Ursus- Duma Polskiej wsi. Lecz dzisiejsze ursusy to już nie to samo. Targi Kielce 2014.
Sadek 1391 Opublikowano 19 Lutego 2015 Trochę w tym racji jest, tylko Ursus (i nie tylko) stworzył sprawdzoną konstrukcję i liczył ze do końca świata taka konstrukcja będzie się sprzedawała. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1662684
witek15 0 Opublikowano 19 Lutego 2015 To nie wina rolnikow. Konsumenci maja prawo wyboru. Kazdy chce kupic jak najtaniej i jak najlepiej. Wszyscy jezdzili na ursusach, bo kiedys takie byly, a poza tym ciezko bylo o zagraniczny ciagnik;0 chyba ze ktos mial znajomosci i duzo pieniedzy. Nedza w ktorej znajduje sie obecnie Ursus jest winien samemu sobie, bo sam robi sprzet jaki robi. Troche ciezko to mowic, ale polski sprzet juz nigdy nie dorowna zagranicznemu, a jedynie moze kopiowac i robic identycznie jak oni;) mam tu na mysli Unie Group Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1662728
Gość konteno Opublikowano 19 Lutego 2015 propaganda sukcesu Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1662772
Rolnik2517 387 Opublikowano 19 Lutego 2015 mieliszmy wiele dobrych prototypów które nie weszły do seryjnej produkcji np ursus u310 albo współpraca z firmą steyr w tedy powstał ursus 1414s http://prototypyzmursuspl.piszecomysle.pl/files/2013/12/gallery_10400_317_5527.jpg ursus był czeski a tylko ursus c 325 był polski i tyle w temacie Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1662797
barto7245 40 Opublikowano 19 Lutego 2015 marka powoli staje na nogi Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1662832
forterra11441 110 Opublikowano 19 Lutego 2015 Aż mi się śmiać chce jak czytam takie opisy pod zdjęciami :lol: To nasi "przyjaciele" ze wschodu zniszczyli ursusa, a nie rolnicy. Gdyby ursus dorównywał markom zachodnim to nie widzę żadnych przeszkód, żeby rolnicy nabywali polskie ciągniki. Zazwyczaj w krajach zachodnich jest tak, że największą sprzedaż mają maszyny rodzimych producentów, ale u nas niestety nie ma maszyn z których po za kupie moglibyśmy być w miarę zadowoleni. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1663051
kubaguzik 323 Opublikowano 19 Lutego 2015 to kacapy nie pozwalały na rozwój naszej technologii! Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1663069
Gość konteno Opublikowano 19 Lutego 2015 współpraca ze steyrem taka jak z zetorem czyli ich pomysł i technologia u nas Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1663079
PolskaMocUrsus 174 Opublikowano 19 Lutego 2015 @gdyby w latach 70 kacapy nie zabroniły nam robić serii "u" ,to dzisiejszy ursus dorównywałby new hollandom czy innym tt. Czemu? Wiedzieli ,że to lepsze od ich sprzętów. Co się stało z syreną sport? Wdepli w gówno o nazwie perkins i produkowali to co widać. Jednak że c-380 zapowiada się fajnie. Ktoś wypowiedział się, że zetor major nie ma polotu do niego. Ciekawe czy będzie na agrosilesii, bo chętnie bym go oglądnął Kolego, jak bys nie zauważył polski przemysł już dawno upadł. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1663190
