Skocz do zawartości

Amortyzator tura



Działa wyśmienicie wbrew opinii firmy zajmującej się hydrauliką




Rekomendowane komentarze

Zaworki będą. Tylko jeszcze nie przyszły. Podpiete dlatego tak ponieważ jak miałem amortyzator z jednej strony przez trójnik to jak tur przysiadał na nierówności to było ewidentnie widać że się skręca na bok. Teraz olej ma taka samo drogę do każdego pęcherza. I jedno małe pytanko: czy aby w Twoim turze widać(czuć) jak działa amortyzacja. Bo ją miałem okazję parę oglądać i powiem że to d*p... nie amortyzacja chyba że masz quicka. Ją pęcherze zamówiłem pod moje ciśnienie i jest rewelacja amortyzacja:)

Nuszka wyśle Ci na maila filmik z balotem łyżką i może krokodylem wtedy zobaczysz jak to pracuje

Morfi

Jak możesz mieć nabite na 80 bar. I jeszcze to amortyzuje. Weź manometr zlap krokodyla obornika i zmierz ciśnienie nawet się do tego ciśnienia nie zblizysz może wyrównasz i gdzie tu amortyzowanie no chyba że masz bardzo cienkie siłowniki

 

W przypadku ciśnienia i objętości sprężanego gazu poczytajcie sobie podręcznik z fizyki. To jest bardzo proste. Mój akumulator będzie działał nawet do 250bar tylko przy takim ciśnieniu nie będzie w stanie odebrać 400ml oleju a powiedzmy 100 ale i tak będzie tłumił

 

Trochę poszukałem w necie i tam było napisane że akumulator musi być naładowany do wartości 90% ciśnienia jakie panuje w układzie w stanie spoczynku czyli w przypadku tura podnosisz nad ziemię i mierzysz ciśnienie

głupoty opowiadasz ponieważ zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu przy turze puszcza przy ok.150-170 bar a w ciągniku na pompie puszcza przy ok 190 barach i kilka razy mi sie zdarzyło że puszczał zawór jak za dużo nabrałem lub wbiłem się w pryzmę - więc jak sądzisz ile było wtedy w układzie ? Pozatym przewody wytrzymują do 330 bar i to o czymś świadczy, bo nikt by takich przewodów nie zakładał jakby tam było max 18bar.

posłuchaj gościu i przestań mnie denerwować. zaraz zacznę mięsem rzucać. proszę Cię zmierz ciśnienie na przewodzie który odpowiada za ponoszenie tura a nie zasilanie rozdzielacza a potem te pierdoły pisz!!!!!!!!!!!!!! i zrozum w końcu że ciśnienie w hydraulice a ciśnienie które jest potrzebne żeby unieść tura to dwie różne sprawy. konstruktorzy tak przewidzieli że jeżeli ciągnik będzie w stanie wygenerować 180bar ciśnienia to tur podniesie przy tym ciśnieniu 1300 1600kg w zależności od modelu czyli grubości siłowników lub kąta pod jaki są zamontowane względem wysięgnika. Ale to nie oznacza ŻE JAK PODNOSISZ PUSTEGO TURA to w tym przewodzie który idzie do denek siłowników panuje ciśnienie 180bar!!!!!!!!!!!!!! ale i tak tego nie zrozumiesz niestety:(

zmierz a wszystko się wyjaśni

 

Za jakieś 2-3 dni będzie film dla niedowiarków

Podczas zwiększania ładunku ciśnienie w amortyzatorze chyba też rośnie, prawda? Tyle, że będzie mniej amortyzował, chyba Tomek coś pisał o tym (zdolność przyjmowania oleju przez amortyzator). A 180 bar to ciśnienie maksymalne w układzie. W przewodach ładowacza też może być takie wysokie, ale tylko podczas przeciążenia. Chwilowe skoki ciśnienia mogą być nawet wyższe niż 180 bar. Czyżby po to są przewymiarowane węże? Jest taki parametr w mechanice wytrzymałościowej jak współczynnik bezpieczeństwa, czyli owe przewymiarowanie średnic, grubości przekrojów itp. którego wielkość jest analogiczna do prawdopodobieństwa wystąpienia przeciążenia i ryzyka związanego z awarią (w tym wypadku pęknięcia przewodów, które jak każdy zapewne przyzna są narażone na takie patologie). Podobnie jak rama ładowacza nie jest projektowana na wytrzymanie 1600kg tylko na dużo więcej.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v