Skocz do zawartości


Inne zdjęcia w Traktory Claas

Claas Arion 620

Arion na testach. Co o nim sadzicie? godny polecenia czy raczej nie ?


Informacje o zdjęciu Claas Arion 620

Zrobione z Panasonic DMC-LZ20

  • 19 mm
  • 1/400
  • f f/4.5
  • ISO 100
Wyświetl informacje EXIF o wszystkich zdjęciach

23 komentarzy

Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

Przecież Ty go testowałeś to się powinieneś wypowiedzieć :P

  • Like 1

Jak wyżej :D Ale co według mnie, ładny, silnik JD na +, w kabinie wszystko fajnie rozmieszczone (może poza stacyjką), komfortowa kabina :P Tyle wiem, co do awaryjności itd. to się nie wypowiadam bo nie wiem :D

według mnie class bardzo wygodny ciągnik, komforttowy i dobry do ciężkich prac ale nie grzeszy niezawodnością....

Co do tego czy warto, to zależy co jeszcze bierzesz pod uwagę?
Kabina:
+ Dobrze wyciszona
+ Amortyzacja tłumi lepiej niż podstawowe rozwiązania u konkurencji
+ Dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażera
+ Sporo schowków

+ Jakoś materiałów i spasowania bardzo wysoka

+ Ergonomia (nawet podstawowy system CIS pozwala na bardzo duże możliwości zautomatyzowania pracy, oraz odciążenia operatora, do tego większość funkcji w podłokietniku, u konkurencji trzeba za to płacić, a wcale nie są tańsi)
Silnik

+ Jakość wykonania (DPS)
+ Moc dostepna w każdym zakresie obrotów, praktycznie nigdy nie jest zamulony

+ o wiele niższe zużycie paliwa niż w JD

+ Brak adblue

+ wysoki moment obrotowy

Skrzynia

+ Biegi załączane specjalną dźwigienką w podłokietniku
+ Tryb auto(przekładnia sama zmienia biegi i półbiegi pod obciążeniem bez użycia sprzęgła przy określonych przez operatora obrotach, przydatne w transporcie)

+ Sprawdzona konstrukcja (14 tyś mtg bez problemu, prędzej wymienisz dwa razy sprzęgło zanim zajedziesz skrzynie, są one stosowane w poprzedniej generacji arionach i aresach)

+ duża ilość przełożeń

+ wysoka sprawność skrzyni(taka sama lub lepsza w stosunku do tradycyjnych rozwiązań "z dźwignią")
Pozostałe
+ Duży uciąg (dzięki wysokiej masie własnej i rozłożeniu masy 50/50)

+ Prosta i intuicyjna obsługa, wsiadasz i jedziesz, oznaczenia są czytelne, ich umiejscowienie oczywiste.
+ duże możliwości rozbudowy ciągnika, (np elektrozawory można mieć bez konieczności zamawiania cmatica)

+ stosunkowo niska cena biorąc pod uwagę wyposażenie w standardzie i to co dostajemy u konkurencji za te pieniądze.

Jeździłem tą serią, również i konkurencją co nieco i na miejscu gospodarza mając do wyboru JD, Fendt Claas, NH, bez wahania wybrał bym Claasa.

Co do tego czy warto, to zależy co jeszcze bierzesz pod uwagę?

Kabina:

+ Dobrze wyciszona

+ Amortyzacja tłumi lepiej niż podstawowe rozwiązania u konkurencji

+ Dużo miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażera

+ Sporo schowków

+ Jakoś materiałów i spasowania bardzo wysoka

+ Ergonomia (nawet podstawowy system CIS pozwala na bardzo duże możliwości zautomatyzowania pracy, oraz odciążenia operatora, do tego większość funkcji w podłokietniku, u konkurencji trzeba za to płacić, a wcale nie są tańsi)

Silnik

+ Jakość wykonania (DPS)