agrotechnicZ165 365 Opublikowano 19 Lutego 2015 C380 już miał być od stycznia w sprzedaży ale coś cisza. Co do opisu to widzę że propaganda sukcesu wiecznie żywa. O tak, 10 traktorów tu, 10 tam... Jesteśmy znani na całym świecie! Tak samo jak i bizon... szkoda tylko że to co wysłali do ameryki przemalowali na niebiesko i dali logo firmy LONG i amerykanie żadnego Bizona America nie mieli... A polski przemysł sam się wykańcza. Czemu ludzie wolą kupić zachodni sprzęt jak krajowy? Jakby krajowy był odpowiedniej jakości to i by miał branie. Polskim pługiem zaorzesz 80-90 ha max, a zachodnim do 150 na jednym komplecie korpusów. Zresztą FMŻ wykończyło się nie dlatego że ktoś kogoś opłacił tylko ze zwykłej ekonomii. PGR-y zaczeły pozbywać się bizonów i taniej szło dorwać używkę po kołchozie jak nówkę. Nowy Rekord w 1997 roku kosztował 120 000 zł. W tamtych czasach to bardzo dużo. W dodatku ograniczali się do rynku krajowego, niewiele poszło na eksport... Identyczna sytuacja wykończyła ponad 20 brytyjskich marek ciężarówek- ograniczali się tylko do wysp i stosowali ciągle przestarzałe technologie no i ogólnie partaczyli sprawę nieprzywiązując wagi do jakości, podczas gdy konkurencja (Scania, Volvo, Mercedes) zdobywały nowe rynki, promowali nowoczesne rozwiązania i przede wszystkim- NIEZAWODNE. A gdy brytyjskie marki chciały się ratować nowymi konstrukcjami, to było już za późno. Jak jest z Land Roverem? Podobnie tylko że LR jakoś istnieje. Dlatego nie ma co patrzeć w przeszłość, bo kto się nie rozwija i nie idzie do przodu, ten zostaje w tyle i wypada z gry. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1663409
PolskaMocUrsus 174 Opublikowano 20 Lutego 2015 @up c-380 jest na 100% w sprzedaży poszukaj na otomoto czy forum. Dobrze mówisz, dzięki takim osobom jak Ty agrofoto przetrwa, a nie zmieni się w 60-tko-foto Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1663775
Gość Opublikowano 20 Lutego 2015 Kiedyś gdzieś słyszałem, że Polacy wynaleźli wzmacniacz momentu/półbieg, tylko sprzedali patent zagranicznej firmie, żeby Ruscy tego nie wykorzystali... Tak więc rozwój Ursusa, możemy zawdzięczyć komuchom bo to przez nich mamy co mamy... Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1663784
karol1221 1 Opublikowano 22 Lutego 2015 Człowieku jak by cała Polska robiła ursusem to by kicha była z rolnictwa ja zaczynał od Mtz 82 potem 3P Zetor 6245 i mtz sprzedany pronar go zastąpił i zetora też coś zachodniego chyba zastąpi Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1665384
arturtl 76 Opublikowano 4 Marca 2015 mieliszmy wiele dobrych prototypów które nie weszły do seryjnej produkcji np ursus u310 albo współpraca z firmą steyr w tedy powstał ursus 1414s http://prototypyzmursuspl.piszecomysle.pl/files/2013/12/gallery_10400_317_5527.jpg ursus był czeski a tylko ursus c 325 był polski i tyle w temacie Wiesz, że dzwonią, ale w którym kościele to już nie bardzo... URSUS był czeski - większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Zalecam Ci dokładne zgłębienie tematu i to jak najprędzej, a dopóki tego nie zrobisz staraj się nie wypisywać takich dyrdymałów na forach publicznych... URSUS C-350/355/360 był pochodną URSUSa C-4011, który faktycznie był licencją Zetora. Na tych modelach ten Twój czechosłowacki zarzut (diametralna różnica w porównaniu do czeski) się kończy... Serie ciężkie URSUSa to już WSPÓLNE konstrukcje Polsko-Czechosłowackiego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Ciągników w Brnie powołanego przez ówczesne władze komunistyczne, o ile wiesz co to Czechosłowacja... I tyle w temacie... "Pierwszym rezultatem tej kooperacji był Ursus C-385. Opracowano również wersję z napędem na 4 kola. Posiadał on 4-cylindrowy wysokoprężny silnik (typ Z-7501), o pojemności skokowej 4,56 litra i mocy 80 KM przy 2200 obr/min. Ciągnik ten, choć powstał w biurach Zetora był konstrukcją polską. Pracami nad nim kierowali: Eugeniusz Ajzenberg (silnik) i Jerzy Stożek (układ napędowy). Ich zastępcami byli konstruktorzy czechosłowaccy, inżynierowie: Bozywoj, Vrona i Jaroslaw Zezula." http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/tematyka/16/630-sia-ursusa-cz-iii-licencje-kontra-wasna-myl-techniczna.html Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1672375
