MAN TGX 18.440 XXL Główny koń pociągowy
bialy2005 585 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Słowacja to poj.. kraj kilometrów tam nie na robisz, ciagle góry, drogi słabe a bardzo drogie, powrotów brak albo za 0,5e Juz na Czechy dużo lepiej sie lata. Co do kilometrów na RUS umie robia jak sie dobrze ułozy około 12-14tys ( 2 kółka do ekaterinburga z warszawy to jest jakies 13tys) biorac pod uwage ile sie stoi na tamozniach i granicach to chyba niezle Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064191
kubacik13 1 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Bialy to ile teraz zestawow u Ciebie smiga?Powiedz mi jeszcze jak wygladaja oplaty drogowe na wschodzie? O ile wogole jakies sa ;-) Jestem swiezy w tym temacie, ale mam w planach zakup jakiegos zestawu i chcialbym sie rozeznac. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064264
bialy2005 585 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Niestety juz opłaty sa wszedzie w Rosji od ponad roku jest system platon i niedługo maja podniesc stawke x2 bedzie cos koło 3 RUB za km=0,2zł, BY droga przejazd M1 z PL do RUS 92€, Ogólnie transport to bagno jak sie w nie wejdzie to ciezko sie wyrwac bo trzymaja kredyty, leasingi itd. Nie wiem czy drugi raz bym sie zdecydował na ten biznes. Wszytko było oki ale 2-3 late temu po embargu wszystko sie posypało RUS pociagneła za soba stawki na UE ( szczególnie powroty bo nie ma towaru na RUS któe w PL sie przeładowywało i dalej na wschód) Cała otoczka transportu ma sie dobrze ( spedycje, warszaty, sklepy z czesciami) ale sami przewoznicy to tylko pozornie maja sie dobrze Jak gdzies widzicie ze stoi duzo młodych autek nie myslcie ze to wszytko własne 90% to leasingi, wynajmy i kredyty) Pozornie z boku ten biznes wydaje sie bardzo opłącalny - tyko pozory. Sa bardzo duze koszty utrzymania taboru kierowców których brakuje itd. Przykład komplet opon na ciagnik to srednio 8-9tys naczepa 8-9tys netto ( 2-2,5 roku) A ile jeszcze czasem drobnych czasem grubszych awari W tym tygodniu padło sprzegło w Volvie po przebiegu 350tys ( kto by sie spodziewał) w dodatku na BY koszty około 15tys jesli tam by naprawiali w serwisie ( załatwiłem czesci podałem przez drugiego kier i tam tylko naprawili mam nadzieje ze zamkne sie w 6tys i tak jest ciagle jak nie awarie to jakies postoje, problemy na załądunkach rozładunkach. Jesli chcecie spac spokojnie to nie pchac sie w transport Nie raz jest tel w środku nocy ze jakis problem na granicy i trzeba cos kombinowac. A co potrafia kier wyczyniac to mozna ksiazke pisac Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064327
kubacik13 1 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Tak jak piszesz z boku wyglada to naprawde fajnie, a jednak w praktyce juz tak kolorowo nie jest. Czyli wszystko idzie w niekorzystna strone dla przewoznika. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064465
bialy2005 585 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Niestety w transporcie jest wiele podobienstw do rolnictwa tzn. ty nie dyktujesz za ile pojedziesz - dyktuje to rynek ( spedycje ). Bardzo czesto czekasz na kase po 2 miesiace od wykonania usługi, a czasem i dłużej a paliwo, kier inne koszty raczej nikt ci nie poczeka ( standardowy termin płątnosci 45 dni mało jest 30 dniowych a coraz wiecej 55-60 dni ) Lepiej moze jest w bezposredniej robocie, ale z jednym czy 3 autami nigdzie sie nie dopchasz jestes skazany na spedycje Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064536
tomekzet 78 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Słowacja to poj.. kraj kilometrów tam nie na robisz, ciagle góry, drogi słabe a bardzo drogie, powrotów brak albo za 0,5e Juz na Czechy dużo lepiej sie lata. Mi to tam nie zależało na tym bo miałem płacone od strzała, nie z km. Znam transport trochę od środka bo próbowałem tego chleba, min. Hamburg i kontenery czy słowacja, troche po pl, na chwile obecną jeżdżę wywrotka w firmie budowlanej i nie widzę żebym miał gorzej na koniec mieśiąca niż z tej międzynarodówki, i śpię w łóżku w domu a nie na parkingu:) Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064559
