Skocz do zawartości

Paliwo ON



Paliwo nr 1 - z lokalnej stacji paliw działającej od około roku.
Paliwo nr 2 - z lokalnej stacji Orlen.

Ostatnio zakupiłem paliwo nr 1 do swoich ciągników. Dużo czasu nie upłynęło może 1mh w C330 i zatarła się pompa. W Agroluxie zaczął się zacinać elektrozawór od gaszenia (odbarwiony olej opałowy ???). Dzisiaj szybko przywiozłem paliwa z Orlenu bo miałem trochę roboty i wlałem do Agroluxa. Po 2 godzinach pracy na szczęście jak narazie wszystko wróciło do normy. Ale remont pompy w C330 będę zmuszony zrobić chociaż robiłem go 4 lata temu. Do tej pory z stacją nr 1 nie było problemów, ale chyba złapali klientów i teraz mają ich w 4 literach. Ale jak zrobię analizę paliwa i wyjdą machloje to ...

Ile może kosztować analiza paliwa ???




Rekomendowane komentarze

Pracuje w branży paliwowej i to z lewej wygląda jak "zimowe" czyli bez biokomponentów , jednakże po takich problemach wątpie aby to było zimowe  z resztą nie pora na ten rodzaj paliwa wszak mam porę letnią :) z prawej normalny ON z 7 % zawartością bio :) Jest coś takiego jak BAQ , zajmują się badaniami jakości paliw. Jednakże obejmują one stacje Orlen, Intermache, Auchan itd czyli tylko tych którym dostarcza Orlen :)

 

Nie wiem czy wyświetli się link ale tutaj można zgłosić przez internet https://uokik.gov.pl/zgloszenie_paliwa_zlej_jakosci__formularz.php

 

A co do paliwa ze wschodu to często potrafi być innej barwy niż żółte ze względu na zawartość bio lub nawet jego brak.

 

Polecam tankować w stacjach sieciowych , nawet tych przy marketowych- tam też dostarcza czy to orlen czy to lotos. Omijać prywatne stacyjki bo na 10 dostaw będzie 9 z orlenu , 1 lewizna i potem efekty są .

Przeczytałem artykuł o paliwie i tam stwierdzili że spalanie na paliwie premium zmniejszy się o max 5 % ale to pewnie w warunkach laboratoryjnych a w dużej ilości przypadków jest to ok 1 % więc praktycznie nie odczuwalne.Lepsze paliwo ma mniej siarki przez co jest bardziej ekologiczne i mniej szkodzi silnikowi ma jakieś dodatki wzbogacające to może wydłużyć żywotność silnika.Przyrosty mocy też będą nie odczuwalne przy normalnej jezdzie.W starych samochodach lanie lepszych paliw może mieć odwrotny skutek od zamierzonego ponieważ może wypłukać brudy które zatykają przewody paliwowe.Znacząca większość ludzi leje zwykłe paliwo,jednak są modele w których producent zaleca lanie lepszych paliw np.Opel Insignia OPC i dużo mocnych samochodów.W jakimś programie kiedyś słyszałem że raz na jakiś czas zalać lepsze paliwo 

@Uziu92 Jakie kontrole? Przyjeżdża inspektor na kontrole i bada jakość i ilość wydanego paliwa z jednego dystrybutora, który jest z góry określony. W papierach czysto jak łza. W naszym kraju kontrole!!! Raczej kopertówka oraz mafie.

Jak się mieszka w małej miejscowości i wszędzie daleko to trochę kiepsko. Ale trzeba będzie wcześniej planować zakupy gdzieś dalej. Orlen Orlenowi nie równy to fakt ale mam od siebie 20 km do stacji która była w całości remontowana jakieś 3 lata temu i ceny są dość dobre w porównaniu do cen w miastach.

 

NIe zawsze na sieciówkach jest drożej. U nas w okolicy koleś sprzedaje gaz drożej niż w mieście na np. Bliskiej.

u mnie co teraz jest stacja Orlen to kiedyś była bliska zmienili nazwę dwa lata temu

brat kiedyś nalał vervy do passata b5 1.9 TDI 105 koni i odczuwalna była różnica mniej palił minimalnie mocniejszy i miał równiejszą prace silnika

pamiętam jak tata lał do c 355 opałówke wtryski głowice i pompa po 5 latach do roboty te paliwo było taniszę o 1 zł ale traktor palił dużo więcej strasznie kopcił i nie miał mocy

 

co do opałowki to kiedys to była nrmalka i dobra opałowka to zwykły ON tylko zabarwiony u nas kilka lata na tym chodziło dosłownie wszytko nowe ciagniki, samochody osobowe i nikt remontów nie robił :) Nie wiem co wy kupujecie i gdzie ale u nas hurtwni jest wiele i jakby raz wycieli jakis nr to juz po kliencie. Oststnio miałem sytuacje ze przywiezli zatankowałem tym auta na zachód i nastepnego dnia dzwonia ze przyjada to zabrac bo z naftobazy zadzwonili ze nie spełni normy  u mnie juz było za póno bo pojechali w trase  a pózniej okazało sie ze brakowało tylko troche liczby cetanowei i wiecej spliły w rekompensacie dostałem 10% paliwa nastepnym razem gratis. 

Prawda jest taka, że olej napędowy na tym zdj w obydwu przypadkach to marnej jakości paliwopodobna substancja. W tamtym roku na paliwie z Orlenu w JD stanął, a w takiej nietypowej sytuacji gdyż podczas ugniatania kopca :D Pare lat temu były robione badania z kilku polskich stacji i z przeciętnego rosyjskiego CPN. W czołówce było paliwo z shela i RUS, reszta to był wyjazd :D Na zbiorniku RUS robi się ok 50km więcej, jeszcze ten krystaliczny kolorek *.*

Z oszczędzaniem oakiwa na ruskiej potwierdzę słowa statka. Kierowca rozwozący to paliwo mówił, że jeden rolnik robiący usługi sieczkarnią do kukurydzy zaoszczędził w sezonie 500 l. Czy jest to wiarygodna informacja nie wiem. W swoich ciągnikach nigdy nie porównywałem zużycia paliwa.

to fakt, jezdzilem na ruskiej kombajnem i mierzylem sobie, ruskiej spalal na godzine 1-2 litry mniej niz polskiej. Ruskie maja najlepsze paliwa, w koncu u nich tez jezdza bardzo dobre auta z nowoczesnymi dieslami.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v