Skocz do zawartości

Ursus C-360 z przednim tuzem


Tuzy



Rekomendowane komentarze

Sam podnośnik dźwignie 1200 kg ale na tym ciągniku z oczywistych względów to ryzykowne Będzie dźwigał ok 700 kg wieżyczka + kisten

Ale pójdą jeszcze wzmocnienia na tył ciągnika

Ale mogę go przełożyć do mocniejszego ciągnika 

Odnośnik do komentarza

cena stosunkowo nieduża, ale wykonanie i estetyka nie najlepsza. Przynajmniej przewody mogłyby być spięte i przymocowane do ramy.

Odnośnik do komentarza

Przewody nie spiete bo byl przekladany na inny ciagnik
Co do samego wykonania to jest konkretne blachy 16 i 20 mm nie jakies plaskowniki i ceowniki wszystko ciete laserem no i moge zmieniac rozstaw zaczepu a jak trzeba to i zlozyc ramie przednie do transportu

 

Jak masz (kol. Kubaguzik) mocniejsze i lepiej wykonane podnosniki do 30 lub 60 to podeslij foto lub link chetnie zobacze

Odnośnik do komentarza

przydatna rzecz ale po mojemu bez podparcia z tylu ciagnika dolnym odciagiem to 700 kg ten traktor polamie w robocie. szkoda by bylo..

Odnośnik do komentarza

Nie chodzi tu o rodzaj i grubość materiału. Poprostu konstrukcyjnie jest to nie tak, jak być powinno. Wcale nie chce obrażać Ciebie ani, podważać Twoich umiejętności, ale uważam i wiem , że taki tuz, konstrukcyjnie dobrze "opracowany" bedzie pracował z zawieszonymi 900 kilogramami, a chwilowo nawet z 1200kg.

Odnośnik do komentarza

Napisalem ze bedzie mial podparcie do kistenow do marian20

W takim razie prosze napisac co konstrukcyjnie jest niedopracowane ? Bo jestem bardzooo ciekawy a na marginesie taki tuz pracuje non stop pod obciazeniem 900 kg na nh8140 do obciaznikow do kubaguzik

Odnośnik do komentarza

@kubaguzik nie ma co się czepiać. Bardzo fajna konstrukcja i jak na c360 wystarczy w zupełności. Jak ktoś montuje sobie tuz do tej klasy sprzętu to nie po to żeby dźwigać tony ale być może chce mieć pług do odśnieżania

Odnośnik do komentarza

Często nie rozumiem ludzi którzy montują tuzy i napęd 4x4 do ursusa C-360 lub C-330  <_< Przecież te ciągniki ledwo co same siebie ciągną i napęd na tył im w zupełności wystarcza tak samo jak ich waga. To sa ciągniki do lekkiej pracy a nie wy chcecie z nich czołgi robić  ;) (wyjątki jak ktoś jakiś spych lub pług na przód zaczepia a tak to bezsens)

Odnośnik do komentarza

Często nie rozumiem ludzi którzy montują tuzy i napęd 4x4 do ursusa C-360 lub C-330  <_< Przecież te ciągniki ledwo co same siebie ciągną i napęd na tył im w zupełności wystarcza tak samo jak ich waga. To sa ciągniki do lekkiej pracy a nie wy chcecie z nich czołgi robić  ;) (wyjątki jak ktoś jakiś spych lub pług na przód zaczepia a tak to bezsens)

Co do tuza to mozna dyskutować ale 4x4 moim zdaniem wcale nie jest bezsensowną przeróbką. Co prawda masz racje że są to ciągniki niezbyt mocne ale w moich okolicach wwszystkie mniejsze gospodarki opierają się jedynie na c360 i ten ciągnik musi wykonywać wszystkie prace od jazdy z wózkiem do orki i uprawy. Na równinach i piachach mozna orac, ale u nas ziemie mamy cięzkie i pagórkowate wiec 60 nie może wyciągnąć pługa 2 skiby bo kopie w miejscu. Taki naped ulzyłby prace nie jednemu rolnikowi z mojej okolicy a paliwa też by sie zaoszczedziło gdyby ten ciagnik jednak orał a nie kręcił w miejscu.