bialy2005 585 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Ogólnie zarobki sa bardzo zblizone wszystko zależe jak sie trafi Znam chłopaków co po kraju maja stała 5tys pod wywrotka ale jak trzeba jezdzic na szwagrze i po 35t nie mówia nie tylko ładuja i jada bez marudzenia, a jak przychodzi martwy sezon maja duzo wolnego i takze biora 5tys KaŻdy ma swoje priorytety jeden chce zarobic wiecej i godzi sie na bycie gosciem w domu, a drugi chce co weekend w domu lub czesciej wiec zostaje mu krajówka lub bliskie kraje sasiednie w kółkach lub cos w koło komina. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064594
kubacik13 1 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Dokladnie nie kazdy chce byc jak to mowi moj jeden znajomy ,,tylko bankomatem" bo po 4 tygodniach w trasie zjezdza na 7 dni i dalej w swiat. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064688
tomekzet 78 Opublikowano 15 Stycznia 2017 ale jak trzeba jezdzic na szwagrze i po 35t nie mówia nie tylko ładuja i jada bez marudzenia Też to znam, tylko trzeba mieć świadomość co w razie wypadku i to jeszcze (nie daj Boże) z twojej winy, lub kontroli ITD. Tam mandaty się sypią w tysiacach:) Ogólnie patrząc z boku to sobie każdy myśli "ło matko, jako to musi być fajno robota jeździć se tirem po świecie":) a to jest duuuużo inaczej, wieczne problemy na żaładunkach, rozładunkach, wieczna gonitwa z czasem, czasem oczekiwanie na ładunek (kiedyś stałem 4dni w Niemczech) i tak jeszcze bym mógł do wieczora pisać Ogólnie samej jazdy w tym zawodzie to jest może 50% reszta to ta cała otoczka która mi właśnie najmniej pasowała:) Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064858
slawek74 15749 Opublikowano 15 Stycznia 2017 nie biadolcie znam to wszystko i lepiej jęczycie niż rolnik mam szwagra co jest kierowcą prawie 30 lat a drugi ma transport 10 lat a ogólnie powiat łukowski tirami stoi i jakoś transportowcy rowerami nie jeżdżą na przeciwko mnie sąsiad spawa alu to widzę czym jeżdżą o domach nie wspomnę. jest jak w każdej branży jak człowiek umie dobrać pracowników to jak i rolnik jak zaradny to prow weźmie sprzęt ogarnie to jakoś się kręci a niektóry wszystkiego się boi i krowie boi się dać dobrej paszy bo zapalenia dostanie to będzie biadolić całe žycie pozdrawiam . Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064881
jonek98 2848 Opublikowano 15 Stycznia 2017 @slawek Fakt Llulki dość znane są Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064893
tomekzet 78 Opublikowano 15 Stycznia 2017 nie biadolcie znam to wszystko i lepiej jęczycie niż rolnik mam szwagra co jest kierowcą prawie 30 lat a drugi ma transport 10 lat a ogólnie powiat łukowski tirami stoi i jakoś transportowcy rowerami nie jeżdżą na przeciwko mnie sąsiad spawa alu to widzę czym jeżdżą o domach nie wspomnę. jest jak w każdej branży jak człowiek umie dobrać pracowników to jak i rolnik jak zaradny to prow weźmie sprzęt ogarnie to jakoś się kręci a niektóry wszystkiego się boi i krowie boi się dać dobrej paszy bo zapalenia dostanie to będzie biadolić całe žycie pozdrawiam . nie biadole i już pisałem że na brak kasy nie narzekam @UP LLU - lewym lewym uporczywie Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064932
