Skocz do zawartości

Wał koła Ursus C-330



Wał koła C 330 po naprawie został przetoczony i nałozony pierscien z łożyska


Rekomendowane komentarze

Z tego co wiem to cylindry się honuje a nie szlifuje. Rodzaj obróbki (toczenie, szlifowanie) nie jest warunkowany dokładnością wymiaru ale chropowatością powierzchni obrabianej.... Wszystko zależy od wymaganej chropowatości. Im gładsza powierzchnia tym lepij simering dolega i lepsza jest jego szczelność. Jeśli mamy do dyspozycji szlifierkę to najlepiej ją wykorzystać. Jednak jeśli mamy do dyspozycji tylko tokarkę to przy odpowiednich parametrach obróbki można uzyskać względnie gładką powierzchnię ;) 

Edytowane przez Buszido007

Popieram @slawek74 tocząc nie jest się w stanie uzyskać takiej dokładności wymiaru i chropowatości jak przy szlifowaniu. Pracuje jako szlifierz więc wiem co mówię. Także hartowanych detali nikt nie będzie toczył, bo na narzędzia się nie zarobi i jest to strata czasu, żeby się bawić tokarką z czujnikami i głaskać nożem po kilka setek...

 

A propo cylindrów to szlifuje się je na wymiar a honuje do uzyskania bardzo małej chropowatości.

22 godziny temu, arek116 napisał:

jestem tokarzem amatorem i jeśli się mylę to mnie poprawcie. jaka jest różnica między szlifem na szlifierce do wałków a toczeniem a następnie spolerowaniem papierem ściernym??? jeśli wymiar zostanie zachowany??? w praktyce to nawet  w minusie 10 setek prze dobrej powierzchni simering będzie dobrze trzymał.

Papierkiem nie zrobisz idealnie równo. Przede wszystkim liczy się czas operacji i dokładność.

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v