Skocz do zawartości

Nowe mocowanie na lampy w przyczepie Metal-Fach 6t


Bofarm

oryginalna belka była niżej i przy wywrocie na tył zbieralo się na niej dużo ziemniaków bądź zboża. Na środku pod zaczepem będzie mocowanie na rejestracj.
  • Thanks 1

Rekomendowane komentarze

Błotniki będą tak jak ten po prawo, dotyka mocowania lampy. Skrzynia będzie pomalowana na jasny zielony, a rama na czerwono, ale to dopiero jak będzie ciepło.
Odnośnik do komentarza

Wszystko fajnie do momentu kontroli przez policjanta znającego przepisy (rzadko, ale się zdarzają) lub kompetentnego diagnostę (a takich jest już sporo). Ta przyczepa zgodnie z przepisami nie ma prawa przejść przeglądu ani poruszać się po drogach. Belka o której piszecie to nie tylko mocowanie świateł, ale przede wszystkim pełni funkcję zderzaka i po to jest na określonej przepisami wysokości (dość małej), żeby osobówka nie wjechała pod przyczepę w razie uderzenia w jej tył. Bez belki przyczepa nie dostałaby homologacji, a demontaż belki powoduje utratę homologacji, a tym samym wyklucza przyczepę z ruchu drogowego.

Odnośnik do komentarza
O przegląd się nie martwię, o Policję też nie, u nas wcale nie zatrzymują sprzętów rolniczych. Pozostaje tylko kwestia jakiejś kolizji, wtedy mógłby być jakiś problem, o ile ktokolwiek by się dopatrzyl, że brakuje belki.
Odnośnik do komentarza

Uwierz mi, że ten, co ma wypłacić odszkodowanie, dopatrzy się wszystkiego, żeby nie wypłacić lub wypłacić mniej ;) Mało tego, jeśli osobówka rozkwasi się na Twoim tyle, to chociaż jej kierowca będzie sprawcą kolizji, to jeśli ma też autocasco i z niego będzie chciał naprawić swoje auto, to ubezpieczyciel wypłaci mu pełną kwotę naprawy, ale może zwrócić się do Twojego ubezpieczyciele z roszczeniem regresowym z OC za to, że gdybyś miał belkę, to uszkodzenia osobówki byłyby mniejsze, więc i kwota wypłacona jej właścicielowi mniejsza. Także chociaż on będzie sprawcą kolizji, to Ty przez brak belki możesz być sprawcą powiększenia strat i to mogą Ci ściągnąć z OC. Zwykle takie sprawy kończą się dłuuugą batalią sądową. Firmy ubezpieczeniowe i odszkodowawcze mają całe działy prawne, które tylko takimi sprawami się zajmują. Z jednej kolizji to może być głupie kilkaset zł, ale w skali kraju robią się grube tysiące albo i miliony.

Odnośnik do komentarza

Te belki to porażka bo nie jedna przyczepa się zawiesiła ale przepis faktycznie taki jest i tak jak kolega napisał gdy trafi się ktoś dociekliwy to narobi problemów byle tylko nie płacić z polisy. Stare przyczepy nie mają a ta też już trochę lat ma więc jak przeróbka będzie profesjonalna to w razie czego może przejść, że belki nie było i tyle. Miejmy nadzieję,że nikt na kolegę nie wjedzie i nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Bartek933 napisał:

A stare przyczepy? mało która ma belkę

Pojazdy podlegają przepisom z dnia ich pierwszej rejestracji. Dlatego stare przyczepy nie mają i nie muszą mieć belki. Nowe - jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v