Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Kubota?

Ciągnik Kubota M60, przedstawiony na zdjęciu, jest częścią serii M, znanej z wydajności i wszechstronności. Ten model charakteryzuje się mocą znamionową około 63 kW (85 KM), co pozwala na efektywną obsługę różnorodnych prac rolniczych, takich jak orka czy siew. Wyposażony w 4-cylindrowy silnik Kubota o pojemności skokowej 3,8 litra, zapewnia odpowiednie zapasy mocy dla rutynowych zadań w gospodarstwie. Ciągnik ten współpracuje z ładowaczem czołowym, co umożliwia załadunek oraz transport materiałów na placu gospodarstwa. Mechaniczna skrzynia biegów zapewnia elastyczność oraz kontrolę nad maszyną, co jest kluczowe podczas precyzyjnych manewrów w różnorodnych warunkach pola. Dzięki swojej konstrukcji i specyfikacji, Kubota M60 skutecznie sprosta wymaganiom nowoczesnego rolnictwa.


Rekomendowane komentarze

Dwa konie to niewielka roznica a podnoszenie mocy w takim ciagniku to ja nie wiem po co? I tak taka moc w tym ciagniku to juz sporo biarac pod uwage mase i gabaryty. Kubota do 100 koni jeszcze nie odstaje mocno masa od innych marek ale jest roznica, oczywiscie ma tez inne plusy, ale robienie z niego ponad 100 koni to nie ma sensu bo i tak nie wykorzystasz mocy bo uciagu zabrakuje. A podkrecanie jeazcze wiekszej kuboty takiej jak 135 to juz nieporozumienie totalne bo ona przy swojej mocy i tak odstaje od konkurencji, slaby uciag, za delikatna konstrukcja, taki ciagnik powinien byc masywny, miec solidne ramiona,odlewy, podnosnik jak to jest w innych markach juz tej mocy bo jak sie na to patrzy to az strach czepuac cos o duzej masie.

Tak bo stal na Kubocie lepsza niz na Case, JD czy Claasie? Hehe normalnie śmiac mi sie chce z tego co napisałeś. Takie gadki to ja na targach gdzieś słyszałem od sprzedawców Kuboty a mimo to wiem ze u jednej sztuki sprzedanej z firmy parę ładnych km odemnie  jedna Kubota 135 w 4 obrotowej przełamała sie na pół, taka stal cudowna a odlewy cieniutkie jak cholera.

 

Dla przykładu masa Kuboty 135  5214kg i to już z balastem przednim 564kg. co daje że sam ciągnik ma mase około 4700kg a dla przykładu Arion530 moc podobna  5800 bez balastu. Czyli około 4700 do 5800 masy samego ciągnika, nie wiem jak z zbiornikiem paliwa bo Claas podaje ze z pełnym a Kubota nie podała ale wydaje mi sie że tez z pełnym bakiem a jeśli nie to 190l zbiornik ma.

 

Każdy jeden ciągnik ma swoje plusy i minusy zarówno JD, NH czy Kubota ale ta delikatność modeli ponad 100 koni na pewno nie jest plusem.

Co do wagi, jd 6105m plus ładowacz jd h310, paliwa około 100litrów 6180kg, takze 6300kg jak by do pełna zalał złapie. A kubota m110gx czy jakos tak 4600kg gdzieś w ogłoszeniu widziałem, bez ładowacza nie wiem jak z obciążnikami, być może za niedługi czas znajoma osoba będzie ją miała i na wagę ją zaprowadzi.

W mojej okolicy pojawia się juz coraz wiecej kubot, model m7060 bodaj, jako pomocnik do lekkiej roboty, właściciel zamówił obciązniki na tylne koła bo za lekka.

Tu problemem są dwie rzeczy. Norma w jakiej podawana jest  moc. Jeśli zatem mieliśmy czy tam przesiadamy się ze starego ciągnika w którym moc podano w DIN to już mamy  8 - 12 % mniej. Pomimo, że w dowodzie niby tyle samo KM. Drugi problem to malutko Nm. Oraz wysoko położone obroty mocy maksymalnej. Moc max jest przy 2600. Więc jeśli pracujemy z obrotami 1800 - 2000 obr to KM jest jeszcze mniej. Dlatego kubota wydaje się słaba. Pisałem już o tym nie raz. Taka charakterystyk silnika jest dziwaczna i niczemu w ciągniku nie służy.

Służy tylko sprzedawcy. Moc wylicza się z Nm i obrotów. Przy 2000 było by pewnie tylko około 85 KM. Ciągnik już nie był by taki ekonomiczny przy lekkich pracach na tle innych ciągników o mocy 85 KM. Podniesiono więc obroty, aby uzyskać więcej KM Jednak w praktyce rzadko kto kręci ten silnik do 2600. Dostajemy więc ciągnik z mocą 95 KM. Ale w praktyce użytkujemy ciągnik z moca dużo niższą. Ponieważ nie kręcimy silnika wysoko.

To jest kolejna kwestia o której nie każdy wie, tzw. ,,silniki wysokoobrotowe'', ktoś kto wcześniej miał c360 kupi kubote 100km i szał ile to ma mocy i jak mało pali, bo nie używa pełnej mocy, w lekkiej pracy pyrka na niskich obrotach gdzie inne konstrukcje silników na tę samą moc mogły by chodzić praktycznie na jałowych obrotach. Silnika nie kręci wysoko bo nie potrzebuje mocy jak maszyny zaczepione za małe z którymi swobodnie parę koni mniejsze ciągniki śmigają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v