+ Moc dostepna w każdym zakresie obrotów, praktycznie nigdy nie jest zamulony

+ o wiele niższe zużycie paliwa niż w JD

+ Brak adblue

+ wysoki moment obrotowy

Skrzynia

+ Biegi załączane specjalną dźwigienką w podłokietniku

+ Tryb auto(przekładnia sama zmienia biegi i półbiegi pod obciążeniem bez użycia sprzęgła przy określonych przez operatora obrotach, przydatne w transporcie)

+ Sprawdzona konstrukcja (14 tyś mtg bez problemu, prędzej wymienisz dwa razy sprzęgło zanim zajedziesz skrzynie, są one stosowane w poprzedniej generacji arionach i aresach)

+ duża ilość przełożeń

+ wysoka sprawność skrzyni(taka sama lub lepsza w stosunku do tradycyjnych rozwiązań "z dźwignią")

Pozostałe

+ Duży uciąg (dzięki wysokiej masie własnej i rozłożeniu masy 50/50)

+ Prosta i intuicyjna obsługa, wsiadasz i jedziesz, oznaczenia są czytelne, ich umiejscowienie oczywiste.

+ duże możliwości rozbudowy ciągnika, (np elektrozawory można mieć bez konieczności zamawiania cmatica)

+ stosunkowo niska cena biorąc pod uwagę wyposażenie w standardzie i to co dostajemy u konkurencji za te pieniądze.

Jeździłem tą serią, również i konkurencją co nieco i na miejscu gospodarza mając do wyboru JD, Fendt Claas, NH, bez wahania wybrał bym Claasa.

 

 

 

 

zgadzam sie ale wymieniłes same zalety a gdzie wady?? i biore pod uwage jeszcze waltre t153 mozesz cos wiecej powiedziec o tym ciagniku??

 

 

 

Moim zdanie super ciagnik godny polecenia (zapraszam do mnie do galerii na ariona 620 :) ) silnik jd skrzynia dyna-4 same plusy cena też dobra komfort pracy zaskoczył bardzo mnie na plus.

Moim zdanie super ciagnik godny polecenia (zapraszam do mnie do galerii na ariona 620 :) ) silnik jd skrzynia dyna-4 same plusy cena też dobra komfort pracy zaskoczył bardzo mnie na plus.

Skrzynia nazywa się hexashift, masseya do tego nie mieszaj, bo to różne konstrukcje z tego co wiem.

 

zgadzam sie ale wymieniłes same zalety a gdzie wady?? i biore pod uwage jeszcze waltre t153 mozesz cos wiecej powiedziec o tym ciagniku??

Wady w stosunku do valtry:

+ Claas spali więcej o jakieś 5 %

+ Valtre konfigurujesz od golasa pod siebie

+ Claas ma trochę mniej mocy, ale jest to nieodczuwalne.

+ niższa cena valtry jeśli weźmiesz totalna biedę.

To tyle co przyszło mi na chwilę obecną do głowy. jednak wolał bym Claasa, prostsza bardziej przemyślana konstrukcja, wszystko w Claasie jest projektowane dla Claasa, a nie jak w valtrze wszystko podlega AGCO.

Wada Claasa to filtr DPF. Skrzynia Claasa i MF jest mechanicznie identyczna - patrz GIMA

Faktycznie, macie rację, jednak Dyna 4 to raczej quadrashift, a Dyna 6 to w claasie hexashift. Co do DPF, to wolę ten filtr, który wypalę i ewentualnie po iluś tam tysiącach mtg wytnę niż adblue które regularnie dolewam.

Mamy ariona 640 z tej serii ma już prawie 900h. Powiem szczerze że nie było z nim problemów. Komfort pracy i jakość materiałów w kabinie są na bardzo wysokim poziomie. Obsługa również jest łatwa i nie trzeba szukać danych przycisków ponieważ wszystko jest pod ręką. Naszym zdaniem ciągnik godzien polecenia :D

Tyle że Claas dosztrzega problem z DPF i przechodzi na silniki z SCR, nowa 400, 800 i 900 jest już na SCR i chodzą słuchy, że 500/600 też to czeka

Faktycznie, macie rację, jednak Dyna 4 to raczej quadrashift, a Dyna 6 to w claasie hexashift. Co do DPF, to wolę ten filtr, który wypalę i ewentualnie po iluś tam tysiącach mtg wytnę niż adblue które regularnie dolewam.

 a jak myslisz opłaca sie brac go w cebisie czy raczej to zbedny bajer?

 a jak myslisz opłaca sie brac go w cebisie czy raczej to zbedny bajer?

