słowo honoru. 

Ja X5 jeździłem z gościem, po błocie i w grząskim piachu szła jak dzik. Ale nie było to takie błoto żeby brzuchem garnęła 😁 jeep to już inna liga, jednak z biegiem czasu w kolejnych generacjach wszystkie terenówki robią się bardziej "miastowe",to normalne. nie chodzi mi o offroad i jazdę po oranym, ale od czasu do czasu sobie poszaleć w błocku, śniegu. Jednak w trasę takie autko już będzie więcej palić, coś za coś. Za to wygląd - kozak ☺️ cierpliwie szukać na chłodno, ale też jak trafi się coś ciekawego to szybko oblukać bo handlarzyki moment wyłapują te prawdziwe okazje. 

 

 Drogie C6,e60 Perełki z Allegro, otomoto oraz olx to najczęściej to są takie same auta co te tańsze oferty tylko po polerce, praniu wnętrza i konkretnym detalingu. Ogladałem dużo c6 oraz e60 w pl w komisach oraz u klientów którym na codzień je serwisu je i w każdym było cos malo ważne za jakie pieniądze kupione. Swoją kupiłem z 2005 za 4 tys euro po Frankfurtem i przez 7 miesięcy tylko oleje i filtry i poza tym nic. 

Co do eksploatacji 3.0 TDI... 8.5 l oleju 5w-30, wszystkie filtry Mann 400 zł, klocki przód trw 220, tarcze brembo 500 itd 😀 

2.4 benzyna jest dobrym silnikiem do gazu, wystarczy porozmawiać z użytkownikami. Gaz z górnej polki trzeba zakładać. Nie będzie demonem prędkości ale juz fajnie to się zbiera, i brał bym tylko manuala bo automaty w c6 bez quattro to skrzynie multitronik

20 godzin temu, radmax napisał:

Polecam tę przyczepki. oglądałem, są bardzo dobre, zadbane tylko nie mój budżet https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-coutand-CID757-IDsZpe1.html

27 albo 28 netto je cenią. Pytałem ;) Ale nadal jak za taką pojemność to zdecydowanie za dużo. Z Francji można sobie taką sprowadzić sporo taniej

19 godzin temu, Henius91 napisał:

Z tych trzech bardziej myślałem o ostatniej, ze względu na cenę. Nie ma co się pchać w drogie przyczepy skoro głównie do obornika i 2 dni w sezonie do zboża. No chyba że na prawdę okazja i stan igła ;) Ten Veenhuis jest chyba na tandemie wahaczowym, bardziej mi się widzi na resorze

18 godzin temu, dudekk napisał:

Danielhaker jak nie kupiłeś to dzisiaj widziałem, że stoi jakąś nastepna ;) 

Właśnie widziałem na olx ale nie było kiedy się wybrać. Na zdjęciach wydaje się wąska na osi i te burty 1,5m... wiem, wybredny jestem xD

18 godzin temu, konteno napisał:

do czego tu wałek ? to ma własną hydaulike?

Tak, wałek jest do własnej hydrauliki. Nie jest to wieczne, ale niegłupia opcja, bo nie mieszają się oleje w ciągnikach. Z kolei wadą jest, że cała parafia może ją pożyczać xD

Gość konteno

Opublikowano (edytowane)

2 godziny temu, danielhaker napisał:

...

Tak, wałek jest do własnej hydrauliki. Nie jest to wieczne, ale niegłupia opcja, bo nie mieszają się oleje w ciągnikach. Z kolei wadą jest, że cała parafia może ją pożyczać xD

to na jakich obrotach wom pracuje ? jest jeszcze jakaś przekładnia ? z tą cała parafią to trochę przesadzasz chyba bo raz trzeba mieć czym pociagnąć pełną a po 2 jakby chodził na szybkim womie to też ograniczałoby ilość potencjalnych użytkowników 

najważniejsze by fige pokazać następnym razem każdemu kto odstawi przyczepę w gorszym stanie niż wziął

Edytowane przez konteno

pedro2 napisał:

Rolnik nie wiem, wiem tylko tyle, że do gazu te 2.4 nadaje się idealnie. Mnie tylko 3.0tdi interesuje. A co do olejów, płynów i filtrów to już sprawa drugorzędna, to trzeba obowiazkowo po kupnie zrobić jakie by to auto nie było. E60 szukałem prawie rok, gniota można szybko kupić i za kilka msc wsadzić w niego drugie tyle bo wszystko ledwo siedzi na słowo honoru. 

Ja X5 jeździłem z gościem, po błocie i w grząskim piachu szła jak dzik. Ale nie było to takie błoto żeby brzuchem garnęła 😁 jeep to już inna liga, jednak z biegiem czasu w kolejnych generacjach wszystkie terenówki robią się bardziej "miastowe",to normalne. nie chodzi mi o offroad i jazdę po oranym, ale od czasu do czasu sobie poszaleć w błocku, śniegu. Jednak w trasę takie autko już będzie więcej palić, coś za coś. Za to wygląd - kozak ☺️ cierpliwie szukać na chłodno, ale też jak trafi się coś ciekawego to szybko oblukać bo handlarzyki moment wyłapują te prawdziwe okazje. 

