Skocz do zawartości

Ursus



Ursus- Duma Polskiej wsi.
Lecz dzisiejsze ursusy to już nie to samo.
Targi Kielce 2014.

  • Like 4

Rekomendowane komentarze

To nie wina rolnikow. Konsumenci maja prawo wyboru. Kazdy chce kupic jak najtaniej i jak najlepiej. Wszyscy jezdzili na ursusach, bo kiedys takie byly, a poza tym ciezko bylo o zagraniczny ciagnik;0 chyba ze ktos mial znajomosci i duzo pieniedzy. Nedza w ktorej znajduje sie obecnie Ursus jest winien samemu sobie, bo sam robi sprzet jaki robi. Troche ciezko to mowic, ale polski sprzet juz nigdy nie dorowna zagranicznemu, a jedynie moze kopiowac i robic identycznie jak oni;) mam tu na mysli Unie Group

Aż mi się śmiać chce jak czytam takie opisy pod zdjęciami  :lol:

To nasi "przyjaciele" ze wschodu zniszczyli ursusa, a nie rolnicy. Gdyby ursus dorównywał markom zachodnim to nie widzę żadnych przeszkód, żeby rolnicy nabywali polskie ciągniki. Zazwyczaj w krajach zachodnich jest tak, że największą sprzedaż mają maszyny rodzimych producentów, ale u nas niestety nie ma maszyn z których po za kupie moglibyśmy być w miarę zadowoleni.

@gdyby w latach 70 kacapy nie zabroniły nam robić serii "u" ,to dzisiejszy ursus dorównywałby new hollandom czy innym tt. Czemu? Wiedzieli ,że to lepsze od ich sprzętów. Co się stało z syreną sport? 

Wdepli w gówno o nazwie perkins i produkowali to co widać.

Jednak że c-380 zapowiada się fajnie. Ktoś wypowiedział się, że zetor major nie ma polotu do niego. Ciekawe czy będzie na agrosilesii, bo chętnie bym go oglądnął ;)

Kolego, jak bys nie zauważył polski przemysł już dawno upadł.

C380 już miał być od stycznia w sprzedaży ale coś cisza.

 

Co do opisu to widzę że propaganda sukcesu wiecznie żywa. O tak, 10 traktorów tu, 10 tam... Jesteśmy znani na całym świecie! Tak samo jak i bizon... szkoda tylko że to co wysłali do ameryki przemalowali na niebiesko i dali logo firmy LONG i amerykanie żadnego Bizona America nie mieli... :D

 

A polski przemysł sam się wykańcza. Czemu ludzie wolą kupić zachodni sprzęt jak krajowy? Jakby krajowy był odpowiedniej jakości to i by miał branie. Polskim pługiem zaorzesz 80-90 ha max, a zachodnim do 150 na jednym komplecie korpusów. Zresztą FMŻ wykończyło się nie dlatego że ktoś kogoś opłacił tylko ze zwykłej ekonomii. PGR-y zaczeły pozbywać się bizonów i taniej szło dorwać używkę po kołchozie jak nówkę. Nowy Rekord w 1997 roku kosztował 120 000 zł. W tamtych czasach to bardzo dużo. W dodatku ograniczali się do rynku krajowego, niewiele poszło na eksport... Identyczna sytuacja wykończyła ponad 20 brytyjskich marek ciężarówek- ograniczali się tylko do wysp i stosowali ciągle przestarzałe technologie no i ogólnie partaczyli sprawę nieprzywiązując wagi do jakości, podczas gdy konkurencja (Scania, Volvo, Mercedes) zdobywały nowe rynki, promowali nowoczesne rozwiązania i przede wszystkim- NIEZAWODNE. A gdy brytyjskie marki chciały się ratować nowymi konstrukcjami, to było już za późno. Jak jest z Land Roverem? Podobnie tylko że LR jakoś istnieje.

