Skocz do zawartości

Mtz 82



Myślałem że dzisiaj uda się zakończyć orki zimowe ale w nocy dolało i trzeba sobie było dzisiaj robotę w polu odpuścić...Żeby się na wolnym nie nudzić ogarnąłem trochę elektrykę( większości przypadków brak masy albo spalone żarówki) i dołożyłem dodatkowe oświetlenie robocze.Na razie podstawa czyli dwa z tyłu dwa z przodu ale jak MTz się będzie spisywał to z czasem dostanie kolejną parę halogenów :) Dmuchawy od nagrzewnicy ogarnąłem...ale jeszcze muszę ogarnąć podłączenie nagrzewnicy. Ze słupków kabiny wystają zawory i pewnie tam podłącza się ogrzewanie.Przy pompie wody znalazłem zaślepiony kawałek węża i pewnie to jest wejście albo powrót z nagrzewnicy...jeśli tak to w którym miejscu znajduje się ten drugi "przyłącz"? 


Rekomendowane komentarze

no obieg musi być zamknięty z jednej strony wchodzi z drugiej wychodzi, wydaje mi się że to bez różnicy z której strony wchodzi a z której wychodzi z nagrzewnicy aczkolwiek jeżeli siedzisz w MTZ to miejsce ze zdjęcia wchodzi do lewego słupka.

teraz też nie powiem Ci na 100% bo nie wiem ale logicznie rzecz biorąc wydaje mi się że jednak od strony pompy dawane jest ciśnienie i stamtąd wchodzi woda do nagrzewnicy :P

To że musi być zamknięty to wiem :)Właśnie chyba miejsce podłączenia ma znaczenie...wiem  jak w przypadku C-360 najlepiej było podpiąć właśnie jak najbliżej  głowicy w kolektorze wodnym... i tutaj pewnie będzie podobnie..czyli zasilanie idzie z lewej strony :) Masz to ogrzewanie sprawne? Jak się to spisuje? Sądząc po tym jak dają nadmuchy to ogrzewanie też powinno być całkiem wydajne :)

ja mam sprawne z lewej str mam kran i zamykam nim na lato jesienią otwieam.

ogrzewanie pod warunkiem, że dogrzejesz silnik to w kabinie bd miał saune. przy temperaturze koło 0 po dogrzaniu silnika można jeździć na krótki rekawek. u mnie po wymianie termostatu i tak słabo sie nagrzewa silnik, ale zasłaniam rolete i już jest ciepło.

masz przednie obciążniki do niego? żeby dobrze wykorzstać przedni napęd to na przodzie trzeba troche nauwieszać kg..

Edytowane przez czesio200

Twój chyba sporo młodszy od mojego? U mnie mam dwa krany wystające z słupków kabiny i tam trzeba podłączyć węże...Ile u Ciebie pokazuje na zegarze po rozgrzaniu przy konkretnej robocie?  U mnie roleta też jest tylko leży na "dole"chłodnicy muszę ją "wyłowić" i poprawić tak żeby się zwijała jak fabryka przewiduje:) Dużo wchodzi płynu do tej nagrzewnicy? 

nie wiem czy mam sprawne bo z niego nie korzystam :P w listopadzie przy orkach i tak jeżdzę w samej bluzce bo mam wypiździałą uszczelkę przy kierownicy i leci mi stamtąd ciepło od silnika czasami aż za dużo :P a co do dogrzewania to farbycznie powinna być  roletka na zimę bo podobno ciężko zagrzać ten silnik :P ja roletke mam w garażu nie wiem czemu kiedyś ją zdemontowali

Czyli tam gdzie inne ciągniki dopiero się rozgrzewają silnik MTz śmiga już przy optymalnej temperaturze..czyli trzeba sobie zadać pytanie jak go zagotować? ;) Co do wskaźników to u mnie najważniejszy od temperatury cieczy i ciśnienia oleju...i tego pilnuję jak amen w pacierzu....reszta może nie świecić ale tego strasznie pilnuje...od kiedy raz za młodego zagotowałem na jesieni Ursusa i całą zimę zastanawiałem się czy na wiosnę uda się go odpalić..od tego czasu strasznie tych wskaźników pilnuje ;)

Gość marekfarmer

Opublikowano

11 godzin temu, prorok napisał:

@marekfarmer

Zwykłe na żarówkę...mam takie przy c-360 i świecą jak na lampy za tą cenę bardzo dobrze...w razie czego wymieniam żarówkę i jadę dalej :) Szczerze to jakoś nie mam przekonania do tych tańszych ledów ;) Dlatego postawiłem na sprawdzone rozwiązanie :)

@Songo

Bardzo mi pomogłeś :) ale można by troszkę dokładniej ;):) 

Ja  akurat bym już nie  zakładał tych  zwykłych  bo ich  jakość  świecenia to  porażka. w 1012 mam  16Led 48W  to   nie ma nawet co  porównywać do  zwykłych  a płaciłem za nie ok 80zł/szt. 

Z reguły pompa tłoczy "zimny" płyn na silnik, a wypycha gorący na chłodnicę i nagrzewnicę. To, że powrót jest wpięty w pompę wody nie oznacza zasilania, nagrzewnicy, ale zasilanie pompy z powrotu, czyli płynu o niższej temperaturze niż ta co wychodzi z bloku. Są oczywiście wyjątki, ale to zależy jak jest zbudowany układ. Nie wiem tylko jak w Mtz, ale ja w JD miałem mały problem z zapowietrzonym układem bo sam nie bardzo chciał ruszyć po zmianie płynu i musiałem zdjąć przewód przy nagrzewnicy by ruszyło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v