Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

Przecież nie widły się połamały, tylko ramka wykonana albo z gównolitu, ale przez kogoś, kto spawarkę pierwszy raz widział (ewentualnie pozjadał wszystkie rozumy i "mądrze" wybrał przekroje materiałów).

 

Po pierwsze to   robił to spawacz   z doświadczeniem. Ramka jest z porządnego materiału  lecz dolną część zrobiona z  profilu o przekroju 10x10  cienkościenna bo taką miałem na stanie. widły były przeznaczone  do bel i wytrzymywały. Zrób lepsze to pogadamy wtedy:)

Po pierwsze to   robił to spawacz   z doświadczeniem. Ramka jest z porządnego materiału  lecz dolną część zrobiona z  profilu o przekroju 10x10  cienkościenna bo taką miałem na stanie. widły były przeznaczone  do bel i wytrzymywały. Zrób lepsze to pogadamy wtedy:)

 

Tylko co z tego, że dolna część 10x10? Maszyna jest tak słaba, jak jej najsłabszy element. I ten właśnie zawiódł. Ramka z porządnego materiału, tzn. z jakiego? Jest to chociaż S355/18g2a czy najpospolitsze badziewie S235? Spoko, możemy gadać już, bo zrobiłem wiele rzeczy przenoszących o wiele większe obciążenia i jakoś żadna się nie rozpadła.

 

P.S. Doświadczenie nie oznacza umiejętności. Prosty przykład: są kierowcy, którzy jeżdżą 30-40 lat i jeżdżą chu*owo, a są tacy, co po 5 latach jeżdżą bardzo dobrze.

@Timo , to jaki kawał żelaza poleciłbyś na zrobienie takiego nośnika bel na 2 kły ? Nie pytam ironicznie , tylko chcę sobie coś takiego zrobić z materiału ogólnodostępnego , żeby nie był za ciężki ( co c-330 ) ale był wytrzymały i w razie czego podołał podniesieniu balota sianokiszonki lub 2 bel słomy/siana .

 

Ja użyłbym 100x100x5 lub x6 na poprzeczkę (tuleje zębów idealnie pasują do "setki") z S355 - większość dobrych/większych składów stali ma profile w obydwu gatunkach (S235, S355). To ma być na TURa czy na TUZ?

 

Ale faktycznie w małych punktach, gdzie stal jest "przy okazji" bywa problem z dostępnością, a sprowadzać nie chcę, bo muszą wziąć więcej i potem im zalega.

 

no i podaj różnice między typami stali , ile różnicy wynosi masa by uzyskać tą samą wytrzymałość, a czym się jeszcze różnią ta konstrukcyjna ma jakaś sprężystość (do jakiegoś momentu) a ta zwykła nie :huh:

 

Używanie googla nie boli :)

   To ma być typowo do tura , ale myślę ,że żeby nie robić dodatkowego nośnika na tuz ( który przydałby się gdy np. ciągnik z turem jest zajęty) dorobiłbym albo mocowanie do TUZ albo jakąś ramę ( przejściówkę między mocowaniem na TUZ a na TUR ) do gotowego nośnika .

 

   Jak jest dostępna to pół sukcesu , o ile mnie nie oszukają ,że ma być lepsza a będzie zwykła ;)

 

 

 

  

To jest niestety ryzyko w każdym punkcie, że dostaniesz S235 jako S355. Dlatego ja stal kupuję tylko w jednym sprawdzonym punkcie, chyba, że chodzi o jakieś pierdoły, nie mające większego znaczenia.

 

Niedawno zmieniłem też firmę, w której zamawiam elementy cięte laserem, wziąłem coś na próbę, bo akurat dali najlepszy termin, a zależało mi na czasie no i tak zostało, bo jakość bardzo dobra, a dodatkowo do każdego zamówienia można za jakieś niewielkie pieniądza (chyba 18 zł) dostać certyfikat jakościowy stali (atest), więc na jakieś odpowiedzialne elementy warto, bo w razie czego wiadomo, że materiał był NA PEWNO ten, co zamówiony.

 

Tak naprawdę mając pojęcie o spawaniu widać gołym okiem, jaka jest stal. S235 spawa się mniejszym prądem niż S355 przy tych samych przekrojach (nie są to duże różnice, ale jak się ma trochę wprawy, to spokojnie można wyczuć różnicę), inny jest kształt spoiny (inaczej się rozlewa), inaczej się odbarwia wokół spawu itd. Zupełnie inaczej spawa się stale jakościowe (Domex, Hardox itp.) i tu różnica jest znacznie bardziej wyraźna, więc raczej nie ma opcji, że sprzedawca "wepchnie" jakieś badziewie.

To jest niestety ryzyko w każdym punkcie, że dostaniesz S235 jako S355. Dlatego ja stal kupuję tylko w jednym sprawdzonym punkcie, chyba, że chodzi o jakieś pierdoły, nie mające większego znaczenia.

 

Niedawno zmieniłem też firmę, w której zamawiam elementy cięte laserem, wziąłem coś na próbę, bo akurat dali najlepszy termin, a zależało mi na czasie no i tak zostało, bo jakość bardzo dobra, a dodatkowo do każdego zamówienia można za jakieś niewielkie pieniądza (chyba 18 zł) dostać certyfikat jakościowy stali (atest), więc na jakieś odpowiedzialne elementy warto, bo w razie czego wiadomo, że materiał był NA PEWNO ten, co zamówiony.

 

Tak naprawdę mając pojęcie o spawaniu widać gołym okiem, jaka jest stal. S235 spawa się mniejszym prądem niż S355 przy tych samych przekrojach (nie są to duże różnice, ale jak się ma trochę wprawy, to spokojnie można wyczuć różnicę), inny jest kształt spoiny (inaczej się rozlewa), inaczej się odbarwia wokół spawu itd. Zupełnie inaczej spawa się stale jakościowe (Domex, Hardox itp.) i tu różnica jest znacznie bardziej wyraźna, więc raczej nie ma opcji, że sprzedawca "wepchnie" jakieś badziewie.

 

przy stali Domex  spawy widziałem ze robią sie fioletowe.  gdzie wycinasz laserem  elementy ??

Laser Spec w Mysłowicach lub RV Metal w Opolu. Ta pierwsza to ta, o której pisałem w poprzednim poście, natomiast ta druga jest droższa, ale ma tę zaletę, że po sąsiedzku (dosłownie przez ścianę) mają lakiernię proszkową, więc jeśli potrzebne są elementy od razu pomalowane, to da się dogadać, że po wypalaniu zanoszą je do lakierni i wystarczy raz pojechać po końcowy produkt.

Laser Spec w Mysłowicach lub RV Metal w Opolu. Ta pierwsza to ta, o której pisałem w poprzednim poście, natomiast ta druga jest droższa, ale ma tę zaletę, że po sąsiedzku (dosłownie przez ścianę) mają lakiernię proszkową, więc jeśli potrzebne są elementy od razu pomalowane, to da się dogadać, że po wypalaniu zanoszą je do lakierni i wystarczy raz pojechać po końcowy produkt.

 

ok dzięki   

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v