Osobiście wziął bym CIS, prostszy, z pewnością w przyszłości będzie sprawiał mniej kłopotów, a funkcjonalność wystarczająca. Za różnice w cenie dobrał bym amortyzowaną ośkę, elektrozawory, pełne oświetlenie, niekoniecznie soczewkowe, i co tam mogło by się przydać przy twoim profilu gospodarstwa. Cebis opłaca się brać przy bardzo dużych areałach, uprawach specjalnych, typu warzywka, ziemniaczki itp. Co do DPF Nie masz się co martwić, w przeciwieństwie do JD, Claas dał włącznik wypalania DPFu, więc robisz to kiedy tobie pasuje, a nie kiedy zażąda tego komputer pokładowy.

 

Tyle że Claas dosztrzega problem z DPF i przechodzi na silniki z SCR, nowa 400, 800 i 900 jest już na SCR i chodzą słuchy, że 500/600 też to czeka

A nie pomyślałeś o tym, że poza JD nikt nie robi silników o takiej mocy bez SCR? JD nie bardzo chce już sprzedawać swoje silniki innym.

To ciekawe bo już nawet JD przestaje iść w zaparte będzie montować SCR w najnowszym 6R na największej ramie, niestety wraz z EGR i DPF. Ale dla mniejszych mocy przedstawili silnik bez DPF-u http://www.deere.com/en_US/corporate/our_company/news_and_media/press_releases/2013/engines_drivetrain/2013apr17_power_ft4.page

Nie rozumiem co chcesz mi przekazać? Ja chłop ze wsi to może i angielski taki bardziej wiejski znam. Pisze tam jak byk, że silniki zaprezentowane ponad rok temu, spełniające normy emisji spalania Tier4i(w europie Stage IIIB, już nie aktualny) i jakoś nie widzę, aby te jednostki napędowe trafiły do jakichś ciągników rolniczych w europie. Rozumiem, że adblue jest lepsze, jednak jeśli ten dpf w Claasie ma możliwość "manualnego" włączenia wypalania, to super. Aż dziwne że ta marka z jeleniem w logo na to nie wpadła. Może ktoś w ich biurze konstrukcyjnym pomyślał - "kurcze dajmy gospodarzowi wybór, nie bądźmy tacy pazerni na kasę, niech sam sobie wypali dpf wtedy kiedy będzie mógł" oczywiście dalej zabierają głos księgowi:)  Orze pole, 1800 obrotów i wypalam nawet pół godziny i bajo. Wiem, znasz się lepiej bo jesteś fanem marki:) Dlatego dalsza dyskusja nie ma sensu.

Ma bardzo duży sens, już w tytule jest napisane wyraźnie "Final Tier 4/Stage IV"

Są to jednostki przygotowane aby spełnić finalną normę.

Zostały zaprezentowane w Monachium, europejskim mieście zapewne nie bez powodu :P

Oto nowe R z SCR:

6215r.jpg.crop_display.jpg

Tu akurat przyznam plus dla Claasa za ręczne wypalanie.

Ale kiedyś przyjdzie czas na filtr. JD określa to na 6000h. No dobra DPF można wyciąć i elektronikę jakoś oszukać, podobnie z SCR ale czy w między czasie debile z brukseli nie wprowadzą jakiegoś przepisu nakazującego kontrolę spalin?

Co do EGR to powrót spalin powoduje zjawisko zwane nagarem, więc samo SCR z gołym silnikiem jest lepsze.

