Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

U mnie wystarczyło zdjęcie pedału z osi (ciężko schodził), wyczyszczenie i przesmarowanie tulejki i nie ma problemu z odbijaniem. Można jeszcze "podregulować" sprężynę tą oryginalną (ale ona służy bardziej do tego żeby "robić" luz jałowy). Jeśli przy wciskaniu pedału sprzęgła zapalają się światła "stopu", pedały hamulców same się trochę wciskają to trzeba to koniecznie zrobić. Też kombinowałem na początku jakby założyć dodatkową sprężynę...

Pęka bo do ramy zaprojektowanej w latach 70 tych, pod obciążniki z przodu 200kg i TUZie 2500kg, pozakładali 450kg +cięższy most i z tyłu TUZ 4500kg . Ten chyba był kupiony z wadą. Rama zrobiona jest z blachy 10mm i ceownika 120mm. Teraz nie dam rady cyknąć zdjęcia, ale z tyłu mocowane jest do pochwy półosi. Dwie ramki ważą koło 80kg. Drugi raz jak bym to robił to robię od razu całość z blachy 15mm będzie na pewno sztywniejsze.

Wiesz co ja widziałem niektórych ludzi co jeżdzą tymi ciągnikami, z turami bez odciągów do tylniej osi (wisz chyba o co chodzi, taki coś jak ty zrobiłeś , tylko przy ramie tura) po 10-15 lat, na turze po 1,5 t podnoszą i jakoś nie pękanją, chyba jakiś odrębny przypadek trafiłeś... sam miałem starszego MTZ z 10 lat, tylko nie dokładalem balastu na przud (bo bym musiał te listwy wzmacniające ramy dokupować) i jeździłęm z talerzówką bardzo często na 2 kołach, czasami uderzenia przodem były takie że aż głową o przednią szybę waliłem, i nie przełamał się... No chyba że te w mojej okolicy są jakieś niezniszczalne.

 

P.S. A u nas jeden dołożtł jakieś 300 kg balastu, bez tych listw wzmacniających rame, i mu pękła, (ta obok silnika co jest) ale obudowa sprzęgła nie...

zależy jak głęboko i jaki rozmiar śruby, i czy mocno trzyma na gwincie, jeśli by w miarę lekko trzymała, to grubą elektrodę (przykładasz do śruby włączasz spawarke, aż przyklei i wyłączasz spawarke, bez odrywania elektrody), i próbujesz czy się ruszy, chyba ze sie oberwały przy odkręcaniu, czyli gwint zapieczony, to rozwierć (tylko jeśli śruba M12, to wiertłem 8, tak żeby ścianka została) nabić trzpienia "torx" albo "spline" i próba, ale najlepiej idzie naspawanie, o ile sie da ( MIGiem nawet w otworze, dysze przyłóż do ścianki, a drutem sięgnąć w głąb), powinno się udać

Edytowane przez marobas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v