bialy2005 585 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Wiecie dlaczego w rejonie LLU, LBI, WS rozwinał sie w takim stopniu transport ? Odpowiedz tylko i wyłacznie dzieki Rosji i nie koniecznie na samym transporcie te firmy powstały ( przemyt, przemyt i jeszcze raz przemyt) teraz kazdy mozna powiedziec egzystuje bo Rosji jest moze 20% tego co było przerzucili sie na zachód ale to juz nie to Niby fajke dalej do UK woża i te firmy stoja bardzo odbrze To czym jeżdza włąsciciele firm nie odzwierciedla zamożnosci wiekszosc tych X6 i Q7 , ML to leasingi. Czasy dobrej kasy z transportu zakonczyły sie tak w okolicy 2013 od roku kiedy wprowadzili embargo jest tylko gorzej. Firmy które w tych dobrych czasach zbudowały swoja potege maja po kilkanascie, kilkadziesat zestawów jakos sobie daja rade, ale wchodzac jako nowy w ten temat nie ma co sie spodziewac ze po 5-10latach bedziesz miał poteżna firme W transporcie jak i w każdej innej branży tak jak kolega wyżej pisał sa tacy co potrafia kombinowac liczyc, ryzykowac i sa tacy którzy ciagle narzekaja i zwijaja biznes lub stoja w miejscu tak sam jak w rolnictwie jeden idzie do przodu drugi bois ise ryzyka nie inwestuje i zostaje w tyle. Jesli ktos w temacie to wie co sie dzieje z tzw. płaca minimalna , 45 w kabinie itp. w D, FR, A, IT te kraje kombinuja jak tylko sie da zeby nas wygonic ze swojego rynku bo PL, LT i cały transport ze wschodu jezdzi za połowe tego co rodowite firmy w tych krajach. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2064952
tomekzet 78 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Wiecie dlaczego w rejonie LLU, LBI, WS rozwinał sie w takim stopniu transport ? Odpowiedz tylko i wyłacznie dzieki Rosji i nie koniecznie na samym transporcie te firmy powstały ( przemyt, przemyt i jeszcze raz przemyt) teraz kazdy mozna powiedziec egzystuje bo Rosji jest moze 20% tego co było przerzucili sie na zachód ale to juz nie to Niby fajke dalej do UK woża i te firmy stoja bardzo odbrze To czym jeżdza włąsciciele firm nie odzwierciedla zamożnosci wiekszosc tych X6 i Q7 , ML to leasingi. Czasy dobrej kasy z transportu zakonczyły sie tak w okolicy 2013 od roku kiedy wprowadzili embargo jest tylko gorzej. Firmy które w tych dobrych czasach zbudowały swoja potege maja po kilkanascie, kilkadziesat zestawów jakos sobie daja rade, ale wchodzac jako nowy w ten temat nie ma co sie spodziewac ze po 5-10latach bedziesz miał poteżna firme W transporcie jak i w każdej innej branży tak jak kolega wyżej pisał sa tacy co potrafia kombinowac liczyc, ryzykowac i sa tacy którzy ciagle narzekaja i zwijaja biznes lub stoja w miejscu tak sam jak w rolnictwie jeden idzie do przodu drugi bois ise ryzyka nie inwestuje i zostaje w tyle. Jesli ktos w temacie to wie co sie dzieje z tzw. płaca minimalna , 45 w kabinie itp. w D, FR, A, IT te kraje kombinuja jak tylko sie da zeby nas wygonic ze swojego rynku bo PL, LT i cały transport ze wschodu jezdzi za połowe tego co rodowite firmy w tych krajach. Co do pierwszej części to można dopisać jeszcze paliwo:) Zestaw tandem + największe z możliwych kotłów i już się jest do przodu:) A co do ostatnich dwóch zdań to prawda jest taka że to nie tylko na zachodzi chcą nas wykolegować, ale na własnym podwórku w PL firmy między sobą rypią stawki na łeb na szyje, aby tylko auto nie stało na placu, wystarczy popatrzeć co się na transie nieraz wyprawia:) Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065037
bialy2005 585 Opublikowano 16 Stycznia 2017 No paliwo to cos oczywistego z RUS ale tylko szlak i teraz tez tam trzeba zapłacic za nieoryginalne zbiorniki a na 1500l to za wiele sie nie zarobi zakładjac duzo dłuższa trase i stanie w kolejkach. Ja od 2 lata tylko na prosto wracam zostaje ze 300-400l, a jak brakuje wole kupic w hurtowni Jesli było roboty duzo na wschodzie to te wszytkie E3 nie musiałby jezdzic po kraju a tak nie było wyjsca i pszły na kraj w dużej czesci. Pamietam w ubiegłym roku jak skonczyły sie zezwolenia na RUS to na kraju po 2zł nie było zczym zjechac z wrocławia do warszawy W tej chwili standrdowa stawka poznan-warszawa na transie 1100zł szał Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065068
