Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Traktory Kubota

Kubota + MX

Aktualnie lekko ponad 930godzin. Trzeci przegląd sie zbliża a drugi był niedawno (styczeń)


Informacje o zdjęciu Kubota + MX

Zrobione z HTC HTC One

  • 3,6 mm
  • 49996/1000000
  • f f/2.0
  • ISO 250
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach

12 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Olej w silniku wymieniaj może częściej, co 500h to chyba trochę za długo :)

Ostatnio byłem na przeglądzie przy 99 i w rok nabiła 1500h. Na 750h miała jedynie wymieniony olej w silniku i filtr, oczywiście nieoryginalne. Gwarancja raczej przepadła :)

No właśnie...mi też jakoś nie leża te nowoczesne duże przebiegi między wymianami oleju w silnikach. Rozumiem, że oleje dobrej jakości ale jednak silniki coraz bardziej wysilane a EGR i DPF też nie ułatwiają życia silnikowi a więc i olejowi. Dochodzi do tego jeszcze sprawa wykorzystania ciągnika w ciągu roku bo jeśli ktoś będzie robił ciągnikiem 100 lub trochę więcej godzin to wymiana po 4 do 5 lat a przecież olej który już pracuje w silniku starzeje się dużo szybciej niż stojący w zamkniętej bańce.

Też się zastanawiam co robić w swojej Kubocie. wychodzi na to,że powinienem wymienić olej i filtr co 250 godzin skoro serwis będzie wymieniał co 500. Podniesie to koszt eksploatacji ale może przedłuży życie silnika. Oryginalny olej i filtr nie kosztuje znowu aż tak dużo więc może i warto.

Co o tym myślicie ?

w moim df producent zaleca co 500 ale na rynku polskim juz co 250 z racji na gowniane paliwo .po za tym 340 zł. za wymianę oleju to nie dużo w porównaniu do korzyści jakie z tego idą

  • Like 1

@Kamil skoro tak mówisz to tak będę robił :) orientujesz się może ile kosztuje 3 przegląd ? bo coś słyszałem że 2,5 tysiąca...

Ja robię mało godzin w ciągnikach to po prostu wymieniam olej i filtry po pierwszej wiosennej pracy.

Dogrzewam konkretnie sprzęt, zjeżdzam z pola, spuszczam olej i następnego dnia zalewam. Tak samo z kombajnem

Ja robię mało godzin w ciągnikach to po prostu wymieniam olej i filtry po pierwszej wiosennej pracy.

Dogrzewam konkretnie sprzęt, zjeżdzam z pola, spuszczam olej i następnego dnia zalewam. Tak samo z kombajnem

Też tak robię ale w starszych sprzętach i to bez względu czy pracował 200 czy 50 godzin. Różnica polega na tym, że ja robię to przed zimą. Wymieniam wtedy olej w silnikach, filtry olejowe i filtry paliwa. Zimą część sprzętu albo odpalana rzadko albo wcale i lepiej jest zrobić taką wymianę właśnie przed zimą bo olej, który jest już trochę przepracowany słabo chroni przed korozją wnętrze silnika a taki mocno przerobiony to nawet wzmaga korozję. Dobrze też mieć świrze filtry paliwowe przed zimą bo jak trzeba coś odpalić to nie ma obaw o to, że "zamulony" filtr się szybciej przytka w niskiej temperaturze. Zamienniki filtrów do starszych sprzętów są tanie. Olej Turdus też nie jest drogi więc za małą kasę ma się święty spokój a jak przychodzi wiosenna "gorączka" i trzeba robić wszystko na raz to przynajmniej wymianę filtrów i oleju mam już głowy...to taki dodatkowy plus jesiennej wymiany.

Dawno nie miałem nic nowego więc tym bardziej trzeba zadbać i też będę wymieniał olej i filtr w Kubocie co 250 a nie 500 godzin i mam nadzieję, że mi się za to odwdzięczy długowiecznością.

Też tak robię ale w starszych sprzętach i to bez względu czy pracował 200 czy 50 godzin. Różnica polega na tym, że ja robię to przed zimą. Wymieniam wtedy olej w silnikach, filtry olejowe i filtry paliwa. Zimą część sprzętu albo odpalana rzadko albo wcale i lepiej jest zrobić taką wymianę właśnie przed zimą bo olej, który jest już trochę przepracowany słabo chroni przed korozją wnętrze silnika a taki mocno przerobiony to nawet wzmaga korozję. Dobrze też mieć świrze filtry paliwowe przed zimą bo jak trzeba coś odpalić to nie ma obaw o to, że "zamulony" filtr się szybciej przytka w niskiej temperaturze. Zamienniki filtrów do starszych sprzętów są tanie. Olej Turdus też nie jest drogi więc za małą kasę ma się święty spokój a jak przychodzi wiosenna "gorączka" i trzeba robić wszystko na raz to przynajmniej wymianę filtrów i oleju mam już głowy...to taki dodatkowy plus jesiennej wymiany.

Dawno nie miałem nic nowego więc tym bardziej trzeba zadbać i też będę wymieniał olej i filtr w Kubocie co 250 a nie 500 godzin i mam nadzieję, że mi się za to odwdzięczy długowiecznością.

ja sie boje ze olej przez zimę przemarznie, stąd wymiana wiosną. Kombajn praktycznie od listopada do marca stoi nie palony, ciągniki w większości grudzien styczeń stoją. Jak tam ma wchodzić korozja?

Hehehe nie bój się nie przemarznie :D

Z tego co wiem olej, który już jakiś czas pracował w silniku (im dłużej tym bardziej) nie chroni przed korozją a wręcz ją wzmaga za sprawą związków siarki, które są w przepracowanym oleju. Z tego powodu sensowna jest wymiana przed dłuższym postojem i uruchomienie silnika po wymianie oraz doprowadzenie do temperatury roboczej tak aby świeży olej wypłukał stary i zostawił filtr olejowy z nowego oleju na wszystkich częściach silnika. Dobrze jest też raz na miesiąc przepalać zimujące silniki.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.