Rolnik2517 387 Opublikowano 4 Marca 2015 artutl przeczytaj to co ja napisałem a póżniej pisz mi chodziło tylko o to że robliszmy faine prototypy bez pomocy innych oprucz ursusa 1414s a te konstrukcje kture produkowano między innymi czeski ursus 4011 czy czężka seria mnie nie obchodzi ja dobrze znam historie ursusa Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1672387
5714mf255 32 Opublikowano 4 Marca 2015 wszyscy zniszczyli ursusa komuchy, wolny rynek, państwo polskie a przedewszystkim WY KOCHANI z tego i innych portali (większość was) każdy go opłukać ale nie podaje konkretów dlaczego wielu wypowiada się na temat ursusa a kto go ma od produkcji 2005? dajecie zarobić szwabom później strajk i obrona ziemi przed wykupić przez Niemca. ZASTANOWCIE SIE NAJPIERW CO SAMI ROBICIE A PUZNIEJ SZUKAJCIE WINNYCH Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1672391
arturtl 76 Opublikowano 4 Marca 2015 @Rolnik2517 dodałem cytat, bo niby znasz historię URSUSa a nie znasz... Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1672392
Rolnik2517 387 Opublikowano 4 Marca 2015 artuti niby polska stworzyła ursusa c385 a czechy wrzeły go do siebie na testy ile w tym prawdy nie wiem Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1672400
agrotechnicZ165 365 Opublikowano 4 Marca 2015 wszyscy zniszczyli ursusa komuchy, wolny rynek, państwo polskie a przedewszystkim WY KOCHANI z tego i innych portali (większość was) każdy go opłukać ale nie podaje konkretów dlaczego wielu wypowiada się na temat ursusa a kto go ma od produkcji 2005? dajecie zarobić szwabom później strajk i obrona ziemi przed wykupić przez Niemca. ZASTANOWCIE SIE NAJPIERW CO SAMI ROBICIE A PUZNIEJ SZUKAJCIE WINNYCH To może dalej jeździjmy syrenkami i maluchami a kierowcy ciężarówek niech z wygodnych i ergonomicznych Volvo, Scanii czy Mercedesów, niech się przesiądą na Jelcze których kabina w upalne dni zamienia się w piekarnik albo Stary? Gdyby ursus miał konkretny produkt i dał radę przekonać klientów do siebie to nie było by tak źle ale czemu się tak skończyło? 1- Masa używanych ciągników z PGR-ów i SKR-ów kupowanych za grosze, bo nowi właściciele pozbywali się na rzecz nowych maszyn. 2- Niekonkurencyjne ceny. 1614 według cenników był droższy już w latach 80-tych od Zetora 16145 który był lepszy jakościowo, a ursus 6614 (silnik perkinsa 4T, EHR bosch) drożej wychodził jak Forterra. 3- Brak ciągnika który mógłby być konkurencyjny na rynku. O dziwo w koparko-ładowarkach ursus 534 BYŁ rewers EH. Czy tak trudno było to zastosować też w 5314, nawet jako opcja za dopłatą i w większych modelach jak 6014 i 6614 uzyskując nowoczesną lekką serię? I tym samym ursus miałby ciągnik z rewersem EH już w latach 90-tych, na długo przed Zetorem. 4- Porażka na eksport. O ile małe i tanie ciągniki jeszcze szły (np 4512 pod nazwą Lightforce De Luxe miał branie jako takie) to w większej kwestii nie miał nic konkretnego do zaoferowania. Owszem, były Ursusy Bison na rynek niderlandów, tylko to są pojedyńcze przypadki, kropla w morzu zachodnich maszyn. Bizon zresztą padł z podobnych powodów. Kogo wtedy było stać na nowy kombajn? Nie mówiąc o masie sprzętu z PGR-ów i SKR-ów. Odnośnik do komentarza https://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/547883-ursus/#findComment-1672505
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się