Skocz do zawartości

Fendt Farmer 309 Turbomatik + POMOT T507/6


gabrysiek

MTZ na awarii więc jest nowa zabawka na czas remontu.
Jaka jest ich prędkość maksymalna i do czego służy to cos przy kciuku na drążku do zmiany biegów, bo nie ma żadnej reackji po przełączeniu. A prędkość maksymalną jaką osiągam to jest 33 km/h a patrząc na schemat biegów to coś mi nie pasuje.


Rekomendowane komentarze

Naciskając przycisk jednocześnie przełączasz tą "wajchę" z zakresu M spowrotem na zakres L i masz zakres H (najszybszy)

Odnośnik do komentarza

Sory, teraz widze że to nowsza seria 300 :) Tak jak ksiezopolanin napisał, ta manetka służy do trójstopniowego przełączania półbiegów, ale z jednoczesnym wysprzęgleniem..

Odnośnik do komentarza

Półbiegi LMS są na biegach 1,2,3 w obydwu zakresach tzn. żółw i zając ( przełączanie krótszą dźwignią, obok dźwigni zmiany biegów) Daje to w sumie (3×3)×2, plus 3 nadbiegi transportowe 25,30,40. tzw. Overdrive

Odnośnik do komentarza

Jesli ciągnik pochodzi z Francji a rocznikowo do 1996 to bieg 40 bedzie zablokowany i wtedy masz 30km/h(jeśli zosła odblokowany na schemacie tego nie bedzie - sprawdź na postoju czy nie ma przełożenia w wolnym miejscu). Półbiegi w tej wersji kabinowej są zmieniane przełącznikiem tak jak w serii 500 ale nadal działaja tylko ze sprzegłem i na 3 najnizszych przełożeniach.

Odnośnik do komentarza

Sześć biegów w układzie H i trzy półbiegi zmieniane przesuwnym przełącznikiem na lewarku zmiany biegów (podczas przełączania tych. trzech półbiegów trzeba naciskać pedał sprzęgła). Tylko ze te półbiegi są dostępne na trzech pierwszych przełożeniach.. Na 4,5 i 6 po prostu ich niema. Dodatkowo jest reduktor (druga dźwignia, krótsza) tzw. żółw - zając. Na żółwiu jest tylko 1,2 i 3 bieg analogicznie z trzema półbiegami.

Odnośnik do komentarza

No biegi tak jaby ze schematem to za wiele wspólnego nie mają. Hehe. Tak jak to patrząc właśnie na schemat i to co dało się wrzucić to właśnie wychodzi na to, że używam 3 biegów. Na początku dźwignia do przodu, póniej w tym samym przełożeniu do tyłu i najszybszy w prawo i do tyłu. A patrząc włanie na schemat gdzie jest tam 40 czyli w prawo i do przodu to się nie da własnie. Czyli bardzo możliwe, że jest to ta skrzynia przyblokowana, czy jak tam to nazwać. Z tego co pamiętam to chyba rocznik chyba włanie 1995 lub 1996 i pierwszą rejsestrację w kraju ma w 2015 roku.

Poruwnując do MTZ, no w sumie tam niby trudniej, ale wszystko po schemacie i się jeździło. Jaką prędkość maksymalną osiąga mtz? Tutaj właśnie prędkość 33 km/h jest osiągana na obrotach 2300 czyli gaz w podłogę. Poprzez to i spalanie jest duże, a z ropy jestem rozliczany, a w transporcie się nie pogodni i jednak wolę MTZ. Chociaż tutaj jest jeszcze nie ustalona norma, ale jeździć na maksa to szkoda sprzętu.

 

Niby nie wolno porównywać tych 2 ciągników, ale w swoim gospodarstwie raczej wolałbym mtz. Czyłbym się pewniej.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v