Skocz do zawartości

Klucz dynamometryczny



Prezent od tatusia teraz to można brać się za silnik w miśku :)


Rekomendowane komentarze

no na przykład produtenci silników mogą podać sposób przykręcania głowicy do silnika na początku 15stopni potem 30 potem 180 :D tylko ze w takim wypadku szpilki od głowicy powinne być nowe bo zienia się ta granica plastyczności metalu itp itd wgl po każdej wymianie uszczelki pod głowica lub roboty z głowica powinne  być zmienione szpilki które mocują głowice

Nic bardziej mylnego kolego, nie ma jednego przepisu na dokręcanie głowic - tu każdy producent/ konstruktor podaje inaczej, wartości z jakimi mają być dokręcone śruby znajdują się w instrukcjach napraw.

 

Z kolei przy samochodach jeśli wymieniasz załóżmy uszczelkę głowicy to wszystkie dane dotyczące dokręcenia śrub zawarte są albo w Auto Data'ch i/lub na takiej choćby nowej uszczelce jest dołączona instrukcja ;) I jeśli pisze 210 Nm to masz dokręcić na 210 Nm. Choć niestety różnie tu bywa bo przy odlewach aluminium jest tendecja do większych rozciągnięc i tu można jeszcze troche dociągnąć ale to już kwestia ręki mechanika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v