Misiek_98 68 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Co ty gadasz idzie bez problemu pracować na chrupkach tylko porządna porcja musi być
marioksrg 121 Opublikowano 3 Stycznia 2015 u mnie ostatnio na topie ziemniaki pieczone w piekarniku i kurak i bułki nadziewane pieczarkami również podpiekane...a do tego schłodzony browarek. :rolleyes: albo mięsko na hamburgery z Biedronki surówka z majonezem pomorskim to trzeba przebić wykałaczką pionowo żeby się nie rozjechało i do tego... browarek
marioksrg 121 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Normalnie jakbym swoje burty widział,dobra robota. myślisz, że to plagiat, nie miałem zbytniej alternatywy. Czym spawałeś burty?
JUMIKO 62 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Mario chyba pasowało by zeszlifować krawędź kątownika dociskającego lub podłożyć coś co by dobrze przylegało i wtedy giąć, bardziej wyraźne by były załamania. Można krawędź płaskownika zeszlifować pod kątem 45st. na szlifierce magnesowej, frezarce lub zwykłej szlifierce byle prosto.
richardo29 49 Opublikowano 4 Stycznia 2015 żaden plagiat, ten wzór jest po prostu łatwy do wykonania na prostej giętarce bez użycia pras, poza tym bardzo usztywnia burtę i świetnie się prezentuje w porównaniu do gładkiej blachy, ja robiłem z 2mm, spawałem MAG-iem.
marioksrg 121 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Mario chyba pasowało by zeszlifować krawędź kątownika dociskającego lub podłożyć coś co by dobrze przylegało i wtedy giąć, bardziej wyraźne by były załamania. Można krawędź płaskownika zeszlifować pod kątem 45st. na szlifierce magnesowej, frezarce lub zwykłej szlifierce byle prosto. Masz rację można by, najlepiej pewnie na frezarce ale ja takich precyzji nie potrzebuje, chciałem żeby kolega u którego robię przyczepę przyciął lemiesz pod kątem 45 stopni ale wyjaśnił mi, że temperatura go trochę wypaczy i nie będzie prosto. Z tym podkładaniem to trochę dużo roboty z ustawianiem, chociaż jest też pewnego rodzaju rozwiązanie. Widziałeś na pewno na zdj. giętarki koło z lewej jej strony, to na nim mocuje zderzak żeby była powtarzalność kątów bez marnowania czasu na jego pomiar. Brakuje mi jeszcze ogranicznika do którego bym dopychał blachę, teraz zaznaczam linię gięcia przez trasowanie. żaden plagiat, ten wzór jest po prostu łatwy do wykonania na prostej giętarce bez użycia pras, poza tym bardzo usztywnia burtę i świetnie się prezentuje w porównaniu do gładkiej blachy, ja robiłem z 2mm, spawałem MAG-iem. tak jak piszesz:- łatwy do wykonania - usztywnia, kurka tylko moje 1,5mm tak kalecznie się spawa że masakra za cienki materiał trzeba uważać żeby nie podziurawić - ale przede wszystkim zajxxxcie wygląda te gładkie burty są bezpłciowe Jakiej grubości drutem spawałeś i jak sobie poradziłeś z naprężeniami?
richardo29 49 Opublikowano 4 Stycznia 2015 drut 1mm,a co do naprezeń to gotowe ramki burt wisiały na zawiasach przy skrzyni i dopiero wstawiałem blachy więc tragedii nie było.
locke 293 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ile trzeba zostawić nadmiaru blachy aby wystarczyło na taki trapez?Aby po wygięciu blacha pasowała w ramkę o wysokości 50cm?
marioksrg 121 Opublikowano 3 Lutego 2015 Ile trzeba zostawić nadmiaru blachy aby wystarczyło na taki trapez?Aby po wygięciu blacha pasowała w ramkę o wysokości 50cm? jak będę na miejscu to sprawdzę, a z której strony chcesz spawać? Bo ja teraz bym spawał od zewnątrz.... Dobrze by było gdybyś powycinał sobie paski blachy i sam sprawdził ile potrzebujesz długości blachy po wygięciu, bo nie wiem jakiej wielkości zrobisz brzuch....
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się