Podczas orki czyli dużym obciążeniu silnika nie będzie występować pasywne oczyszczanie?

Ma bardzo duży sens, już w tytule jest napisane wyraźnie "Final Tier 4/Stage IV"

Są to jednostki przygotowane aby spełnić finalną normę.

Zostały zaprezentowane w Monachium, europejskim mieście zapewne nie bez powodu :P

Oto nowe R z SCR:

6215r.jpg.crop_display.jpg

Tu akurat przyznam plus dla Claasa za ręczne wypalanie.

Ale kiedyś przyjdzie czas na filtr. JD określa to na 6000h. No dobra DPF można wyciąć i elektronikę jakoś oszukać, podobnie z SCR ale czy w między czasie debile z brukseli nie wprowadzą jakiegoś przepisu nakazującego kontrolę spalin?

Co do EGR to powrót spalin powoduje zjawisko zwane nagarem, więc samo SCR z gołym silnikiem jest lepsze.

Podczas orki czyli dużym obciążeniu silnika nie będzie występować pasywne oczyszczanie?

Ale po co zrobili ten silnik pod normę obowiązującą w roku 2013, skoro i tak nie trafił do żadnego ciągnika, a i jeszcze muszą go przerobić pod Tier 4, i dopiero trafi na rynek? rozumiem, że może jakieś testy przez tyle czasu trwały, sprawdzanie rozwiązania CSR + EGR + DPF, czy może da się jeszcze coś dołożyć aby zarobić pieniążki na fanach marki. No ale na takich targach prezentuje się produkt finalny zazwyczaj.

I tak podejrzewam, że Claas podziękuje JD za współpracę i wszystkie modele będą na silnikach FPT. Przykład? Nowy arion 400 nie ma już silników DPS. Czy Fiatowskie jednostki okażą się lepsze, to się okaze, bo na pewno będą oszczędniejsze. Teoretycznie wtedy powinno sie wszystko elegancko wypalać, ale w praktyce można się spodziewać, że komputer pokładowy o tym nie wie i będzie proponował oczyszczanie co konkretną ilość mtg. No i wtedy chyba komputer wykonuje dotrysk paliwa do filtra aby polepszyć efekt spalania sadzy. Co do debili z brukseli można śmiało stwierdzić, że dopóki silnik nie będzie wydalał powietrza czystszego niż to które jest w amazońskim lesie, dopóty będą wymyślać kolejne normy emisji spalin. Ekodebile...

No przecież właśnie ten silnik PWL spełnia już tą najnowszą normę które będzie obowiązywać w 2015, 2016.

"today introduced the PowerTech™ PWL 4.5L engine, which will meet Final Tier 4/Stage IV emissions regulations "

http://www.deere.com/en_US/docs/zmags/engines_and_drivetrain/services_and_support/engine_literature/ft4_brochure.html

O tym że na FPT przechodzi pisałem już parę postów wcześniej.

Ale został zaprezentowany na wiosnę 2013 i nigdzie nie trafił, potem przerobili go na obowiązujące normy i nadal go nigdzie nie ma, rozumiem że szykują go dla siebie, bo inni producenci go nie kupią z racji wysokiej ceny.

 

I widzę że czegoś nie rozumiesz, to że dla mnie na chwilę obecną DPF to mniejsze zło niż SCR nie oznacza, że popieram takie czy inne ruchy wielkich producentów. Jeśli jesteś ciekaw, to Claas nie będzie brał silników DPS głównie z racji ceny i tego że te silniki są coraz gorsze. Na chwilę obecną Claas Arion 600 z silnikiem DPF to dobra propozycja, a nawet lepsza od JD o tej samej mocy z racji ceny, wyposażenia standardowego, oraz tego, że ten silnik przeszedł konkretne poprawki, dużo mniej pali, ma wypalanie manualne i ma w sumie 3 filtry paliwa(nie wiem ile stosuje JD), co zapewnia dłuższą żywotność i w dalszej perspektywie znacząco obniża koszty eksploatacji.

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.