 

w C6 silniki 2.4 do gazu nadają się jak najbardziej . Pierwsze wersje C6 2.4 miały jeszcze pasek rozrządu z przodu silnika a później zrobili cztery łańcuchy i cztery napinacze hydrauliczne z tyłu silnika. Wierzcie lub nie ale przy okolo 200 tys potrafią przeskoczyć a Ci co mówią że wymienia go bez wyjmowania silnika to bzdura. Robiłem już kilka i wiem co mówię

Co do samochodów i rozrzad ów akurat jestem po wymianie w swojej E60 3.0d 231km z 2006r mam oryginalny przebieg 225tys auto w moich rękach od 10 lat usłyszałem od kilku mechanikow i na forach ze około 200 lubią pekac łańcuchy więc zrobiłem na oryginalnych częściach febi lub swag to oryginał że zdartym znakiem bmw kosztowało mnie to 1500 robota i 1500 kompletny rozrzad z kołami zebatymi uszczelkami itd. Do tego wymiana oleju w silniku, skrzyni dynamiczna i zrobiła się ładna sumka ale raz na 200tys czy tak jak u mnie 10 lat do przyjęcia. I teraz jakbym chciał sprzedac kto mi by dał więcej niż za inne szroty z olx z przebiegiem 500tys? A co do skorupy polecam tandem na resorze i zaczep resor ma takie połączenie w swoim lebulch i naprawdę super przyczepa jestem w pełni zadowolony. Nie buja nawet z nadstawka i gdy jest full załadowana.
2.4 w c6 nie ma quattro ogólnie te silniki są debilo odporne miałem taki w c5 tip quattro no taki z niego demon prędkości ze czasem to chciałem wyjść z samochodu i go pchać 😂 Lubią olej nie wszytkie oczywiście ale jak sobie sam nie kupisz na zachodzie to przebieg nie będzie mały. A co do łańcuchów przy 200 tys zaczyna się juz stukanie przy opalaniu , wiec bajki ze to 400 wytrzymuje to chyba chandlarze stworzyli co przyciagneli taka co ma 350 tys km ale po przejechaniu granicy miała już 180 tys

Multitronic bezstopniowka cvt nie jest wcale takim szrotem, tylko tam jak ktoś nie zadba o serwisowanie to niestety się cuda dzieją.  Tiptronic jest bardziej idioto odporny, wymiana oleju jak producent zaleca bez kombinowania i podobno wieczne. W polszy Janusze twierdzą, że nie trzeba, a wręcz nie wolno w automacie wymieniać oleju. 

Koszty są nie małe jak przy passerati 1.9tdi, ale trzeba patrzeć na to z innej strony... Ile auto było warte w salonie i dopiero można porównywać. Stać było na konia to stać i na bat 😁

@Pietras892 nie mój budżet 😁 mnie interesuje 3 generacja 2005-2010r a w zasadzie to chyba do 2008r bo potem był jakiś lift... Nie zagłębiałem sie jeszcze za bardzo w temacie Jeepa więc nie dyskutuje, te silniki to już czarna magia. Silnik Mercedesa masz n myśli 3.0 CRD? Bo to chyba jedyny diesel... Najlepiej HEMI 6.1 V8 😉 jakiś czas temu dokurviator na yt testował... Bestia 

 

9 godzin temu, konteno napisał:

to na jakich obrotach wom pracuje ? jest jeszcze jakaś przekładnia ? z tą cała parafią to trochę przesadzasz chyba bo raz trzeba mieć czym pociagnąć pełną a po 2 jakby chodził na szybkim womie to też ograniczałoby ilość potencjalnych użytkowników 

najważniejsze by fige pokazać następnym razem każdemu kto odstawi przyczepę w gorszym stanie niż wziął

Zawsze myślałem że tam trzeba dużych obrotów, a później jeden pokazał mi, że włączasz wałek i przyczepa elegancko idzie na wolnych obrotach. Gdybyś miał jakiś kawałek żelaza żeby wałkiem obracać to i ręcznie byś wywrócił ;) Z tym pożyczaniem to żartuję oczywiście :P Ale tak jak sam czasami pożyczam od kogoś jakiś sprzęt, tak samo nic nie mam przeciwko jeśli ktoś ode mnie pożycza. Oczywiście pod warunkiem, że gość to nie z tych, co potrafią wszystko zajeździć ;) 

7 godzin temu, bialy2005 napisał:

A co do skorupy polecam tandem na resorze i zaczep resor ma takie połączenie w swoim lebulch i naprawdę super przyczepa jestem w pełni zadowolony. Nie buja nawet z nadstawka i gdy jest full załadowana.

Właśnie tandem typu boogie w połączeniu z resorem na zaczepie to chyba najpopularniejsze rozwiązanie. A jeszcze ze skrętną osią to już całkiem bajka. Tylko skrętna oś trafia się raz na 100 przyczep a może i rzadziej. Jak u Ciebie trzymają się rogi na podłodze z przodu paki? Bo oglądałem już 4 Leboulch'y i w każdym podłoga gniła. Stoi teraz jeden fajny we Francji ale również gość powiedział że podłoga się przeciera z przodu na rogach


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v