 

Dlatego nie ma co patrzeć w przeszłość, bo kto się nie rozwija i nie idzie do przodu, ten zostaje w tyle i wypada z gry.

mieliszmy wiele dobrych prototypów które nie weszły do seryjnej produkcji np ursus u310

albo współpraca z firmą steyr w tedy powstał ursus 1414s   http://prototypyzmursuspl.piszecomysle.pl/files/2013/12/gallery_10400_317_5527.jpg

ursus był czeski a  tylko ursus c 325 był polski i tyle w temacie

Wiesz, że dzwonią, ale w którym kościele to już nie bardzo... URSUS był czeski - większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Zalecam Ci dokładne zgłębienie tematu i to jak najprędzej, a dopóki tego nie zrobisz staraj się nie wypisywać takich dyrdymałów na forach publicznych... URSUS C-350/355/360 był pochodną URSUSa C-4011, który faktycznie był licencją Zetora. Na tych modelach ten Twój czechosłowacki zarzut (diametralna różnica w porównaniu do czeski) się kończy... Serie ciężkie URSUSa to już WSPÓLNE konstrukcje Polsko-Czechosłowackiego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Ciągników w Brnie powołanego przez ówczesne władze komunistyczne, o ile wiesz co to Czechosłowacja... I tyle w temacie...

"Pierwszym rezultatem tej kooperacji był Ursus C-385. Opracowano również wersję z napędem na 4 kola. Posiadał on 4-cylindrowy wysokoprężny silnik (typ Z-7501), o pojemności skokowej 4,56 litra i mocy 80 KM przy 2200 obr/min. Ciągnik ten, choć powstał w biurach Zetora był konstrukcją polską. Pracami nad nim kierowali: Eugeniusz Ajzenberg (silnik) i Jerzy Stożek (układ napędowy). Ich zastępcami byli konstruktorzy czechosłowaccy, inżynierowie: Bozywoj, Vrona i Jaroslaw Zezula."

http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/tematyka/16/630-sia-ursusa-cz-iii-licencje-kontra-wasna-myl-techniczna.html

wszyscy zniszczyli ursusa komuchy, wolny rynek, państwo polskie a przedewszystkim WY KOCHANI z tego i innych portali (większość was) każdy go opłukać ale nie podaje konkretów dlaczego wielu wypowiada się na temat ursusa a kto go ma od produkcji 2005? dajecie zarobić szwabom później strajk i obrona ziemi przed wykupić przez Niemca. ZASTANOWCIE SIE NAJPIERW CO SAMI ROBICIE A PUZNIEJ SZUKAJCIE WINNYCH

wszyscy zniszczyli ursusa komuchy, wolny rynek, państwo polskie a przedewszystkim WY KOCHANI z tego i innych portali (większość was) każdy go opłukać ale nie podaje konkretów dlaczego wielu wypowiada się na temat ursusa a kto go ma od produkcji 2005? dajecie zarobić szwabom później strajk i obrona ziemi przed wykupić przez Niemca. ZASTANOWCIE SIE NAJPIERW CO SAMI ROBICIE A PUZNIEJ SZUKAJCIE WINNYCH

 

To może dalej jeździjmy syrenkami i maluchami a kierowcy ciężarówek niech z wygodnych i ergonomicznych Volvo, Scanii czy Mercedesów, niech się przesiądą na Jelcze których kabina w upalne dni zamienia się w piekarnik albo Stary? Gdyby ursus miał konkretny produkt i dał radę przekonać klientów do siebie to nie było by tak źle ale czemu się tak skończyło?

 

1- Masa używanych ciągników z PGR-ów i SKR-ów kupowanych za grosze, bo nowi właściciele pozbywali się na rzecz nowych maszyn.

2- Niekonkurencyjne ceny. 1614 według cenników był droższy już w latach 80-tych od Zetora 16145 który był lepszy jakościowo, a ursus 6614 (silnik perkinsa 4T, EHR bosch) drożej wychodził jak Forterra.

3- Brak ciągnika który mógłby być konkurencyjny na rynku. O dziwo w koparko-ładowarkach ursus 534 BYŁ rewers EH. Czy tak trudno było to zastosować też w 5314, nawet jako opcja za dopłatą i w większych modelach jak 6014 i 6614 uzyskując nowoczesną lekką serię? I tym samym ursus miałby ciągnik z rewersem EH już w latach 90-tych, na długo przed Zetorem.

4- Porażka na eksport. O ile małe i tanie ciągniki jeszcze szły (np 4512 pod nazwą Lightforce De Luxe miał branie jako takie) to w większej kwestii nie miał nic konkretnego do zaoferowania. Owszem, były Ursusy Bison na rynek niderlandów, tylko to są pojedyńcze przypadki, kropla w morzu zachodnich maszyn.

 

Bizon zresztą padł z podobnych powodów. Kogo wtedy było stać na nowy kombajn? Nie mówiąc o masie sprzętu z PGR-ów i SKR-ów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v