Skocz do zawartości

Tur Wolmet 2B do Ursusa C-330



nowy nabytek do ciapka czeka na montaż :)




Rekomendowane komentarze

Właścicielowi gratuluję nabytku, ale to chyba trochę przerost formy nad treścią jak do ciapka. A trochę odbiegając od tematu czesiu jak podlączyłeś rozdzielacz. Bo mi w mtz właśnie wpieli się pod wyjścia, z prawej strony kabiny. Chętnie bym to przerobił i podłączył prosto pod pompę, omijając rozdzielacz ciągnika. Tylko pytanie czy zrobić trójnik, i rozdzielić na oba rozdzielacze, czy dać zasilanie na ten od ładowacza, a z niego na ten ciągnika.

W ruskim to inna kwestia myśle, że Seweryn by Ci tu dobrze doradził, bo on siedzi w tych ruskich.

Może zrobić to na zaworze trzydrożnym... z pomy dać zawór i przełączać olej na hydr ciągnik lub samego tura? wtedy by było bezpośdernio.

U mnie w 3p nadal idzie przez ten rozdzielacz fabryczny, a wyjścia na tył mam poprowadzone z rozdzielacza od tura (przekładam złączki jak potrzebuje czasem wyjścia z tyłu)

2 godziny temu, czesio200 napisał:

W ruskim to inna kwestia myśle, że Seweryn by Ci tu dobrze doradził, bo on siedzi w tych ruskich.

Może zrobić to na zaworze trzydrożnym... z pomy dać zawór i przełączać olej na hydr ciągnik lub samego tura? wtedy by było bezpośdernio.

U mnie w 3p nadal idzie przez ten rozdzielacz fabryczny, a wyjścia na tył mam poprowadzone z rozdzielacza od tura (przekładam złączki jak potrzebuje czasem wyjścia z tyłu)

To ja mam to prościej zrobione. Kupilem dluzsze śruby do przykrecenia rurek od tylnych wyjść i prosto z rozdzielacza idzie na  rozdzielacz od tura a wyjścia z tylu wolne. Przed rozdzielaczem od tura mam zawór i jak potrzebuje tylnych wyjść zamykam obieg na rozdzielacz i olej idzie do tylu. Bez zaworu mialem wcześniej ale wtedy musialem jednocześnie z wywracaniem przyczepy ktoras sekcje w turze dać do końca bo inaczej olej przepływal tam gdzie mial lżej czyliprzez rozdzielacz na powrót do skrzyni

Ja mam własnie pod siedzeniem wpięte zasilane zamiast jednego wyjścia z tyłu, drugie wyjście i tak mi nie dzialało więc zaślepiłem to pod siedzeniem zaraz.

Podpięte tylko pod jedno wyjście, bo powót mam pod korek (miarkę w skrzyni) aby olej sobie swobodnie spływał.

A wyjścia pociągnąłem od słupka tura (wtazie potrzeby odpinam złączke od tura i dokładam wąż który idzie do tyłu ciągnika. W ten sposób można normalnie użytkowac np bolka do ziemniaków operując dwoma odobnymi wajchami jedną na kosz drugą na lemiesz.

ogólnie mało kiedy uzywam tego ciągnika do przyczep czy prac polowych więc tylne wyjścia są używane kilka razy w roku.

U mnie podobnie tur z hydrauliki jest zasilany pare razy w żniwa podniesie przyczepę ze zbożem jak zetor na polu...

No a jak siłowniki jednostronne to jak opuścisz ? Chyba ze w turze od podnoszenia tez masz jednostronne to nie ma problemu:p bo tez myslalem zeby zrobic tak jak ty tylko ze musial bym wstawić zawor 3-drozny na jednym wężu z którejś sekcji aby olej szedl na przelew bo inaczej nie opusci silownika jednostronnego

 

No w sumie tak moze sie da nie próbowałem. No wlasnie ja na podnoszeniu mam dwustronne. Czyli jakbyś sie podlaczyl pod sekcje od podnoszenia dzialalo by to normalnie.

Co do balastu ja w 60 mam beczkę 200 l zalana betonem plus zbrojenie i kamienie waga ok 500 kg plus obciazniki w kolach oryginalne. Znajomy do ciapka zaklada 200 kg tez nie ma obciążnika i w sianokiszonce czy oborniku tyl mu podnosi

Wiem właśnie hydraulika w  mtz jest porypana jak w ruskiej rakiecie, chociaż u mnie zostanie tylko rozdzielacz, bo wywalam to co zbędne. Poza tym będę się z tym bawił bliżej wiosny, jak się ociepli także mam czas by ustalić jak to poprawnie zrobić.  Co do obciąznika ja jak na razie mam jakies 250kg zdjęty z przodu, ale to zdecydowanie za mało przy niektórych pracach, chociaż mimo to czuć różnicę gdy go odepne. Do wiosny będzie ok 1t.

 

Edytowane przez Skoczek1994

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v