Skocz do zawartości

Ursus 1224 remont skrzyni


margoo78

Jakiej firmy łożyska polecacie do skrzyni biegów?



Rekomendowane komentarze

Łożyska jak już to szukaj PBF fabryka łożysk krasnik. Z napisem made in Poland. Te które są w czerwono białych opakowaniach FLT to chińczyki.(krasnik sprzedał te właśnie stare logo) na opakowaniach jak i na łożysku jest brak napisu made in Poland. Stare zapasy z krasnika miały ten napis na opakowaniach. Wielu ludzi tego nie wie...koyo nie jest takie wspaniałe jak niektórzy mówią...

10 godzin temu, margoo78 napisał:

Robię szybką skrzynię. Powiedz,czy jesteś zadowolony z przeróbki?

JA mojego u1014 uzywam do nawozów, oprysków i tura.

Przy takim zastosowaniu jedyne czego załuje, to to, ze nie wziałem sie za przeróbke skrzyni wczesniej.

Jak przedtem prędkosc przelotowa była 20km/h (na sensownych obrotach, cos koło 1800), tak teraz normalna predkosc jazdy na równym asfalcie jest 30km/h

Zółw/Zajac u mnie działają wiec przełozen starcza nawet jak czasem od swieta pojade nim porobić coś w polu gruberem czy talerzówką. Bez wzmcniacza nie byłoby jednak różowo.

8 minut temu, margoo78 napisał:

Dzięki za rady a wracając do łożysk, czy są jakieś których szczególnie powinienem unikać?

Wszelkie made in china, cx, optimale i inne takie wynalazki omijaj.

Z tych tańszych polskie PPL (nasza lokalna marka należąca do koncernu nsk) sa całkiem ok. Nie jest to jakas super wysoka półka, ale z pewnoscia nie rozleca sie po tysiacu czy dwóch tysiacach motogodzin.

A jak ma juz byc bardzo dobrze, to FAG/INA/NSK/SNR. Pewnie sa jakies inne, ale do tych mam zaufanie i nie zawodzą.

Z tych drogich ponioc SKF mocno obniżył jakosc ostanimi laty i nie warto.

Edytowane przez nunu85

Tak apropos oleju jeszcze dopisze, ze jak zmieniłem te tryby, to przy okazji zmieniłem tez olej ze standardowego hipolu na Orlen Oil Agro UTTO ( niewiele droższy, a przynajmniej nie gryzie sie z olejem ze Steyra i juz nie musze uwazać, zeby nie powieszać). Przyczepy wywracam teraz jakim traktorem chce, tak samo maszyny z hydrauliką juz nie musze uwazac ktora ma jaki olej- wielka wygoda.

Olej jest wyraźnie mniej lepki, ale to niczemu nie przeszkadza.

Mam nawet wrazenie, ze pompa ma lżej, tur odrobine szybciej unosi- same plusy.

Tak apropos stosowania hipolu w tylnych mostach i hydraulice ursusów.

Mam wrażenie, ze lejac standardowy hipol gl4 80w90 uzytkownicy robią wielki błąd.

Otóż w kazdej instrukcji obsługi piszą, zeby uzywać hipolu 6 (obecnie w sklepach bardzo rzadko spotykany) i ludzie kupują zupełnie nieodpowiedni hipol 80w90 (to jest bardzo gęsta, mocno za gęsta zupa). Tymczasem ten hipol 6 z instrukcji ma lepkość (czyli potocznie gęstosc) bardzo podobną do oleju silnikowego, a wiec jest całkiem płynny)

Krótko- jak ktos chce kupowac hipol, to niech kupuje, ale nich to bedzie Hipol 6 (nie zaden 80w90), albo z lotosu cos typu Agrol 6, ewentualnie agrol u).

Absolutnie nie zaden hipol z beczki, bo tam u 90% sprzedawców jest ten gęsty, nieodpowiedni 80w90.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v