Skocz do zawartości

Amortyzator obrotu Gassner


Czarek525

Panowie, czy wie ktoś czym powinien być napełniony taki amortyzator ? Możliwie, że olejem, ale olej przez ten otwór (czerwona strzałka) długo by się przelewał i druga możliwość to napełnić go powietrzem... Jak myślicie bo odrobinę oleju musi mieć do smarowania.


Rekomendowane komentarze

Powinno być trochę oleju (kilka cm3)dla zachowania szczelności i wypełnione azotem. Azot nie jest podatny na zmiany temperatury i będzie zachowywał podobne parametry amortyzacji. Oddaj do firmy napełniającej akumulatory hydrauliczne. Pewnie ze 40 bar trzeba nabić lub więcej.

Odnośnik do komentarza

Azotem?? Mam podobny w kv  w nim mam olej hydrauliczny z tą różnicą że zamiast tej dziurki w tłoczku mam boczny kanał ze śrubą  regulacyjną  dławiącą przepływ, Ilościowo to nie podam ale tak 60-70% przestrzeni zajmuje olej, reszta to powietrze. Jak chcesz to na początek spróbuj wypełnić go np  płynem hamulcowym.

Odnośnik do komentarza

Chyba najlepszym sposobem byłoby napełnic go olejem do wspomagania czerwony afn chyba sie nazywał albo jakos tak jest rzadki ma doskonałe własciwosci smarne i raczej nie bedzie mial problemu z przepływem przez ta dziurke a ja sama warto wyczyscic igła badz drutem z szczotki drucianej

Odnośnik do komentarza

@Thomas2135  Po odkręceniu trochę oleju wypłynęło zapewne smarował i uszczelniał :) Wypróbujemy kilka rozwiązań jak się nie sprawdzą to spróbujemy napełnić go azotem ;)

 

@Pigmei  Takie rozwiązanie było by najlepsze z regulowanym bocznym kanałem :) Płyn hamulcowy to też ciekawe rozwiązanie ^^ 

 

@damianos95  Też o tym myśleliśmy :D

 

@Vhalior2  Gdzieś się walał olej do lag to zobaczymy ;)

 

@grzesmaly  Dokładnie, gdy pług kończy się obraca to ten amortyzator go spowalnia, aby nie uszkodził zapadek :)

 

Kiedyś oglądałem film jak ten pług się obracał i było słychać taki dźwięk jak w siłownikach gazowych z samochodu :huh: 

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak to jest zamontowane, bo obrotówki nie mam, ale jeśli hamuje pod koniec to jestem przy swojej opcji. Powietrze otworkiem jest przetłaczane z jednej komory do drugiej. Nie ma szans by tak małym otworkiem przeleciało błyskawicznie. Olej uszczelnia przestrzeń między tłoczyskiem a uszczelniaczem. Być może wystarczy nabić powietrza. Jeśki nie ma jakiegoś wentylka to wstaw zaworek zwrotny gdzieś z boku, żeby można było dobić powietrza.

Odnośnik do komentarza

Najbardziej mi tu pasuje powietrze z małą ilością oleju... Bo mi się wydaje, że olej przez tą dziurkę by się długo przelewał nawet rzadki no ale zobaczymy ;)

 

O ten film mi chodziło. Podczas obrotu słychać syczenie jak w siłowniku gazowy :blink:

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj został kupiony nowy uszczelniacz i w najbliższym czasie go poskładamy ;) Najpierw spróbujemy z powietrzem, jeśli się nie sprawdzi to zalejemy go olejem :) Jeśli pogoda dopisze to w piątek się wypróbuje pług na większą skalę :D

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj zrobiliśmy próbę i wyszło na to, że najlepszy jest olej, choć powietrze amortyzuje, ale za słabo ;) O ilość oleju, nie pytajcie bo dokładnie nie wiem ile zostało wlane bo to było lane na oko :lol: Olej, który wykorzystaliśmy to L-HL 46 :) 

Odnośnik do komentarza

Syczenia nie słychać, powietrza miał tyle co zostało w środku po zakręceniu tej rurki bo nie ma jak go napełnić większą ilości, a szkoda :D Chyba, że by wywiercił otwór do napełniania go powietrzem :P 

Odnośnik do komentarza
U mnie w pługu Niemeyer taki sam amortyzator olejowy jest. Też go regenerowałem bo prowadnica była już rozbita i lało. Dotoczyłem tulejkę tu gdzie idzie ten pręt tłoczyska nowe uszczelniacze i olej hydrauliczny najlepiej wlać. tak mi poradził gościu który regeneruje amortyzatory.
Odnośnik do komentarza

@mario17_1989  W jakiej wersji ? Papierowej czy PDF ?

@mati86  My też wlaliśmy hydrauliczny i przez kilka lat działało bezproblemowo, ale w tamtym roku podczas orki przedsiewnej nie chciał się obrócić do końca w jedną stronę. Brakowało około 2-3cm żeby zapadka się zablokowała. W drugą stronę obracał się bez problemu. Następnego dnia zdemontowałem całkiem tan amortyzator i później obracał się normalnie tylko że z za dużym impetem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v