Klucz dynamometryczny
 

Klucz dynamometryczny

  • 3410 wyświetleń

Prezent od tatusia teraz to można brać się za silnik w miśku :)


Informacje o zdjęciu Klucz dynamometryczny

Zrobione z SAMSUNG GT-S7710

  • 3.4 mm
  • 66666/1000000
  • f f/2.7
  • ISO 100

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • mati8991
  • 10 222

ja tez takiego dostałem tylko pod choinkę xD ciekawe ile wytrzyma testowałem go na śrubach rożnej twardości (według tabeli z netu) i jest ok tylko dosyć cicho słychać to "klikniecie" ale to tylko na małych wartościach

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mati8991
  • 10 222

chodzi tobie o kat dokrecania? tego nie ma ale mozna kupić specjalne nakładki na nasadki (taki kątomierz) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mati8991
  • 10 222

no na przykład produtenci silników mogą podać sposób przykręcania głowicy do silnika na początku 15stopni potem 30 potem 180 :D tylko ze w takim wypadku szpilki od głowicy powinne być nowe bo zienia się ta granica plastyczności metalu itp itd wgl po każdej wymianie uszczelki pod głowica lub roboty z głowica powinne  być zmienione szpilki które mocują głowice

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

W instrukcji napraw 60-ki podane są dane dokręcania śrub o kąt. To nic skomplikowanego i kąt można przeliczyć ma Nm.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 1128 9693

Poszukałem i z tego co poczytałem to w pierwszej kolejności dokręcamy na Nm i w drugiej kolejności dociągamy jeszcze o dany kąt.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tommy83
  • 91 1396

Tak dokręcałem w deutz fahr głowicę. Dokręcanie przez nakładkę jest upierdliwe dlatego kupiłem klucz z kontami na kluczu dynamometrycznym.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • galinek3140
  • 103 827

np w samochodach masz przy głowicach dokręcasz wszystkie śruby na 110Nm a potem wszystkie o 30 stopni a na końcu o 30 stopni  z tego co ze szkoły pamiętam :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Jarec
  • Mrmagyster
  • 31 607

Nic bardziej mylnego kolego, nie ma jednego przepisu na dokręcanie głowic - tu każdy producent/ konstruktor podaje inaczej, wartości z jakimi mają być dokręcone śruby znajdują się w instrukcjach napraw.

 

Z kolei przy samochodach jeśli wymieniasz załóżmy uszczelkę głowicy to wszystkie dane dotyczące dokręcenia śrub zawarte są albo w Auto Data'ch i/lub na takiej choćby nowej uszczelce jest dołączona instrukcja ;) I jeśli pisze 210 Nm to masz dokręcić na 210 Nm. Choć niestety różnie tu bywa bo przy odlewach aluminium jest tendecja do większych rozciągnięc i tu można jeszcze troche dociągnąć ale to już kwestia ręki mechanika.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj