Skocz do zawartości

Amortyzator obrotu Gassner



Panowie, czy wie ktoś czym powinien być napełniony taki amortyzator ? Możliwie, że olejem, ale olej przez ten otwór (czerwona strzałka) długo by się przelewał i druga możliwość to napełnić go powietrzem... Jak myślicie bo odrobinę oleju musi mieć do smarowania.


Rekomendowane komentarze

Azotem?? Mam podobny w kv  w nim mam olej hydrauliczny z tą różnicą że zamiast tej dziurki w tłoczku mam boczny kanał ze śrubą  regulacyjną  dławiącą przepływ, Ilościowo to nie podam ale tak 60-70% przestrzeni zajmuje olej, reszta to powietrze. Jak chcesz to na początek spróbuj wypełnić go np  płynem hamulcowym.

@Thomas2135  Po odkręceniu trochę oleju wypłynęło zapewne smarował i uszczelniał :) Wypróbujemy kilka rozwiązań jak się nie sprawdzą to spróbujemy napełnić go azotem ;)

 

@Pigmei  Takie rozwiązanie było by najlepsze z regulowanym bocznym kanałem :) Płyn hamulcowy to też ciekawe rozwiązanie ^^ 

 

@damianos95  Też o tym myśleliśmy :D

 

@Vhalior2  Gdzieś się walał olej do lag to zobaczymy ;)

 

@grzesmaly  Dokładnie, gdy pług kończy się obraca to ten amortyzator go spowalnia, aby nie uszkodził zapadek :)

 

Kiedyś oglądałem film jak ten pług się obracał i było słychać taki dźwięk jak w siłownikach gazowych z samochodu :huh: 

Nie wiem jak to jest zamontowane, bo obrotówki nie mam, ale jeśli hamuje pod koniec to jestem przy swojej opcji. Powietrze otworkiem jest przetłaczane z jednej komory do drugiej. Nie ma szans by tak małym otworkiem przeleciało błyskawicznie. Olej uszczelnia przestrzeń między tłoczyskiem a uszczelniaczem. Być może wystarczy nabić powietrza. Jeśki nie ma jakiegoś wentylka to wstaw zaworek zwrotny gdzieś z boku, żeby można było dobić powietrza.

@mario17_1989  W jakiej wersji ? Papierowej czy PDF ?

@mati86  My też wlaliśmy hydrauliczny i przez kilka lat działało bezproblemowo, ale w tamtym roku podczas orki przedsiewnej nie chciał się obrócić do końca w jedną stronę. Brakowało około 2-3cm żeby zapadka się zablokowała. W drugą stronę obracał się bez problemu. Następnego dnia zdemontowałem całkiem tan amortyzator i później obracał się normalnie tylko że z za dużym impetem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v