Odnośnik do komentarza

I co wtedy 1 orać? Niestety ale wiem co te ciągniki potrafią i jeśli mają dobre opony to jest zaparcie wystarczające dla silnika i aż stęka a co dopiero dołożyć mu przód  :wacko: U nas też większość gospodarzy pracuje 60 no ale oni mają po kilka ha i też są miejscami górki i glina ale nikt się w to nie bawi  ;)

Odnośnik do komentarza

U mnie to samo góry i to niezłe i cieżkie ziemnie od glin do rędzin i troche iłów. Jak ojciec mówił dawniej jak orywał c-360 dwie skiby i pod góe stawała w poprzeg a od kiedy zaczoł orać na regulacji siłowej bez zajęknięcie C-360 z tym samym pługiem bez żądnego wypłycania wyjeżdzała nie kopiąc się więc proponuje dokałdnie instrukcje obsługi poczytać i wykorzystać możliwości tego traktora a jeden napęd w zupełności wystarczy jak na te 52 konie :) i popieram wypowiedź @fendzior tyle ze głupie po tym portalu zauważam że C-360 czy tam inny stary traktor jest traktowany bardziej hobbystycznie i takie bajery dokłądane które w większości są zbędne.

Odnośnik do komentarza

Tak ale większość traktuje te modyfikacje jako fajne zabicie wolnego czasu a nie jako poprawę warunków pracy. Ja również nie zakładam tuz do mtz po to aby dźwigać ciężary ale mam potrzebę zamontować maszt od widlaka nic poza tym

Odnośnik do komentarza

Koledzy niektorzy uzywaja takich ciagnikow do prac sadowniczych a nie do orania a chyba lepiej jest kisten przeniesc przodem niz tylem czy zaczepic jakas maszyne do wygarniania np orzechow a nie kazdy ma kilka szt. Typowych sadownikow wiec nie uwazam ze to ciagnik hobbistyczny moze dla kogos kto ma 100 ha w wielkopolsce to tak
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Nie napisałem że to ciagnik hobbystyczny tylko traktowany hobbystycznie więc dokałdane elementy zbytnio niepotrzebne i zbędne żeby teoretycznie ulepszyć i doposarzyc ciagnik niekoniecznie z głową i potrzebą. Wszystkie firmy zapewne produkują maszyny pod tylni TUZ jakieś wygarniaki czy coś innego a maszt czy jakiś dźwig do palet skrzyniopale itp na przód C-360 jakoś tego nie widze za przyjemne w parcy tym traktorem który już dość ma przód długi cięzki i bez wspomagania.

Odnośnik do komentarza

Tu się akurat myli kolega bo większość maszyn do pielęgnacji czy to sadu czy plantacji porzeczki itp jest mocowana na front ! Z prostej przyczyny tu potrzebna jest precyzja w prowadzeniu itp a nie każdego stać aby kupić sobie włoski sprzęt z pełna automatyką 

Owszem nie jest to typowy ciągnik do sadu ale jezeli i taki jest to jest czesto wykorzystywany moze nie jako podstawowy ale jako pomocniczy np zagrabiarka do orzechów a z tyłu jedzie kombajn do orzechów i jednym przejazdem mamy zrobiony rząd a w drugim pracuje drugi ciągnik

 Owszem mozna mieć 5 Kubot do sadu i 5 maszyn z automatyka na tył tylko czy każdego na to stać ? 

Kisteny tez mozna przewiźdz

Jazda Fiatem 126 tez nie była przyjemna a wszyscy jeździli bo nie każdy mógł mieł Łade czy 125

 

Odnośnik do komentarza

Panowie nie zgodzę się z tym, że napęd w C-360 to zbędny bajer. Sam używam 60-tki 4x4 w gospodarstwie i widzę jaka jest różnica w prowadzeniu ciągnika. Piaszczyste pochyłości bez napędu podczas siewu- spychanie ciągnika; wywożenie obornika kiedy na rozrzutniku została tylko połowa "towaru"- pod górkę już nie wjedziesz.

Co za pożytek z mocy ciągnika kiedy się zakopiesz, chyba lepiej, że ta moc pójdzie na przedni napęd.

Inna sprawa kiedy ktoś po dołożenie napędu liczy, że moc też podskoczyła i w 4 skibach na każdej glebie pojedzie.

Co do tuza to przydałoby sie połączyć przedni wspornik z tyłem ciągnika jak w ładowaczach czołowych + wspomaganie i wtedy można pracować.

Odnośnik do komentarza

u to trochę przesadziłem u mnie bo założyłem na modelu 750 dobrze ze nie wycialem

 

Jak na mniejszy ciągnik i podnośnik to tak 650 max 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...