Skocz do zawartości

WitekRolnik

Ursusy podczas akcji sianokosy 2016 :)

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

@Setik Właśnie dobrze, że trochę popadało bo by było gorzej jak w tamtym roku, przynajmniej kukurydza i trawa się wzięła lepiej rosnąć. Na zboże też dobrze zrobiło bo ziarno przynajmniej narosło :) Żeby poziom wód gruntowych powrócił do tego poziomu z przed ubiegłorocznej suszy musi być normalna zima ze śniegiem aby tej wody w odpowiedniej ilości do gleby dostarczyć bo to co teraz pada to jedynie kropla w morzu ale jednak pomału sytuacja się poprawia :)

@mateuszc355 Właśnie, dopiero początek sierpnia mamy więc tragedii jeszcze nie ma. Mi zostało do skoszenia 6 ha mieszanki zbożowej, a do sprasowania słomy ok 25 ha.

@zielaz Od tego jest to forum aby sobie wzajemnie pomagać :)

@songo To naprawdę Twój bizon to awaryjna maszyna, Ty chyba w tym sezonie więcej go kręcisz aniżeli pracujesz nim w polu. Nie zastanawiasz się czasem aby zamienić takiego Bizona na jakiegoś New Hollanda 1540 lub nawet na New Hollanda 8040 z opinii ludzi są to ciekawe kombajny i w miarę lepsze od Bizona, sam żebym miał tego żniwa więcej kupiłbym takiego NH 1530 bo to super maszyna :)

W takim New Hollandzie 1530 znajomy mi mówił, że wszystkie paski można dostać z Sanoka, łożyska są standardowe i w każdym sklepie rolniczym są dostępne i nie są aż tak drogie, no może już takie mniejsze detale są trudniej dostępne ale jak w jednym sklepie rolniczym nie ma to w drugim na pewno są :)

 

Podsumowując z obserwacji Bizona i New Hollanda to:

Bizon: części znajdzie się szybko i tanio ale będzie ich potrzeba więcej niż w takim NH

NH: niektóre części trudno dostępne ale jeszcze z dostępnością aż takiej tragedii nie ma, a i ogólnie to jest mało awaryjny kombajn

Zielaz jak będziesz coś kupował to poleciłbym Ci szukać Ursusa z importu, najlepiej skandynawii. Silnik chłodzony płynem a nie wodą jak nasze krajowe. Wersje na eksport były prawdopodobnie lepiej wykonane. O moim za dużo by pisać, ale w skrócie mając prawdopodobnie ok 8 tyś mth wała ma nominalny szlif i tylko tuleje i tłoki zmieniłem, bo handlarz złożył chyba z 2 jeden. Ciśnienie trzyma 4-4,5 w robocie. Koła zębate w skrzyni, moscie zwolnicach w idealnym stanie. Wtryski nie ruszane od 7 lat i zapala od strzała.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v