slawek74 15749 Opublikowano 16 Stycznia 2017 sama prawda kiedyś przejeżdżałem przez odre z kolegą z łukowa 1998 rok to połowa co kręciła się po granicu w świecku była z łukowa . sam przemytnik ! Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065075
Jarecki88 215 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Widzisz a jak szukałem transportu to z Zamościa do Niemców (pod Lublinem) nikt nie chciał wanną za mniej niż 1300zł jechać. Gdzie u mnie załadunek trwa max godzinę i wjazd na zakład awizowany- wjazd prosto na wagę. Kiper i po robocie. I znaleźć transport dość trudno. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065096
bialy2005 585 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Inna historia robic króciaki tak jak piszesz niemce-zamosc to ze 150km i taka robota nigdy ci tanio niewyjdzie z KM bo trzeba liczyc ze duzo nie na jedziesz godzina załądunek godzina rozłądunek, 2 gdziny jazdy i w taki sposób wiecej jak 2 kólka nie zrobisz w dzien. Drugi temat to zalezy jaki rejon sa miejsca gdzie sie ładuje za psie pieniadze i wtedy w takie miejsce trzeba stawke nadrobic wyjadem w dobrej kasie. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065111
tomekzet 78 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Aktualnie z tymi stawkami to jest tak że na EU zachodnia są frachty w super kasie, ale nie bardzo jest się jak wrócić i tu jest już problem, bo wraca się po kosztach lub (głównie ze wsch. Nieniec) na pusto .... Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065223
slawek74 15749 Opublikowano 16 Stycznia 2017 a zioło z hiszpani ? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065225
Krzysiek3110 292 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Niemce - Zamość to chyba więcej jak 150 km? Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065230
kitowiak 536 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Zależy która drogą, będzie ze 125 km... Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065280
tomekzet 78 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Grubo się mylicie panowie https://www.google.pl/maps/dir/Zamo%C5%9B%C4%87/Niemce/@51.0378566,22.3510654,9z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x472367adda11d277:0xba00459202f8a580!2m2!1d23.2519686!2d50.7230879!1m5!1m1!1s0x47225ad962284151:0x707fbf13d4f79e5b!2m2!1d22.5710684!2d51.3472232 Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065293
bialy2005 585 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Czyli typowy króciak 1200 nie powiem nie mało zaspiewali ale jak sam mówisz nie ma amatora w niższej stawce wiec miał okazje pociagnac, jeszcze zalezy czy duzo miał dolotu i czy cos na powrocie ładował czy na pusto. Np na plandece z Puławskich azotów takie krótkie trasy sa liczone po jakies 10zł/km juz przez spedycje. Przy takich łądunkach bierze sie pod uwage ile mozesz zarobic przez dzien a nie z kilometra. Kierowcy dniówka musi wyjsc w okolicy 200zł na kraju. Powiem tyle mam swoje auta a nawozy przywoza mi inni, bo za 500zł to mi szkoda dnia marnowac To samo jest z wapnem z okolic Kielc nie kalkuluje sie samemu na pusto tam pojechac i przywiesc wapno jedyna opcja to cos łądowac w tamta, ale nie bardzo jest co wiec wole, żeby mi ktos przywoził po 40-45zł/t niz mam w tym celu kupowac patelnie. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2065407
kubacik13 1 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Znam goscia ktory ma 5 zestawow caly czas lata z Tego samegu punktu A do punku B we Wloszech i nie narzeka na brak kursow. Wszystko zalezy od Tego jak jest poukladana robota, wtedy jakos sie to kreci. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/673144-man/page/3/#findComment-2066740
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się